پرچم لبنان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرچم لبنان
کاربردپرچم زمینی و دریایی ملی پرچم زمینی و دریایی ملی نسخهٔ عادی یا دوژور پرچم، یا سمت رویی پرچم اشکال پرچم‌شناسی اشکال پرچم‌شناسی
تناسب۲:۳
پذیرفته‌شده۷ دسامبر ۱۹۴۳؛ ۸۰ سال پیش (۱۹۴۳-07}})
طرحیک نوار افقی قرمز، سفید و قرمز. با یک درخت سبز رنگ سدر لبنانی.
طراحهانری فیلیپ فرعون

پرچم لبنان برگرفته از سه رنگ سرخ و سفید و نماد سرو سبز رنگ که هر کدام از این‌ها نماد چیزی است. رنگ سرخ نماد خون شهیدان، رنگ سفید بیانگر پاکی مردم و کوه‌های سرپوشیده از برف است و درخت سرو لبنان (cedrus libani) سبز رنگ که در کوه‌ها و جنگل‌های آن کشور است و نماد کشور لبنان به‌شمار می‌رود.

در لبنان پرچم نزد مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مردم این کشور در مناسبت‌های ویژه، پرچم کشورشان را از پنجره یا در خانه‌هایشان می‌آویزند. همچنین در راهپیمایی‌های گوناگون مردم پرچم‌های بسیاری خریداری می‌کنند.

پرچم فروشی یکی از پیشه‌های رایج در لبنان است. برخی از مردم تنها از راه فروش پرچم زندگی خود را می‌گذرانند. چندین کارخانه نیز دست اندرکار ساخت پرچم در کشورند. از آنجایی‌که بیشتر مردم لبنان در خانه‌های خود پرچم نگه‌داری می‌کنند، فروش آن نیز متداول می‌باشد. در اعیاد رسمی ملی و مذهبی و نیز مناسبت‌های خاص من جمله سالگرد پیروزی نظام جمهوری و حزب‌الله لبنان، مردم پرچم را بر در خانه‌های خود نصب می‌کنند. به نحوی که برخی به هر مناسبتی پرچم را از محل کار و زندگی‌شان نصب می‌کنند.

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  • برگرفته از کتاب اطلس پرچم‌ها و درفش‌ها
  • کتاب فرهنگ پرچم کشورها