چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲
A dark haired boy, holding a helmet by his side, his friends and a black dragon behind him. Dragons are flying overhead.
پوستر سینمایی
کارگرداندین دبلوا
تهیه‌کنندهبونی آرنولد
فیلمنامه‌نویسدین دبلوا
بر پایه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم اثر کرسیدا کوول
بازیگرانجی باروشل
کیت بلانشت
جرارد باتلر
کریگ فرگوسن
آمریکای فررا
جونا هیل
کریستوفر مینتز-پلاسه
تی جی میلر
کریستن ویگ
جایمن هانسو
کیت هارینگتون
موسیقیجان پاول
تدوین‌گرجان کی. کار
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهفاکس قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۱۰۲ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۴۵ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه۶۱۸٫۹ میلیون دلار[۳]

چگونه اژدهای خود را را تربیت کنیم ۲ (به انگلیسی: How to Train Your Dragon 2) یک انیمیشن رایانه‌ای در ژانر اکشن فانتزی به کارگردانی دین دبلوا است که بر اساس مجموعه داستانی به همین نام نوشته کرسیدا کوول ساخته‌ شده‌است. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲ توسط دریم‌ورکس تولید و استودیو قرن بیستم آن‌را منتشر کرد. این فیلم که ادامه‌ای برای چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم است همانند نسخهٔ اول هم توسط منتقدین و هم توسط مخاطبین مورد استقبال قرار گرفت.[۴] جی باروشل، جرارد باتلر، کریگ فرگوسن، آمریکا فررا، جونا هیل، کریستوفر مینتس-پلس، تی جی میلر و کریستن ویگ نقش‌های قبلی خود را تکرار می‌کنند و کیت بلانشت، جایمن هانسو و کیت هرینگتون نیز به جمع صداپیشگان اضافه شده‌اند. وقایع این فیلم پنج سال پس از فیلم اول رخ می‌دهد.

دین دبلوا که کارگردانی فیلم اول را برعهده‌داشت، موافقت کرد که برای کارگردانی قسمت دوم برگردد، به شرطی که اجازه داشته باشد فیلم را به سه‌گانه تبدیل کند. او از امپراتوری ضربه می‌زند و همسایه من توتورو به عنوان الهامات اصلی خود نام می‌برد. علاوه بر صداپیشگان قبلی، کیت بلانشت در نقش والکا و جایمن هانسو در نقش دراگو به جمع صداپیشگان اضافه شدند. دبلوا و تیمش، از نروژ و سوالبار دیدن کردند تا ایده‌هایی برای طراحی مکان داشته‌باشند.

چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم ۲ اولین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و سپس در ۱۳ ژوئن در ایالات متحده اکران شد. داستان ، صداپیشگی ، موسیقی و سکانس‌های اکشن و احساسی مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. این فیلم عمیق‌تر و جدی‌تر از فیلم قبلی است. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲ در سراسر جهان بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروش داشت و در رده دوازدهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۴ قرار گرفت. این فیلم جایزه آنی و جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم پویانمایی را دریافت کرد و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی شد.

داستان[ویرایش]

دراگو در حال تشکیل یک ارتش از اژدهایان، برای حمله به برک است؛ حال هیکاپ باید با این تهدید مقابله کند.

پانویس[ویرایش]

  1. "HOW TO TRAIN YOUR DRAGON 2 [2D] (PG)". فاکس قرن بیستم. هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا. May 16, 2014. Retrieved May 16, 2014.
  2. Kilday, Gregg (June 12, 2014). "Will 'How to Train Your Dragon 2' Help Get DreamWorks Animation 'Back on Track'?". The Hollywood Reporter. Retrieved June 12, 2014.
  3. "How to Train Your Dragon 2 (2014)". Box Office Mojo. June 13, 2014. Retrieved December 13, 2014.
  4. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «How to Train Your Dragon 2». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.