گل‌تپه (خدابنده)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گل‌تپه (خدابنده)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانزنجان
شهرستانخدابنده
بخشبخش بزینه‌رود
دهستانزرینه‌رود (خدابنده)
سال بنیاددارای قدمت تاریخی قبل از اسلام مربوط به دوره ساسانیان
مردم
جمعیت1100 نفر
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا1920 متر
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانه20
بارش سالانه360 میلی متر
روزهای یخبندان سالانه50 روز
اطلاعات روستایی
ره‌آوردنان روغنی اَردک
پیش‌شمارهٔ تلفن0243


گل‌تپه (خدابنده)، روستایی از توابع بخش بزینه‌رود شهرستان خدابنده در استان زنجان ایران است شغل مردم کشاورزی و دامداری و خرید و فروش علوفه و دام است محصولات کشاورزی گندم و جو و عدس و نخود اکثریت کشاورزی روستا را تشکیل میدهند از سمت غرب با روستای حسام آباد و شرق با روستای آغوزلو و شمال زاغه لو و جنوب سرشبارد همسایه است راه های مواصلاتی آسفالته است ولی عدم توجه مسئولین رسیدگی نشده و فرسوده شده است دارای مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا دیپلم و مدرسه شبانه روزی است پست بانک و دسترسی به عابر بانک در روستا فراهم است . گاوداری ها و مرغداری ها در اطراف روستا هستند .

روستای گل‌تپه روستای دارای مردم با فرهنگ و نماد مردمی با علم و دانش در منطقه قیدار

در جنوب روستا 20 کیلومتری شهر زرین رود و سمت شمال 38 کیلومتری شهر قیدار قرار دارد


محصولات= گندم . جو .عدس. نخود . سیب زمینی و غلات... روستای گل‌تپه از لحاظ حاصلخیزی زمین در منطقه شهره خاص و عام است و گندم بسیار مرغوبی در کنار مابقی محصولات خود دارد


در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ گازرسانی به این روستا انجام شد.همچنین در سال ۱۳۹۹ به اتمام و افتتاح شد در شهریور سال ۱۴۰۰ آبرسانی انجام شد.

روستای گل تپه طایفه های قاسملو و اسلامی اکثریت را تشکیل میدهند مابقی رحیمی و خدابنده لو و خانی و اودر و نوروزی و رستم خانی و ...

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان زرینه‌رود (خدابنده) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۱۱ نفر (۱۸۴خانوار) بوده‌است.


منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.