پسران (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پسران
ژانر
بر پایهٔ
توسعه‌دهندهاریک کریپک
بازیگران
آهنگسازان
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۳
شمار قسمت‌ها۲۴
تولید
مکان تولیدتورنتو، کانادا
دوربینتک دوربین
مدت۵۵–۶۸ دقیقه[۱]
توزیع‌کننده
بودجه۱۱٫۲ میلیون دلار در هر قسمت (فصل ۱)
پخش
شبکهٔ اصلیپرایم ویدئو
فرمت تصویر۴کی وضوح بسیار بالا HDR
فرمت صدا۵٫۱ دالبی دیجیتال
انتشار اولیه۲۶ ژوئیه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-0۷-۲۶) –
اکنون (اکنون)
انتشار
نمایش‌های مشابهجن وی
وبگاه

پسران (انگلیسی: The Boys) مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی است که توسط اریک کریپک برای سرویس استریم آمازون پرایم ویدئو ساخته شده‌است. این مجموعه مبتنی بر کتاب کامیک به همین نام نوشتهٔ گارث انیس و داریک رابرتسون است که در ابتدا از طریق دی‌سی کامیکس منتشر می‌شد. داستان آن به گروهی از شورشی‌های آتش به اختیار می‌پردازد که در حال مقابله با افراد ابرتوانا (که از توانایی‌هایشان سوءاستفاده می‌کنند) هستند. در آن گروه بازیگرانی متشکل از کارل اربن، جک کواید، لاز آلونسو، تومر کاپون و کارن فوکوهارا در نقش شورشی‌ها و آنتونی استار، ارین موریارتی، دومینیک مک الیگوت، چیس کرافورد، جسی آشر و ناتان میچل در نقش اعضای ابرقهرمان «هفت» به ایفای نقش می‌پردازند.

اقتباس از کتاب کامیک مذکور در ابتدا به‌عنوان فیلم بلند مد نظر بود و توسعهٔ آن در سال ۲۰۰۸ آغاز شد که قرار بود آدام مک‌کی فیلم را کارگردانی کند. به‌دلیل تفاوت در دیدگاه میان دست‌اندرکاران و استودیوهایی که فیلم را انتخاب کردند، این پروژه در برزخ توسعه رها شد. توسعهٔ این پروژه در سال ۲۰۱۶ توسط سینمکس احیا شد. این شرکت اعلام کرد این پروژه به‌عنوان یک سریال تلویزیونی بازسازی خواهد شد. کریپک به‌عنوان شورانر انتخاب شد، در حالی که ست روگن و اوان گلدبرگ تهیه‌کنندگان اجرایی سریال شدند. آمازون پرایم ویدئو حق انتشار این سریال را در نوامبر ۲۰۱۷ به دست آورد و تولید آن از مهٔ ۲۰۱۸ در آمازون پرایم ویدئو آغاز شد.

فصل اول پسران در هشت قسمت در ۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹ پخش شد. فصل دوم در ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ و فصل سوم در ۳ ژوئن ۲۰۲۲ پخش شد. این مجموعه در ژوئن ۲۰۲۲ برای فصل چهارم تمدید شد. این مجموعهٔ در زمینهٔ نویسندگی، خط داستانی، طنز و اجرای بازیگران مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد دریافت شش جایزهٔ امی بوده‌است. پسران بخشی از یک دنیای سینمایی مشترک است که شامل سریال اسپین‌آف جن وی (۲۰۲۳) نیز می‌شود.

خلاصه[ویرایش]

پسران در جهانی قرار دارند که افراد ابرقدرت توسط عموم مردم به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند و متعلق به شرکت قدرتمند وات اینترنشنال هستند که از آن‌ها بازاریابی و درآمدزایی می‌کند. ابرقهرمان‌ها در واقع از شخصیت‌های قهرمانانهٔ خود، بیشتر افراد متکبر و فاسد هستند. این مجموعه در درجهٔ اول بر روی دو گروه تمرکز دارد: هفت، تیم برتر ابرقهرمانان وات اینترنشنال و گروه پسرها، هوشیارانی که به دنبال کنترل قهرمانان فاسد هستند.

پسران توسط بیلی بوچر هدایت می‌شوند، که همهٔ افراد ابرقدرت را حقیر می‌شمارد و هفت توسط میهن‌پرست (هوم لندر) خودخواه و ناپایدار هدایت می‌شوند. همان‌طور که بین دو گروه درگیری ایجاد می‌شود، این سریال اعضای جدید هر تیم را نیز دنبال می‌کند: هیویی کمبل از پسران، که پس از کشته شدن دوست دخترش توسط یکی از هفت نفر، به افراد پسرها می‌پیوندد؛ و آنی ژانویه / استارلایت از هفت، یک قهرمان جوان و امیدوار که مجبور می‌شود با حقیقت قهرمانانی که تحسین‌شان می‌کند روبرو شود.

بازیگران و شخصیت‌ها[ویرایش]

اصلی‌ها[ویرایش]

  • کارل اربن در نقش بیلی بوچر، رهبر پسران و یکی از اعضای پیشین سی.آی. اِی (سیا) که به افراد دارای ابرقدرت اعتماد ندارد. او نسبت به هوم لندر که به اعتقاد او مسئول ناپدید شدن همسرش است، نفرت خاصی دارد.
  • جک کواید در نقش هیویی کمبل، یکی از اعضای پسران که پس از کشته شدن دوست دخترش رابین توسط ای‌ترین، به افراد هوشیار می‌پیوندد. وی در حالی که به‌طور رسمی در هیچ رشتهٔ نظامی یا اطلاعاتی جمع نشده‌است، استعداد فریب و سیاه‌نمایی را نشان می‌دهد و به سرعت به یک هم‌تیمی با ارزش تبدیل می‌شود.
  • آنتونی استار در نقش جان / هوم لندر، رهبر فوق‌العاده قدرتمند هفت و آنتاگونیست اصلی سریال می‌باشد. او در زیر چهرهٔ عمومی خود به عنوان یک قهرمان نجیب، مغرور و قاتل است و به فکر رفاه کسانی که برای حفاظت از آن‌ها اظهار می‌دارد، نیست.
  • ارین موریارتی در نقش آنی ژانویه / استارلایت، یک ابرقهرمان ساطع‌کنندهٔ نور و عضو جدید هفت. برخلاف بسیاری از افراد ابرقدرت دیگر، آنی در تلاش برای کمک به مردم صادقانه است.
  • جسی آشر در نقش ای‌ترین، عضو سریع‌السیر هفت است. او مصمم است که وضعیت خود را به عنوان سریع‌ترین انسان جهان حفظ کند و در نتیجه به ترکیب-وی اعتیاد پیدا می‌کند.
  • لاز آلونسو به عنوان Marvin T. Milk / Mother's Milk (MM)، عضوی از پسرها و مسئول سازماندهی و برنامه‌ریزی عملیات هوشیاران می‌باشد. او به‌طور مداوم می‌گوید که گروه را برای امنیت خانواده‌اش ترک می‌کند، بخشی از آن به دلیل درگیری مکرر با فرنچی و خواسته‌های بوچر است، اما خود را فریب خورده بوچر می‌یابد.
  • چیس کرافورد در نقش کوین / دیپ، عضوی از هفت نفر که توانایی برقراری ارتباط با آبزیان و تنفس در زیر آب را دارد. سایر اعضای هفت به دلیل شخصیت و جایگاه او زیاد او را جدی حساب نمی‌کنند و تا حدی توسط گروه هفت مورد تمسخر است.
  • تومر کاپون به عنوان فرنچی، یکی از اعضای پسران و مزدور، ماهر در کار با اسلحه، مواد منفجره، نفوذ و ارتباطات است. او تمایل دارد که برنامه‌های تیم را دنبال نکند، این مسئله او را در درگیری‌های مکرر قرار می‌دهد.
  • کارن فوکوهارا در نقش کیمیکو میاشیرو / ماده، عضوی لال و وحشی پسران با قدرت تقویت شده و ترمیم مجدد. به عنوان بخشی از طرحی برای ایجاد تروریست‌های ابرقدرت، به‌طور غیرارادی به او ترکیب-وی تزریق می‌شود، وی پس از نجات توسط فرنچی به پسران می‌پیوندد.
  • ناتان میچل در نقش بلک نوآر، عضو ساکت هفت است که دارای قدرت و چابکی فوق‌بشری است و ظاهر فیزیکی خود را در پس لباس تاریک پنهان می‌کند.
  • الیزابت شو در نقش مادلین استیلول، معاون کاریزماتیک و مکرر وات اینترنشنال است.
  • کولبی مینیفی در نقش اشلی بارت برای وات اینترنشنال که به عنوان نمایندهٔ استارلایت فعالیت می‌کند. پس از اخراج وی توسط استیلول، پس از مرگ استیلول دوباره به عنوان معاون جدید وات اینترنشنال توسط ادگار استخدام شد.
  • آیا کش در نقش استورم فرونت (فصل ۲)، عضو زن جدید هفت است که علناً نمایش جنسی‌گرایانه وات از ابرقهرمانان زن را به چالش می‌کشد. او یک نژادپرست کمددار و دارای توانایی صاعقه زدن به مردم است. کش همچنین ابرقهرمان دوران جنگ جهانی دوم معروف به لابرتی را در عکس‌ها به تصویر می‌کشد.
  • جنسن اکلس در نقش سولجر بوی (فصل ۳)، پدر هوملندر و پدربزرگ رایان، وی پس از سالها اسارت به دست روسها به دست بوچر آزاد می‌شود و به آنها برای کشتن هوملندر کمک می‌کند[۲]

پخش[ویرایش]

در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸، پوستر رسمی این مجموعه منتشر شد. در ۵ اکتبر ۲۰۱۸، همزمان با پنل سریال در سالانه طنز نیویورک، پیش پردهٔ تبلیغاتی تیزر این مجموعه منتشر شد. در ۲۴ ژانویهٔ ۲۰۱۹، پیش نمایش تبلیغاتی دیگری از طریق حساب رسمی توییتر ست روگن منتشر شد. پس از پخش تیزر دیگری، این سریال در ۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. در ۲۲ ژوئیه، Slipknot آهنگ جدیدی به نام Solway Firth را با یک موسیقی ویدیویی همراه با کلیپ‌ها و صوتی از نمایش منتشر کرد. در تاریخ ۲۶ ژوئن سال ۲۰۲۰، اعلام شد که فصل دو در ۴ سپتامبر سال ۲۰۲۰ آغاز به کار می‌کند، هم‌اکنون ۷ قسمت اول فصل دوم در دسترس است و بقیه به صورت هفتگی پخش می‌شوند. یک فیلم کوتاه همراه با عنوان «قصاب» پس از شروع پخش جریانی در دوره‌ای منتشر خواهد شد. پیش پردهٔ رسمی فصل دوم در ۴ اوت ۲۰۲۰ منتشر شد.

بازخورد[ویرایش]

پاسخ انتقادی[ویرایش]

فصل اول[ویرایش]

در راتن تومیتوز، فصل اول بر اساس ۹۹ نظر، با میانگین امتیاز ۷٫۷۲ از ۱۰، دارای امتیاز تأیید ۸۴٪ است. در نگاه اجمالی وبگاه آمده‌است: «اگرچه مسافت پیموده شده بیننده ممکن است متفاوت باشد، اما لذت و تمایل شدید پسرها برای درگیر شدن با مضامین سنگین و مرتبط مطمئناً باعث خوشحالی کسانی می‌شود که به دنبال گروه جدیدی از ضد قهرمانان هستند تا ریشه‌یابی کنند.» در مورد متاکریتیک، این نمره میانگین ۷۴ از ۱۰۰ را دارد، بر اساس بررسی ۱۹ منتقد، که نشان‌دهندهٔ «بررسی‌های معمول مطلوب» است.

کریستوفر لارنس از روزنامهٔ لاس وگاس ریویو ژورنال نوشت: «پسران بی‌احترام، بدجنس، پسران را به دنبال طمع و فساد در پشت مجموعه صنعتی ابرقهرمانان می‌کشند.» متیو گیلبرت از بوستون گلوب نوشت: «بازیگران خوب هستند، به ویژه شو، کسی بسیار کارآمد است؛ کوئید، که کارهای احمقانه انجام می‌دهد و عصبی است اما شجاع و دوست‌داشتنی است و اوربان که راهنمای گونزو هیگی است.» کریستی پوچکو در آی‌جی‌ان به قسمت اول نمرهٔ ۷٫۲ از ۱۰ می‌دهد و نحوهٔ داستان را از کمیک اما با تغییرات هوشمندانه. پوچکو از بازیگران تعریف و تمجید می‌کند، به‌ویژه «موریارتی در عملکرد خود یک تفاوت جزئی ایجاد می‌کند که از اجازه دادن به استارلایت احساس نمی‌کند مانند یک دختر بچه دو بُعدی باشد». او ساده‌لوح نیست. او امیدوار است و او یک مبارز است. او نتیجه گرفته که پسران هنوز هم می‌توانند یک سواری هیجان انگیز باشند زیرا انتظارات از ژانر دوستانهٔ خانوادگی را با پیچ و تاب‌های تاریک و صحنه‌های گرافیکی غیرقابل توجیهی از رابطهٔ جنسی و خشونت زیر و رو می‌کند. Kripke در برخی از لحظات خیره‌کننده، لرزش‌های سرگرم‌کننده و سکانس‌های اکشن فوق‌العاده عالی کار می‌کند. البته یک لبه شخصی دارد، اما دوباره، وقتی می‌بینید که مردانی که میهن‌پرست (آنتونی استار) آشکارا جعلی و شیطانی دوست دارند چه چیزی را تحمل می‌کنند، منطقی است که او زندگی خود را وقف هدف‌گیری کرده‌است.

فصل دوم[ویرایش]

در راتن تومیتوز، فصل دو دارای امتیاز تأیید ۹۷٪ بر اساس ۵۸ بررسی است، با میانگین امتیاز ۸٫۲۸ از ۱۰. در نگاه اجمالی وبگاه آمده‌است: «پسران در فصل دوم عالی ظاهر می‌شوند و عمیقاً در شخصیت‌های پیچیده خود فرومی‌روند و بدون اینکه هیچ‌یک از مشت‌های مهم اجتماعی خود را بکشد، عمل را بالا می‌برند.» میانگین نمرهٔ ۸۰ از ۱۰۰، بر اساس ۱۳ منتقد، نشان‌دهندهٔ «بررسی‌های معمول مطلوب» است. در آمازون این مجموعه شاهد بمب‌گذاری اولیهٔ بررسی با ۴۹٪ از ۱٬۴۰۰ بررسی باقی مانده تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۰ بود که یک ستاره را ارائه می‌داد، بیشتر آن‌ها قسمت‌های موجود را تحسین می‌کردند در حالی که انتقاد خود را از برنامه انتشار متلاطم فصل اعلام می‌کردند اریک دگانس از NPR فصل دوم را «یک کار کاملاً خرابکارانه و سرگرم‌کننده با تحسین» توصیف کرد.

تعداد بینندگان[ویرایش]

در اکتبر ۲۰۱۹، نیلسن اعلام کرد ردیابی بینندهٔ برنامه‌های Amazon Prime را آغاز کرده‌است. طبق گفتهٔ The Boys در ۱۰ روز اول اکران خود ۸ میلیون بیننده را به خود جلب کرده‌است، و این برنامه را به یکی از موفق‌ترین برنامه‌های اصلی آمازون پرایم تبدیل کرده‌است.[۳] پیش از نمایش نهایی، آمازون قرارداد ساخت پسران را برای فصل دوم تمدید کرد.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "The Boys". Amazon. Retrieved September 11, 2020.
  2. «جنسن اکلس به جمع بازیگران فصل سوم سریال The Boys اضافه شد». زومجی. ۲۰۲۰-۰۸-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۰۹.
  3. Petski, Denise (April 17, 2019). "'The Boys' Trailer: First Look At Amazon's Superhero Drama Series". Deadline Hollywood. Retrieved April 17, 2019.
  4. Petski, Denise (July 19, 2019). "'The Boys' Renewed For Season 2 By Amazon; Aya Cash Closes Deal As Stormfront". Deadline Hollywood. Retrieved July 19, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]