ویک فرث

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ویک فرث
Vic Firth
ویک فرث در سال ۲۰۰۶
ویک فرث در سال ۲۰۰۶
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولداورت جوزف فرث
(Everett Joseph Firth)
زاده۲ ژوئن ۱۹۳۰
ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا
وینچستر، ماساچوست
درگذشته۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۵ (۸۵ سال)
ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا
بوستون، ماساچوست
پیشه(ها)موسیقی‌دان، صاحب کسب و کار
ساز(ها)سازهای کوبه‌ای، درام، تیمپانی
سال‌های فعالیت۲۰۱۵–۱۹۴۶
وبگاه

اورت جوزف «ویک» فرث[۱] (به انگلیسی: Everett Joseph "Vic" Firth) (۲ ژوئن ۱۹۳۰–۲۶ ژوئیه ۲۰۱۵) یک موسیقی‌دان آمریکایی و بنیانگذار شرکت ویک فرث (Vic Firth) بود. ویک فرث چوبک طبل و کوبهٔ ساز کوبه‌ای تولید می‌کند.

شرکت ویک فرث[ویرایش]

شرکت ویک فرث
Vic Firth Company
نوعشرکت سهامی خاص
صنعتچوبک طبل، کوبهٔ ساز کوبه‌ای، دستگاه آسیاب، وردنه
بنا نهاده۱۹۶۳؛ ۶۱ سال پیش (۱۹۶۳-خطا: زمان نامعتبر}})
شمار موقعیت‌ها
افراد کلیدیویک فرث (بنیان‌گذار)
وبگاه

این شرکت که در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در بوستون ماساچوست قرار دارد، خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چوبک طبل و کوبهٔ ساز کوبه‌ای در جهان معرفی می‌کند که از سال ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ در نوپورت مین محصول تولید می‌کند.[۲][۳] در سال ۲۰۱۰، این شرکت با ایودیس زیلجیان ادغام شد. مقامات هر دو شرکت در آن زمان گفتند که این شرکت‌ها به‌طور مستقل به فعالیت خود ادامه خواهند داد.[۴]

این شرکت زمانی تأسیس شد که از اورت جوزف «ویک» فرث که در آن دوران ۱۲ سال با ارکستر سمفونیک بوستون اجرا می‌کرد خواسته شد تا قطعاتی را اجرا کند که به نظر او به یک چوبک طبل باکیفیت تر از آنهایی که در آن زمان تولید می‌شدند نیاز بود. فرث تصمیم گرفت مجموعه ای از چوب‌های خود را طراحی کند.

فرث اولین چوب‌ها را خودش از چوب‌های حجیم تر جدا کرد و نمونه‌های اولیه را برای یک چوب تراش در مونترآل کبک فرستاد. دو نمونه اولیه اس‌دی۱ (SD1) و اس‌دی۲ (SD2) نام گرفتند که اولین چوب‌های تولید شده توسط شرکت ویک فرث بودند. فرث گفته بود: «این کار از روی نیاز به وجود آمد، نه از روی تخیل یا توانایی من برای راه اندازی یک شرکت.» اگرچه چوب‌ها در ابتدا برای استفاده شخصی فرث در نظر گرفته شده بودند، اما در بین شاگردان او محبوبیت پیدا کردند و در نهایت توسط خرده فروشان فروحته می‌شدند.

تا سال ۲۰۱۲، این شرکت حدود ۳۰۰ مدل محصول ارائه و سالانه ۱۲ میلیون عدد چوب تولید کرد. این شرکت همچنین یک خط تولید آسیاب فلفل، آسیاب نمک و وردنه را اجرا کرد که با نام تجاری ویک فرث گُرمِی (Vic Firth Gourmet) برای سال‌ها فعالیت می‌کرد، تا اینکه در سال ۲۰۱۲ به شرکت مین وود کانسپتس آو نیو واینیارد (Maine Wood Concepts of New Vineyard) واقع شده در ایالت مین فروخته شد و به نام فلچرز میل (Fletchers' Mill) تغییر اسم داد.

منابع[ویرایش]

  1. Fox, Margalit (July 28, 2015). "Vic Firth, Who Gave Drummers Their Sticks, Dies at 85". Retrieved April 15, 2018 – via NYTimes.com.
  2. "Vic Firth". Vic Firth. January 20, 2012. Retrieved October 14, 2012.
  3. "The Vic Firth Brand Journey". Vic Firth Company. 2020. Retrieved May 17, 2020.
  4. "Vic Firth Company and Avedis Zildjian Company Announce Merger". VicFirth.com. Archived from the original on December 22, 2010. Retrieved December 21, 2010.

پیوند به بیرون[ویرایش]