چوم نیمول

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
چوم نیمول
Chhom Nimol performing with Dengue Fever at Beautiful Days Festival 2008
Chhom Nimol performing with Dengue Fever at Beautiful Days Festival 2008
اطلاعات پس‌زمینه
زادهکامبوج
ژانرCambodian rock, موسیقی راک، psychedelic, surf, indie
پیشه(ها)خواننده، ترانه‌سرا
ساز(ها)خواننده
سال‌های فعالیت1997–present
ناشر(ان)Tuk Tuk Records
وبگاه

چوم نیمول (خمر: ឆោម និមល ;[cʰaom niʔmɔəl]) یک خواننده کامبوجی-آمریکایی و خوانندهٔ اصلی گروه دنگ فیور است که در سال ۲۰۰۱ به این گروه پیوست.

حرفه[ویرایش]

چوم نیمول در کامبوج به دنیا آمد و به همراه خانواده‌اش مدتی در یک اردوگاه پناهندگان در تایلند زندگی کرد. او آواز خواندن را از خانوادهٔ خود آموخت که خود از نوازندگان و خوانندگان مشهور کامبوج هستند.[۱] در سال ۱۹۹۷، نیمول برندهٔ جوایز آپسارای کامبوج، یک مسابقه آواز ملی شد. وی در سال ۲۰۰۱ به ایالات متحده مهاجرت کرد.[۲]

نیمول پس از ورود به آمریکا، آواز خواندن را در رستوران‌ها و بارها در منطقهٔ پنوم پن کوچک لانگ بیچ کالیفرنیا آغاز کرد.[۳] طولی نکشید که گروه راک آمریکایی دنگ فیور، که به موسیقی پاپ و راک کامبوج در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۷۰ علاقه‌مند بودند و در پی یافتن خواننده‌ای بودند که بتواند بر اجرای اشعار خمر آهنگ‌های اصلی کامبوجی نظارت داشته باشد، پس از یک آزمون او را کشف کردند.[۲] دنگ فیور اولین آلبوم خود را در سال ۲۰۰۳ منتشر کرد و از آن زمان به بعد کارنامهٔ خود را به آهنگ‌های اصلی با الهام از راک کامبوجی و بسیاری دیگر از سبک‌های موسیقی جهان گسترش داد. نیمول هنوز هم اغلب به زبان خمر آواز می‌خواند، اما گاهی نیز پیش می‌آید که به انگلیسی آواز بخواند.[۴] او از سال ۲۰۱۴ شهروند ایالات متحده شد.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. "Voices Carry: Chhom Nimol". Audrey Magazine. Audrey Magazine. Archived from the original on March 4, 2016. Retrieved 19 August 2015.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ "Cambodian Rockers Dengue Fever Celebrate Their Singer's U.S. Citizenship". LA Weekly. LA Weekly. Retrieved 19 August 2015.
  3. Warner, Brad (2008-03-17). "Interviews > Dengue Fever's Ethan Holtzman". Suicidegirls.com. Archived from the original on 2011-06-29. Retrieved 2011-08-12.
  4. "Dengue Fever: Artist Biography". آل‌میوزیک. Retrieved 1 February 2018.