ویکی‌پدیا:گروه میانجی‌گری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Cabal approved message
Cabal approved message



گروه میانجی‌گری، متشکل از تعدادی داوطلب برای انجام میانجی‌گری غیررسمی می‌باشند. کار اعضای این گروه، صدور حکم یا قضاوت در مورد کاربران یا اختلاف‌ها نیست. عضویت در این گروه، رسمیت خاصی به اعضای گروه نمی‌بخشد و اعضای این گروه، کاربران عادی ویکی‌پدیا محسوب می‌شوند. اعضای این گروه سعی می‌کنند ارتباط بین دو طرف اختلاف را تسهیل کنند و کمک نمایند تا دو طرف به توافق و تفاهم برسند. این توافق یا تفاهم، بدون شک در اثر تلاش دو طرف اختلاف حاصل خواهد شد. در مقابل، مراجع رسمی حل اختلافات در ویکی‌پدیا، عبارتند از:

برای در خواست میانجی‌گری غیررسمی از یکی از اعضای این گروه می‌توانید در صفحه بحث، درخواست خود را مطرح کنید.

چگونه درخواست میانجی‌گری کنیم؟[ویرایش]

یک قبل از ثبت درخواست:
دو ثبت درخواست:
  • در بالای صفحه بحث مقاله، این برچسب را بیفزایید: {{جا:درخواست میانجی‌گری غیررسمی}}
  • صفحه را ذخیره کنید.
سه ساخت صفحه درخواست:
  • با اضافه کردن الگوی درخواست، جعبه متنی در بالای صفحه پدیدار می‌شود که در آن عبارت برای ساخت صفحه درخواست میانجی‌گری اینجا را کلیک کنید ملاحظه می‌شود.
  • با کلیک بر روی عبارت فوق، یک فرم پیش روی شما حاضر می‌شود.
  • اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. اطلاعات را طوری بیان کنید که موضوع اصلی اختلاف را نشان دهد و از مجادله بپرهیزید.
  • صفحه را ذخیره کنید.

میانجی‌های غیررسمی[ویرایش]

میانجی‌های غیررسمی، اعضای این گروه هستند و به واسطه عضویتشان، هیچ سمت رسمی در ویکی‌پدیا ندارند. این گروه از اضافه شدن اعضای جدید استقبال می‌کند. برای کمک به این گروه، حتما توصیه به میانجی‌های غیررسمی را بخوانید، نام خود را در فهرست اعضای گروه وارد کنید، یکی از تقاضاها را انتخاب کنید و کار را شروع نمایید. اگر احتیاج به راهنمایی یا همکاری سایر اعضای گروه دارید، با آسودگی، این موضوع را در صفحه بحث گروه یا هریک از اعضا مطرح کنید.

امکان دارد دو یا چند میانجی غیررسمی بخواهند به‌صورت مشترک بر روی یک درخواست کار کنند چون به هر حال چند فکر از یک فکر بهتر عمل می‌کند. همچنین ممکن است میانجی‌های غیررسمی جدید، ترجیح دهند که به‌صورت مشترک با یک میانجی باتجربه‌تر، همکاری کنند.

فهرست موارد[ویرایش]

این فهرست شامل جدیدترین موارد خواسته شده است.

صفحه اصلی صفحه بحث صفحه موارد توصیه به میانجی‌ها داوطلب‌ها
موارد جدید


موارد در دست بررسی


موارد قدیمی