کافه سینما

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سایت خبری تحلیلی کافه سینما
گونه وبگاه
وب سایت خبری تحلیلی
در دسترس به زبانزبان فارسی
بنیانگذار(ان)امیر قادری، علی معلم
وبگاه
راه‌اندازی۱۳۸۹
وضعیت کنونیفعال


کافه سینما، یک وبگاه خبری تحلیلی مستقل دربارهٔ سینما و تلویزیون ایران و جهان است که در مهرماه ۱۳۸۹ به مدیریت امیر قادری یکی از دهمنتقد برتر ۳۰ سال سینمای ایران و علی معلم سردبیر دنیای تصویر، پایه‌گذاری شد.[۲] از پاییز ۱۳۹۳ و پس از کناره‌گیری علی معلم، مدیریت و سردبیری این وبگاه بر عهده امیر قادری می‌باشد.[۳][۴] کافه سینما در سال ۱۳۹۰ و در جشنواره وب ایران، از سوی مردم عنوان بهترین سایت در حوزه سینما و تئاتر را کسب کرد.[۵] همچنین در جریان پوشش خبری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۲، روزنامه معتبرگاردین از کافه سینما تحت عنوان وب‌سایت برتر و درجه‌یک ایرانی در زمینه نقد فیلم و سینما، یاد کرد.[۶][۷] این وبسایت هم‌اکنون در زمینه‌های سینما، تلویزیون و رسانه فعال می‌باشد.[۸]

امیر قادری هنگام راه‌اندازی این وب سایت در مصاحبه با تبیان می‌گوید که کافه سینما، قرار است رسانه‌ای مستقل باشد برای سینمادوستان، سینماگران و آن‌ها که سینمانویسی را، تازه آغاز کرده‌اند و دنبال رسانه‌ای می‌گردند؛ و البته قرار است که در کنار همه این‌ها، انرژی بدهد به این سینما، شور و شوق و انگیزه بدهد به این سینمای کمی تا قسمتی بی‌شور و انگیزه.[۹]

منابع[ویرایش]

  1. caffecinema.com Site Info بایگانی‌شده در ۱۷ اوت ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine - Alexa
  2. «علی معلم و امیر قادری سایت "کافه سینما" را راه‌اندازی کردند». سینماپرس. ۲۴ تیر ۱۳۹۵. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۶.
  3. «ده منتقد برتر ۳۰ سال سینمای ایران». فارس. ۲۵ تیر ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ اوت ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶.
  4. «علی معلم مدیر مسئول و سردبیر مجله دنیای تصویر و یکی از مسئولان «کافه سینما»، از این سایت کناره‌گیری کرد». فارس. ۲۴ تیر ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ اوت ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۶.
  5. «برندگان و کاندیداهای سال 1390 جشنواره وب و موبایل ایران». جشنواره وب ایران. ۲۵ تیر ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶.
  6. ««وب‌سایت برتر و درجه اول ایرانی در زمینه نقد فیلم و سینما» / توصیف "گاردین" از "کافه سینما" در گزارش‌اش از جشنواره فیلم فجر». کافه سینما. ۲۵ تیر ۱۳۹۵. دریافت‌شده در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶.
  7. «Old guard v new blood at Iran's Fajr film festival». گاردین. ۲۵ تیر ۱۳۹۵. دریافت‌شده در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶.
  8. «کافه سینما». کافه سینما. ۲۴ تیر ۱۳۹۵. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۶.
  9. «امیر قادری: بهترین می‌شویم». تبیان. ۲۴ تیر ۱۳۹۵. دریافت‌شده در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۶.

پیوند به بیرون[ویرایش]

الگو:وبگاه‌های ایران