کالین ترورو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کالین ترورو
تصویر کالین در سال ۲۰۱۵
زادهٔ۱۳ سپتامبر ۱۹۷۶ ‏(۴۷ سال)
سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهکارگردان فیلم
تهیه‌کننده فیلم
فیلم‌نامه‌نویس
سال‌های فعالیت۲۰۰۲–اکنون
همسر(ها)ایزابل ترورو
فرزندان۲

کالین ترورو (انگلیسی: Colin Trevorrow؛ زادهٔ ۱۳ سپتامبر ۱۹۷۶) کارگردان فیلم، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم اهل ایالات متحده آمریکا است. او اولین کارگردانی فیلم بلند خود را با فیلم کمدی علمی تخیلی تضمینی برای امنیت نیست (۲۰۱۲) تجربه کرد که با استقبال منتقدان و موفقیت در گیشه رو‌به‌رو شد. ترورو با کارگردانی و نویسندگی فیلم دنیای ژوراسیک (۲۰۱۵) از مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک، به شهرت دست یافت. پس از موفقیت فیلم او به عنوان نویسنده در دنباله فیلم که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد حضور یافت. وی همچنین کارگردانی و نویسندگی قسمت سوم، دنیای ژوراسیک: قلمرو (۲۰۲۲)، را بر عهده دارد. قرار بود ترورو کارگردان اصلی و نویسنده جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر (۲۰۱۹) باشد، اما به دلیل تفاوت دیدگاه‌ها پروژه را ترک کرد.

اوایل زندگی[ویرایش]

تروورو در ۱۳ سپتامبر ۱۹۷۶ در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا به دنیا آمد.[۱] او در اوکلند، کالیفرنیا، بزرگ شد.[۲][۳][۴] پدرش نوازنده یک گروه کانتری راک و مادرش عکاس بود که یک مرکز کودکستان را نیز اداره می‌کرد. او از طرف مادرش یهودی و پانامایی تبار است.[۵]

مصاحبه‌ای با ترورو[ویرایش]

ترورو در مصاحبه‌ای طی اکران فیلم در پاریس اعلام کرد که: فیلم سینمایی پارک ژوراسیک باید بتواند مانند مجموعهٔ جنگ ستارگان باشد که چندین کارگردان مخلتف توانایی ادامه دادن راه کارگردان قبلی را داشته باشند و چیز بسیار متفاوت و جالبی خلق کنند. اما با این حال ترورو در ادامه تصحیح کرد که او در آینده خود را به طور کلی از این مجموعه جدا نخواهد کرد. من به نوع دیگری در ساخت دنباله فعالیت خواهم داشت ولی نه به عنوان کارگردان.

آثار کارگردانی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Celebrity Jews". j. (newspaper). 18 June 2015. Retrieved 28 June 2015.
  2. Barnes, Brooks (June 3, 2015). "'Jurassic World' Puts Colin Trevorrow in the Driver's Seat". The New York Times. Retrieved May 10, 2016.
  3. Douglas, Edward (June 6, 2012). "Interview: Safety Not Guaranteed's Colin Trevorrow & Jake Johnson". ComingSoon.net. Retrieved September 17, 2015.
  4. Blair, Iain (June 1, 2015). "Director's Chair: Colin Trevorrow – 'Jurassic World'". Post magazine. Retrieved May 3, 2016.
  5. Bloom, Nate (June 10, 2015). "Jews in the News: Ahmed Zayat, Eric Balfour and Ashley Tisdale". Jewish Federation of Tampa.

پیوند به بیرون[ویرایش]