کیم یو جونگ (بازیگر)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کیم یو جونگ
Kim Yoo-jung
Kim Yoo-jung at Opening Ceremony Busan International Film Festival in October 2022
کیم در نوامبر ۲۰۲۳
زادهٔ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۹ ‏(۲۴ سال)
سئول، کره جنوبی
تحصیلاتدبیرستان هنر گویانگ
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیت۲۰۰۳–اکنون
نمایندهٔ قانونیAwesome ENT[۱]
وبگاه
نام کره‌ای
هانگول
هانجا
لاتین‌نویسی اصلاح‌شدهGim Yu-jeong
مک‌کیون–ریشاورKim Yujŏng

کیم یو جونگ (کره‌ای김유정؛ زادهٔ 22سپتامبر 1999) بازیگر اهل کره جنوبی است. او پس از اولین بازی خود در سال 2003، به یکی از محبوب‌ترین هنرپیشه‌های کودک در کره جنوبی تبدیل شد. از مجموعه‌های تلویزیونی که او در آنها ایفای نقش کرده می‌توان به افسانه دونگ‌یی (2010)، افسانه خورشید و ماه (2012)، عشق در مهتاب (2016)،فروشگاه ست بیول تازه کار(2020) عاشقان آسمان سرخ (2021) و شیطان من(2023)''ناگت مرغ'' (2024)اشاره کرد.

زندگی شخصی[ویرایش]

کیم یو جونگ در شهر سئول، کره جنوبی در ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۹ به دنیا آمد. استعداد بازیگری او در پنج سالگی کشف شد او در مسابقه‌ای که خواهر بزرگترش عضو بود شرکت کرد و جایزه محبوب‌ترین فرد را گرفت در حالی که جز اعضا (کاندیدها) نبود. او کار خودش را در تبلیغات تلویزیونی برای یک بیسکویت محلی در سال ۲۰۰۳ آغاز کرد. بعداً بازی کردن را شروع کرد او در سال ۲۰۰۴ در فیلم DMZ بازی کرد. وی به بازی کردن ادامه داد تا در سینما ظاهر شود. وی در فیلم‌هایی مثل همدردی با خانم لیلی ون کیوس-همه چیز برای عشق تغیر کننده و هیا آن دیا بازی کرده. سال ۲۰۰۶ او بازی خود را در تلویزیون شروع کرد. کیم به سرعت یکی از پرطرفدارترین بازگران توی کره شد. در اون زمان او در کلاس پنجم (۱۱ساله) بود. او مدل مشهور لوازم آرایشی لانیج نیز هست. کیم در سریال اینترنتی (سریال کوتاه) و (سلول‌های عشق ۱ و ۲) بازی کرد. کیم یو جونگ در سریال مهتاب نقاشی شده در ابرها Moonlight Drawn by Clouds 2016 و سریال شیطان من My Demon 2023 بسیار درخشید.

فیلم‌شناسی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "김유정, 어썸이엔티와 전속 계약…박서준 한솥밥(공식)". Newsen. September 23, 2020. Archived from the original on October 2, 2020. Retrieved September 23, 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]