گروه هتل‌های اینترکنتیننتال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گروه هتل‌های اینترکنتیننتال
نوعشرکت سهامی عام
ISINGB00BHJYC057 ویرایش در ویکی‌داده
صنعتهتل‌داری
بنا نهاده۱۷۷۷
بنیانگذارانویلیام بیس
دفتر مرکزیبریتانیا باکینگهام‌شر، بریتانیا
مدیر عامل اجراییکیت بار
رئیس هیئت مدیرهریچارد سالومنز
محصولاتهتل
مهمان‌نوازی
درآمدافزایش ۴،۶۲ $ میلیارد دلار (۲۰۱۸)[۱]
سود خالصافزایش ۳۸۶ $ میلیون دلار (۲۰۱۸)[۱]
شرکت‌های وابستهاینترکنتیننتال
کندل‌وود سوئیتز
کرون پلازا
ایون هتل
هالیدی این
هتل ایندیگو
وبگاه
نمایی از دکوراسیون داخلی لابی هتل اینترکنتیننتال سنگاپور

گروه هتل‌های اینترکنتیننتال (به انگلیسی: InterContinental Hotels Group) شرکت هتلداری بریتانیایی و چندملیتی است، که با در اختیار داشتن ۵،۷۲۳ هتل در ۱۰۰ کشور، به‌عنوان یکی از بزرگترین هتل‌های جهان، شناخته می‌شود.[۲]

ریشه‌های تأسیس گروه هتل‌های اینترکنتیننتال به سال ۱۷۷۷ بازمی‌گردد، که ویلیام بیس، هتل بیس بریوری را راه‌اندازی کرد. در حال حاضر از مجموع هتل‌های زیرمجموعه اینترکنتیننتال، تعداد ۳٫۹۰۰ هتل، به صورت مستقل و با قراردادهای فرانشیز مدیریت می‌شوند، ۶۵۲ هتل نیز به‌طور مستقیم تحت مدیریت این شرکت اداره می‌شوند، که از این تعداد، تنها ۱۰ هتل در مالکیت کامل اینترکنتیننتال قرار دارد. دفتر مرکزی این گروه در باکینگهام‌شر، بریتانیا قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس لندن معامله می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «Preliminary Results for the year to 31 December 2012» (PDF). InterContinental Hotels Group PLC. بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۴ ژوئن ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۶ مارس ۲۰۱۳.
  2. «IHG at a glance». InterContinental Hotels Group. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ اوت ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۲۰ اوت ۲۰۱۰. بیش از یک پارامتر |عنوان= و |title= داده‌شده است (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]