گلب فتیسف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از گلب فیتیسف)
گلب فتیسف

فتیسف در سال ۲۰۲۳
تولد ۵ ژوئن ۱۹۶۶ ‏(۵۷ سال)
الکتروستال، مسکو، روسیه

با تابعیت قبرس از سال ۲۰۲۲

ملیت روسیه روس
پیشه تهیه‌کننده فیلم ,کارآفرین
وبگاه رسمی https://glebfetisov.com

گلب فتیسف (زادهٔ ۵ ژوئن سال ۱۹۶۶، مطابق با ۱۵ خرداد ۱۳۴۵) فرزند گنادی، تهیه کننده فیلم و کارآفرین روسی است. نام او از سال ۲۰۰۵ تا به امروز در فهرست مجله فوربز ذکر شده است.

فعالیت های فیلم سازی[ویرایش]

در سال ۲۰۱۷، فیلم «بی عشق» با کارگردانی آندری زویاگینتسف و تهیه کنندگی گلب فتیسوف برای اولین بار در هفتادمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن به نمایش گذاشته شد و در نهایت جایزه هیئت داوران را دریافت نمود. در سال ۲۰۱۸، این فیلم نامزد جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب در بخش «بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان» شد و جایزه فیلم بفتا را در همین بخش کسب کرد. فیلم «بی عشق» اولین فیلم روسی ست که جایزه سزار را در بخش «بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان» به دست آورده است.

در سال ۲۰۱۹ فیلم «سوبیبور» با کارگردانی کنستانتین خابنسکی در بخش «بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان» در جایزه اسکار برگزیده شد. این فیلم در ستاد سازمان ملل متحد در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته شد. گلب فتیسف شرکت های فیلم سازی Fetisoff Illusion را در قبرس و ایالات متحده آمریکا تأسیس نمود. وی هم اکنون عضو انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا است.

فعالیت های خیریه[ویرایش]

در اواخر سال ۲۰۱۹، بنیاد خیریه گلب فتیسف در شهر ژنو سوئیس، بزرگترین جایزه روزنامه نگاری در جهان را تحت عنوان Fetisov Journalism Awards ایجاد نمود. هدف این جوایز به رسمیت شناختن روزنامه نگاران برجسته در سراسر جهان برای فداکاری و مشارکت آنها در پیشبرد حقوق بشر و تأثیر مثبت آن ها بر جامعه بشری است.

زندگی شخصی[ویرایش]

گلب فتیسف متاهل است و دو پسر و یک دختر دارد. شماری از سرگرمی های او شطرنج، گلف، چوگان با اسب و قایقرانی است.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]