کشتی‌گیر (فیلم ۲۰۰۸)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از کشتی‌گیر (فیلم))
کشتی‌گیر
The Wrestler
کارگرداندارن آرونوفسکی
تهیه‌کنندهدارن آرونوفسکی
اسکات فرانکلین
نویسندهرابرت سیگل
بازیگرانمیکی رورک
مریسا تومه
ایوان ریچل وود
ارنست میلر
موسیقیکلینت منسل
فیلم‌بردارماریس آلبرتی
تدوین‌گراندرو ویزبلوم
توزیع‌کنندهسرچلایت پیکچرز
مدت زمان
۱۰۹ دقیقه[۱]
کشور ایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۶ میلیون دلار
فروش گیشه۴۴ میلیون دلار[۲]

کشتی‌گیر (به انگلیسی: The Wrestler) یک فیلم ورزشی و درام آمریکایی به کارگردانی دارن آرونوفسکی و نویسندگی رابرت سیگل است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. در این فیلم میکی رورک، مریسا تومی و ایوان ریچل وود به ایفای نقش پرداخته‌اند. رورک نقش یک کشتی‌گیر حرفه‌ای سالخورده را بازی می‌کند که علی‌رغم کاهش سلامتی و کاهش شهرت، همچنان به کشتی‌گیری ادامه می‌دهد تا به موفقیت دوران اوج دهه ۱۹۸۰ خود برگردد. او همچنین سعی می‌کند رابطه‌اش را با دخترش که از او جدا شده‌است، ترمیم کند و با زنی که به عنوان یک رقصنده استریپر کار می‌کند، رابطه‌ای عاشقانه پیدا کند.[۳]

فیلمبرداری در ژانویه ۲۰۰۸ آغاز شد و سرچلایت پیکچرز حقوق توزیع فیلم را در ایالات متحده به دست آورد.[۴][۵] روی دی‌وی‌دی و دیسک بلوری در ۲۱ آوریل ۲۰۰۹، در ایالات متحده. در ۱۶ ژانویه ۲۰۰۹ در بریتانیا منتشر شد.[۶]

داستان[ویرایش]

«رندی رابینسون» (میکی رورک) کشتی‌گیر پا به سن گذاشته و بیماری است که پس از سال‌ها دوری از ورزش، به دلیل مشکلات جسمی، برای آخرین بار پا به میدان نبرد می‌گذارد. تا با حریف قدیمی‌اش، (ارنست میلر)، مبارزه کند؛ مبارزه‌ای که ممکن است به قیمت جانش تمام شود.

بازخوردها[ویرایش]

این فیلم مورد تحسین جهانی قرار گرفت و برنده جایزه شیر طلایی شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شد و اولین بار در آنجا به نمایش درآمد. راجر ایبرت، منتقد فیلم، آن را یکی از بهترین فیلم‌های سال خواند، در حالی که راتن تومیتوز گزارش داد که ۹۸ درصد منتقدان نقدهای مثبتی به فیلم داده‌اند.[۷] در متاکریتیک، که امتیازی از ۱۰۰ را به نقدهای منتقدان اصلی می‌دهد، فیلم بر اساس ۳۶ نقد، میانگین امتیاز ۸۰ را دریافت کرده‌است که به معنای «بررسی‌های عموماً مطلوب» است.[۸] موفقیت این فیلم زندگی حرفه‌ای میکی رورک را احیا کرد که در ادامه جایزه بفتا، جایزه گلدن گلوب، جایزه ایندیپندنت اسپیریت و نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. تومی همچنین نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

منابع[ویرایش]

  1. "THE WRESTLER (15)". Optimum Releasing. British Board of Film Classification. October 31, 2008. Retrieved September 9, 2013.
  2. The Wrestler در باکس آفیس موجو Retrieved September 9, 2013
  3. Skorin-Kapov, Jadranka (2015), "Darren Aronofsky's Films and the Fragility of Hope, " Bloomsbury Academic, شابک ‎۹۷۸−۱۵۰۱۳۰۶۹۷۶
  4. Fox Searchlight Wins The Wrestler | /Film بایگانی‌شده در اکتبر ۱۳, ۲۰۰۸ توسط Wayback Machine. Slashfilm.com (2008-09-08). Retrieved on 2010-11-21.
  5. REMSTAR MEDIA PARTNERS | Remstar Media Partners acquires canadian distribution rights for the movie "The Wrestler" بایگانی‌شده در سپتامبر ۱۴, ۲۰۰۸ توسط Wayback Machine. Newswire.ca. Retrieved on 2010-11-21.
  6. "阿莉彩票平台可靠吗,阿莉彩票平台官网,阿莉彩票官网,阿莉彩票客户端下载,阿莉彩票的网址,阿莉彩票APP". www.pwnewsnow.com. Archived from the original on May 15, 2021.
  7. "The Wrestler Movie Reviews". Rotten Tomatoes. IGN. Archived from the original on May 23, 2019. Retrieved March 22, 2021.
  8. "The Wrestler (2008): Reviews". Metacritic. CNET Networks, Inc. Archived from the original on December 20, 2008. Retrieved December 24, 2008.

پیوند به بیرون[ویرایش]

وبگاه رسمی