ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر/Shahr e kian

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

Shahr e kian

Shahr e kian (بحث+ • مشارکت‌ها: محلی / حذف‌شده / حساب سراسری • سیاهه‌ها: بسته‌شدن‌ها / پالایه / سایر • بستن: عادی / زاپاسآمار پیشرفته • بازرسی: انجام / سیاهه)



برای ایجاد درخواست جدید در حوزهٔ همین پرونده، اینجا کلیک کنید.


– این پروندهٔ بازرسی بسته شده و به‌زودی توسط یک منشی بازرسی یا بازرس کاربر بایگانی خواهد شد.


۸ اوت ۲۰۲۲[ویرایش]

شواهد زاپاس بودن: کاربر Payamkh89 را با توجه به وضوح شواهد در ویرایش‌ها، نحوهٔ نگارش پیام‌ها، خط زمانی مشارکت‌ها، و همچنین مقاله‌ها و موضوعات مورد علاقهٔ مشابه با Hamu79، با استناد به آزمون اردک بستم. بعداً که در حال بررسی بحث:زاینده‌رود بودم، به‌نظرم رسید که Shahr e kian هم شباهت‌هایی با این دو حساب دارد. خط زمانی مشارکت‌های Shahr e kian و Hamu79 را بررسی کردم و تقریباً برایم محرز شد که Hamu79 در ۱۴ فوریه برای دور زدن قطع دسترسی Shahr e kian (۶ تا ۲۳ فوریه) ایجاد شده و در مقاله‌ها و موضوعات یکسان با Shahr e kian هم مشارکت داشته. اگر نیاز باشد می‌توانم شواهدی که مشاهده کرده‌ام را در ایمیل ارسال کنم. درخواست بازرسی دارم و فکر می‌کنم Shahr e kian هم برای حفظ پروژه و جلوگیری از اخلال بیشتر باید بی‌پایان بسته شود.

شواهد نقض سیاست: دور زدن قطع دسترسی و سوءاستفاده از چند حساب کاربری بدون اعلام ارتباط آن‌ها

زاپاس‌های احتمالی


ابزارها: تشابه‌یاب ویرایشخط زمانی بین ویرایش‌ها

باتشکر {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۸ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۰۲ (UTC)[پاسخ]

  • یادداشت منشی: ممنون بابت گزارش. به نظر می‌رسد که صفحه زاینده‌رود حداقل چند ماهی هست که هدف زاپاس‌بازی بوده. چند حساب دیگر را، از جمله چند حساب چندمنظوره، از تاریخچه همان صفحه پیدا کردم، اما به بررسی بیشتری نیاز دارند.
در مورد ارتباط بین Shahr e kian و Hamu79: علایق این دو کاربر شباهت دارد، اما به نظر می‌رسد که با یکدیگر اختلاف داشته باشند. برای مثال، این‌جا درگیر جنگ ویرایشی شده و ویرایش‌های یکدیگر را «خرابکاری» نامیده‌اند. با این وجود، هنوز نمی‌توانم در مورد درخواست نظر محکمی بدهم؛ مشارکت‌ها را دقیق‌تر بررسی خواهم کرد. احمدگفتگو ‏۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۳:۰۶ (UTC)[پاسخ]
  • بیشتر موضوعات مربوط به زاینده‌رود را بررسی کردم، هرچند کار به چند صفحه دیگر هم کشیده شد. در موضوع زاینده‌رود، به نظر می‌رسد اختلاف اصلی بر سر این است که آیا این رود دائمی است یا فصلی (یا حداقل احتمال فصلی بودنش هست یا نه). به نظر می‌رسد که کاربران زیر معتقدند این رودخانه دائمی است:

کاربران زیر هم معتقدند که فصلی است/می‌تواند باشد:

  • توجه کنید که حساب‌های Aminam9372 و H hajhashemkhani و Majid6398 و Ali31427656 و Parvatara و Fooladnet1 تک‌منظوره‌اند (به عبارت دیگر، در گروه دوم، تمام حساب‌ها به جز Shahr e kian و DKaroon تک‌منظوره هستند). همچنین، حساب DKaroon به عنوان زاپاس Masih.mm (که در فهرست بالا نیامده) قطع دسترسی شده. با توجه به اختلاف در دیدگاه‌ها، به نظر می‌رسد که Shahr e kian و Hamu79 نامرتبط باشند (علاوه بر مقاله زاینده‌رود، در جاهای دیگری هم با یکدیگر به اختلاف خورده‌اند؛ مثلاً: در مقاله گز (شیرینی)). با این وجود، به نظر می‌رسد که زاینده‌رود و مقالات مربوط به آن (مثلاً سد زاینده‌رود) محل اصلی اختلاف بین این دو گروه باشد. با توجه به تعداد زیاد حساب‌های تک‌منظوره و شباهت بالای ویرایش‌های کاربران هر گروه به یکدیگر، بعید به نظر می‌رسد که افراد مختلف صرفاً به دلیل بحث‌برانگیز بودن موضوع به آن جذب شده و مشغول جنگ ویرایشی شده باشند، و احتمالاً پای زاپاس‌بازی در میان است. در نهایت، با وجود این که به نظرم Shahr e kian و Hamu79 زاپاس یکدیگر نیستند، فکر می‌کنم که این درخواست جای  تأیید منشی دارد، مخصوصاً چون احتمال پیدا شدن حساب‌های بیشتری (یا بسیار بیشتری) با استفاده از ابزار بازرسی کاربر وجود دارد. البته این را هم بگویم که هنوز نکات جالبی هست (مثلاً این که Ali31427656، یک حساب تک‌منظوره، بعد از Shahr e kian در زاینده‌رود ویرایش کرده — با وجود این که Shahr e kian قبل از آن با گروه دیگر بر سر واژه فصلی/دائمی بودن وارد جنگ ویرایشی نشده بود)، اما به نظرم رد کردن درخواست به این دلیل، سخت‌گیری بیش از حد باشد.
  • پ.ن: لطفاً اگر بعد از مطالعه نظر بالا، همچنان نسبت به ارتباط بین Shahr e kian و Hamu79 مشکوک هستید، شواهد خصوصی را برای من یا بازرسان ارسال بفرمایید. ممنون. احمدگفتگو ‏۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۰۲ (UTC)[پاسخ]
    @Ahmad252: سلام. ممنون بابت این بررسی دقیق. نکاتی را گفتید که من از آن‌ها غافل بودم. شواهدی که فرستادم محرمانه یا ناقض حریم خصوصی نبودند. برای خودتان ارسال کردم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۴۵ (UTC)[پاسخ]


سلام و عرض ادب خدمت شما همکاران گرامی

بنده این روزها اغلب وقت خود را صرف بروزرسانی بازیکنان و مقالات ورزشی می‌کنم. امروز نیز برای بروزرسانی نقل و انتقالات فوتبالی به ویکی‌پدیا مراجعه کردم و متوجه شدم که مرا متهم به زاپاس بازی کرده اند.

نظر همه عزیزان و همکاران برایم قابل احترام است ولی اگر اجازه دهید میخواستم چند مورد را ذکر کنم:

۱) کاربر عزیز Hamu79، یکی از کاربرانی است که بنده با ایشان بیشترین اختلاف سلیقه را داشتم، اصلا برایم قابل هضم نیست که چطور دو کاربر مخالف هم به عنوان زاپاس معرفی شده‌اند برای اثبات حرف‌هایم به سابقه ویرایش صفحه گز (شیرینی) یا به مقاله زاینده‌رود یا طرح انتقال آب بهشت‌آباد مراجعه کنید. بنده و ایشان در این سه مقاله که با هم حضور داشتیم، کاملاً مخالف یکدیگر بودیم.

۲) بنده از کاربر Hamu79 در صفحه مدیران بارها شکایت کردم که کاربر جیپوتر کاملاً در جریان هستند.

۳) سابقه ویرایش بنده اغلب ورزشی بوده ولی ایشان موضوعات دیگری را پیگیری می‌کردند.

۴) شاید در گذشته تعداد مقالات اندکی بین بنده و این کاربر مشترک بوده ولی خودتان ببینید که ما در این مقالات مخالف یکدیگر بودیم.

قصد بنده فقط آگاه سازی و شفاف سازی بود تا شاید این اتهام بزرگ از بنده پاک شود و به شما در قضاوت کمک کرده باشم. Shahr e kian (بحث) ‏۹ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۹ (UTC)[پاسخ]

Bagerbardeh (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته) هم بر اساس علایق ویرایشی و دیگر شواهد ممکن است با حساب مذکور مرتبط باشد.-- Parsa «بحث» ‏۱۶ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۶ (UTC)[پاسخ]