کاظم عالمی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کاظم عالمی
کاظم عالمی
کاظم عالمی
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدکاظم عالمی
زاده۲۹ اسفند ۱۳۳۳
تهران
ژانرموسیقی پاپ فارسی
موسیقی کلاسیک ایرانی
ساز(ها)پیانو، سه‌تار، تار
سال‌های فعالیتاز ۱۳۵۹ تاکنون
سازهای اصلی
پیانو، سه‌تار، تار
وبگاه

کاظم عالمی (زاده ۲۹ اسفند ۱۳۳۳) موسیقی‌دان، آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی پاپ و سنتی ایرانی است.

دوران تحصیل[ویرایش]

عالمی از ۱۲ سالگی به هنرستان موسیقی ملی رفت و موسیقی را به تشویق پدرش ادامه داد. پس از فارغ‌التحصیلی از هنرستان، در هنرکده موسیقی دوره آهنگسازی و رهبری خواند و سپس با استفاده از بورس تحصیلی سازمانِ رادیو تلویزیون ملی ایران، برای ادامه تحصیلاتش به آمریکا رفت و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (+University of Southern California) به تحصیل در رشته آهنگسازی پرداخت.

آهنگسازی[ویرایش]

فعالیت آهنگسازی وی از اواخر دههٔ پنجاه آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. او برای بسیاری از خوانندگان مشهور ایرانی ازجمله ابی، ستار، داریوش، معین، مهستی، حمیرا، شاهرخ، امید، مهرداد آسمانی، منوچهر سخایی، شهرام صولتی و… آهنگسازی و نوازندگی کرده‌است.[۱]

بازگشت به ایران[ویرایش]

در سال ۱۳۵۹ به ایران بازگشت و اولین کنسرتش را تالار رودکی (تالار وحدت) و قطعه «ایوان مدائن» روی قصیده معروف «خاقانی» که برای ارکستر سمفونیک تهران، را به رهبری خودش اجرا کرد.

حضور دوباره در آمریکا[ویرایش]

وی پس از ۳ سال دوباره به آمریکا مهاجرت کرد و به همراهی دوستانش در لس‌آنجلس گروه «عشاق» را به‌وجود آوردند که سابقه حدود ۸ سال فعالیت در زمینه موسیقی سنتی را داشت‌‌. همچنین آن‌ها به اجرای یک رشته کنسرت پرداختند که در آن هنگام هنوز کسی یا گروهی در این دیار به آن نپرداخته بود.

سپس وی به‌طور جدی کار بر روی موسیقی پاپ را شروع کرد و تاکنون به کار خود ادامه داده و همچنین به آموزش هنرجویان در کنار فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. وی هم‌اکنون در شهر لس آنجلس و در ایالت کالیفرنیا ساکن است.

آثار[ویرایش]

منابع[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]