چارلز مارتینت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
چارلز مارتینت
مارتینت در فینیکس کمیک فست ۲۰۱۸
زادهٔ۱۷ سپتامبر ۱۹۵۵ ‏(۶۸ سال)
سن خوزه، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا.
محل تحصیلدانشگاه کالیفرنیا، برکلی
پیشهبازیگر
صداپیشه
سال‌های فعالیت۱۹۸۶–تاکنون
شناخته‌شده برایصدای ماریو و لوئیجی
کارهای برجستهسری های ماریو، الدر اسکورولز ۵: اسکایرم
وبگاه
امضاء

چارلز مارتینت (انگلیسی: Charles Martinet؛ زادهٔ ۱۷ سپتامبر ۱۹۵۵) هنرپیشه و صدا پیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۸۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

از فیلم‌های معروف او می‌توان به فیلم نه ماه اشاره کرد.

اوایل زندگی[ویرایش]

چارلز مارتینت در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۵۵، در سن خوزه، کالیفرنیا متولد شد. والدین مادری اش در حین سفرهای دریایی می فلاور در این کشور مشغول زندگی بودند و همچنین والدین پدری او مدت کوتاهی پس از جنگ جهانی اول که پدربزرگ او در آن خدمت کرده بود، بعد از آن تصمیم به مهاجرت از فرانسه به ایالات متحده می گیرد و سرانجام پدربزرگ چارلز برنامه مهاجرتش را برای این کشور نهایی می کند.[۱][۲]

بعد از آن چارلز در سن ۱۲ سالگی به همراه والدینش به بارسلون مهاجرت می کند و بعد از آن آنان به همراه او به پاریس مهاجرت می کنند.[۳] بعدها چارلز به مدرسه آمریکایی پاریس می رود و بعد از آن او در سال ۱۹۷۴ در همان محل فارغ التحصیل می شود.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. O'Hara, Helen (November 6, 2021). "Chris Pratt playing Garfield and Mario isn't 'Italian erasure' but it is bad news for Hollywood's voice actors". i. Retrieved August 7, 2023.
  2. @CharlesMartinet. "Eyippee! Thank you so much!" (Tweet). Archived from the original on May 7, 2022 – via Twitter. Missing or empty |date= (الگو:Cite tweet)
  3. "CHARLES MARTINET". SacAnime. Archived from the original on April 2, 2015. Retrieved March 11, 2015.
  4. "American School of Paris Aspire". 1974.

پیوند به بیرون[ویرایش]