چشم‌بند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فضانوردان ریچارد اچ ترولی و گویون بلوفورد در فضاپیمای چلنجر خوابیده‌اند. بلوفورد، در پیش زمینه (وارونه) یک چشم‌بند خواب بر صورتش دارد. فضانوردان ممکن خوابیدن در فضا برای فضانوردان ممکن است مشکل باشد.
چشم‌بند خواب

چشم‌بند پوشاکی است که معمولاً از جنس پارچه می‌باشد و به سر شخص گره می‌خورد تا چشم او را بپوشاند و مانع بینایی شود. در حالی که یک چشم‌بند مناسب به طرزی کامل حتی اگر چشمها باز باشد مانع از دید می‌شود، یک چشم‌بند ضعیف یا گره خورده ممکن است باعث شود تا فرد بتواند تا شعاعی از اطراف را ببیند.

کاربردی‌ها[ویرایش]

به عنوان یک ماسک خواب: آنها هنگام خواب به‌خصوص هنگام مسافرت هوایی یا برای کسانی که در طول روز می خوابند استفاده می‌شود تا مانع از دیده شدن نور شوند و با توجه به جلوگیری از نور[۱] به کاربر امکان می‌دهد خواب عمیق‌تری داشته باشد.

فعالیت‌های جنسی نیز می‌تواند شامل استفاده از چشم‌بند شوند.[۲]

مجموعه ای از چشم‌بندها برای استفاده در بی‌دی‌اس‌ام .

منابع[ویرایش]

  1. Gooley, Joshua J.; Chamberlain, Kyle; Smith, Kurt A.; Khalsa, Sat Bir S.; Rajaratnam, Shantha M. W.; Van Reen, Eliza; Zeitzer, Jamie M.; Czeisler, Charles A.; Lockley, Steven W. (March 2011). "Exposure to Room Light before Bedtime Suppresses Melatonin Onset and Shortens Melatonin Duration in Humans". The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism. 96 (3): E463–E472. doi:10.1210/jc.2010-2098. ISSN 0021-972X. PMC 3047226. PMID 21193540.
  2. Blindfolds in novelty kits