ویکی‌پدیا:پیوندهای به این صفحه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تمام صفحات ویکی‌پدیا در سمت راست‌شان پیوندی دارند با این عنوان: «پیوندهای به این صفحه». کلیک کردن روی آن فهرستی از صفحات دیگر ویکی‌پدیا را به شما نشان خواهد داد. این فهرست تنها شامل صفحاتی است که به صفحهٔ فعلی پیوند داده‌اند یا صفحهٔ فعلی درون کد آن‌ها جاسازی شده است. این فهرست کاربردهایی می‌تواند داشته باشد:

  • می‌تواند نشانگر این باشد که صفحهٔ مورد نظر شما چقدر محبوبیت داشته است. صفحه‌ای که پیوندهای بسیار کمی به آن وجود دارد، احتمالاً محبوبیت کمی هم دارد.
  • وقتی محتوای یک صفحه به اندازهٔ کافی روشن نیست، بررسی پیوندهایی که به آن صفحه وجود دارد می‌تواند این مساله را روشن کند. اگر در حین ویرایش به مقالهٔ ناقصی برخورد کردید که مفهومش کاملاً مشخص نیست، با نگاهی به فهرست صفحاتی که به آن مقاله پیوند داده‌اند، می‌توانید پی ببرید که موضوع مورد نظر نویسنده مقاله دقیقاً چه بوده است، و حتی می‌توانید در راستای روشن‌تر شدن موضوع، مقاله را ویرایش کنید!
  • امکان ابهام‌زدایی آسان‌تر را فراهم می‌آورد.

حتی برای صفحاتی که هنوز ایجاد نشده‌اند نیز گزینهٔ پیوندهای به این صفحه فعال است. پس شما می‌توانید پیوندهایی که به یک صفحه ایجاد شده‌اند را حتی قبل از آن که خود آن صفحه ایجاد شود ببینید.

برای این که پیوندی مانند آن چه در سمت راست تمام صفحات است ایجاد کنید، می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید:

[[:ویژه:Whatlinkshere/نام صفحه]]

که محصول اجرای آن دستور را به شکل زیر خواهید دید:

ویژه:Whatlinkshere/نام صفحه

تغییر مسیرها[ویرایش]

گزینهٔ پیوندهای به این صفحه، به شما نشان می‌دهد که کدام یک از پیوندهای داده شده به هر صفحه، در واقع یک تغییر مسیر هستند.

پیوندهای با واسطه[ویرایش]

وقتی مقالهٔ الف به مقالهٔ ب پیوند کند، و در کد مقالهٔ ب، مقالهٔ ج نیز جاسازی شده باشد، آن وقت هم الف و هم ب به ج پیوند می‌دهند. این حالت مثالی از پیوندهای با واسطه است (چرا که مقالهٔ الف نه به طور مستقیم، که با واسطهٔ مقالهٔ ب، به مقالهٔ ج پیوند داده است.)