گلشن (دهاقان)

مختصات: ۳۱°۳۳′۰۴″شمالی ۵۱°۲۷′۵۱″شرقی / ۳۱٫۵۵۱۱°شمالی ۵۱٫۴۶۴۱°شرقی / 31.5511; 51.4641
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از گلشن (شهر))
گلشن
موسی‌آباد
کشور ایران
استاناصفهان
شهرستاندهاقان
بخشمرکزی
سال شهرشدن۱۳۸۹
مردم
جمعیت۵۰۵۸ نفر سال ۱۳۹۰[۱]
اطلاعات شهری
شهردارمهندس حامد امیری
گلشن بر ایران واقع شده‌است
گلشن
روی نقشه ایران
۳۱°۳۳′۰۴″شمالی ۵۱°۲۷′۵۱″شرقی / ۳۱٫۵۵۱۱°شمالی ۵۱٫۴۶۴۱°شرقی / 31.5511; 51.4641

گلشن شهری است که در سال ۱۳۸۹ بر پایه دستور دولت در بخش مرکزی شهرستان دهاقان در استان اصفهان از بهم پیوستن سه روستای موسی‌آباد، دولت‌آباد و مهدی‌آباد ایجاد شده‌است.[۲]این شهر نود و نهمین شهر استان اصفهان است. این شهر بعنوان قطب گلخانه سازی ایران شناخته میشود.

جمعیت[ویرایش]

جمعیت کل شهر گلشن بر اساس سرشماری نفوس و مسکن 1395 در ایران، 5437 نفر است که تعداد 2782 نفر آن را مردان و تعداد 2655 نفر آن را زنان در قالب 1736 خانوار با بُعد 3/1 تشکیل می‌دهند که نسبت جنسیِ 104/8 را نشان می‌دهد.[۳][۴]

منابع[ویرایش]

  1. «نتایج سرشماری سال ۱۳۹۰». معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان جنوبی (به نقل از مرکز آمار ایران). ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ اکتبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲.
  2. «سه شهر جدید در استان‌های اصفهان و خوزستان تشکیل می‌شود». پایگاه اطلاع‌رسانی دولت. ۱۷ آبان ۱۳۸۹. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ اوت ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲.
  3. «جمعیت شهرها و آبادی‌های استان اصفهان براساس آخرین تقسیمات سیاسی در نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395». سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ فوریه ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۱۱ فوریه ۲۰۲۲.
  4. «نتایج مقدماتی سرشماری در شهرستان‌ها برحسب جنسیت در سطح بخش، شهر و دهستان در سرشماری نفوس و مسکن 1395». سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ فوریه ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۱۱ فوریه ۲۰۲۲.