ویکی‌پدیا:درخواست ایجاد صفحه/بایگانی ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مهرداد پورمحرم افتخار ایران و‌ایرانیان در کشور گرجستان ، آذربایجان ، روسیه و‌سایر گشور های منطقه در حوزه حمل و‌نقل بین المللی صاحب امتیاز شرکت بین المللی اورل گرجستان و صاحب امتیاز شرکت عقاب ترابر ایرانیان و‌نماینده ترابری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس گرجستان

برنده ۴ دوره برترین شرکت حمل و‌نقل کشور های همسایه منتخب آژانس ملی حمل و‌نقل رئیس انجمن ناوگان خارجی کارشناس ارشد لجستیک از دانشگاه تکنیکال گرجستان رتبه ممتاز آزمون مدیران حمل و‌نقل وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران کارشناس مدیریت امور گمرکی و بنادر

حضرت شیخ الغوث عبدالقادر کسنزانی[ویرایش]

شیخ عبدالقادر کسنزانی به مجاهدات پیوسته و کرامات فراوان معروف است، فریادرس و زاهد و حلم و کرم و سخا و توجه به ایتام و یاری‌های او زبانزد خاص و عام و مشهور است. خدای تعالی می‌فرماید: (فامااالیتیم فلاتقهر) اما، یتیمان را از خود مران، همواره به یاد داشت، در اثنای جمگ جهانی اول، خود و خوانواده و تعدادی از مریدانش به ایران مهاجرت نمود، قبیله‌هایی از ایرانیان، امور دینی خود را فراموش کرده‌اند سرزمین ایران به نور هدایت این فریادرس بزرگ منور گشت و در دلهای مردم ایمان شوق به اسلام را از نو تاباند. اخلاق حضرت رسول(ص) و سنتهای شریف آن بزرگوار را به همگان رساند تاپیوستن به لقاء الله (سال ۱۳۴۰ هـ) در ایران باقی ماند از هجرت حضرت رسول(ص) از مکه به مدینه تأسّی نمود، پس از رحلت آن مبارک، فرزندش حضرت غوث سلطان حسین کسنزانی جایگزین ایشان گشت و بنا به تمایل واصرار مریدان، جنازه مبارکش را به عراق برگرداندند و در قربه کرپچنه مدفون شد.

سخنان شیخ عبدالقادر کسنزانی[ویرایش]

از مواعظ اوست: ای مرید: لباس توبه بپوش، پیراهنی تمیز و پاکیزه، کسیکه اهل شریعت و حقیقت و پاکدامن نباشد جزو مریدان ما نیست، بر مریدان ماست که همواره ملازم شریعت و طریقت و زهد و ورع و قناقت باشد. گفت: آن کس که خشم خود را فرو خوردو از کسیکه که به او بدی کرد، بگذرد، خداوند جرو بزرگمردانش گرداند. آن حضرت قدّس الله سرّه العزیز گفت؛ اگر خواستید از کسی غیبت کنید، از پدر و مادر خودتان غیبت کنید که آنهااز هر کس به شما نزدیکترند که از شما به آنها نیکی برساند. وهمچنین گفت: بپرهیز از ادّعاهای دروغ که رو سیاهی و بی بصری می‌آورد، بپرهیز از اینکه شما را صالح بخوانند ولی در کارهای زشت بمانید دور باشید از اینکه از غذاهای اهل رشوه و ربا و ظلم و یارانش برخوردار شوید، شایسته نیستند آنهایی که در کذب و غیبت انداختن اختلاف بین مردم و آبروریزی آنان بماند او چه انتظاری دارد که پیش خدا عنوان اهل صدق منظور گردد در حالیکه در گمراهی شما و ادّعای شخصیت می‌کوشند و تو عاصی پروردگارت باشی، خدای تعالی به تو خواهد گفت: آیا شرم نمی‌کنی که ادّعای قرب به خدا می‌کنی و لباست آلوده‌است، تو شکمت را از حرام انباشتی و در مسیر گناه پا نهاده‌ای تو دروغ گوی پر ادعایی.

ورع و پارساییش[ویرایش]

از نمونه‌های ورع آن بزرگوار اینکه، وقتی در روستایی که متعلق به خوانواده فقیرش بود و یکی از مالکان آنرا غصب نموده، طوری زندگی می کردحتی نوشیدن آب آن قریه یا استفاده از آنرا برای احتیاجات دوزانه اش بر خود حرام کرده و برف را آب می‌کرد و از آن استفاده می‌نمود. چون به نظرش آب آنجا به دلیل غصبی بودن حرام می رانست. <منبع: کتاب تصوف، تألیف سیّد شیخ محمد کسنزانی حسینی(ق)> × up> ۱۴ آبان ۱۳۹۱/ ‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)

‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)

gammanetwork[ویرایش]

gamma network>>موضوعی که قرار است در مورد آن صحبت شود شرکتی است به نام شرکت گاما نتورک. شاید تا به حل نام آنرا شنیده باشید و یاحتی ازطریق کسی به شما معرفی شده باشد. البته شخصا زیاد باهاش آشنا نیستم و دلیل اصلی این که این موضوع را انتخاب نمودم این بود که به تازگی بهم پیشناد شده بود. این شرکت مانند شرکتهایی است که سرمایهٔ شما را افزایش می‌دهد. چندنفر صحت آن را تایید کردند ولی هنوز... --up> ۱۴ آبان ۱۳۹۱/ ‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)

درخواست تغییرمسیر برای: دستگاه گردش خون[ویرایش]

— پیام امضانشدهٔ قبلی را کاربری نامشخص نوشته‌است.دستگاه گردش خون از۳جزء تشکیل شده‌است: ۱. تلمبه‌ای به نام قلب که با تولید نیروی مکانیکی لازم خون را در رگها حرکت می‌دهد ۲. شبکه‌ای از رگها که خون در آنها حرکت می‌کند و انشعابات آنها به دورترین نقاط بدن می‌رسد ۳. مایعی به نام خون که مواد غذایی و اکسیژن در آن حل می‌شود 1up> ۱۴ آبان ۱۳۹۱/ ‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)

درخواست تغییرمسیر برای: هزینه فرصت[ویرایش]

افزودن بخش‌های جدید به مقالهٔ هزینه فرصت از جمله: هزینه‌های فرصت در تولید- هزینه فرصت در مصرف- هزینه‌های صریح- هزینه‌های ضمنی up> ۱۴ آبان ۱۳۹۱/ ‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)

درخواست تغییرمسیر برای:[ویرایش]

پنگان نام وب سایتی دانش بنیان می‌باشد که در مورد مدیریت و به ویژه مدیریت بازاریابی فعالیت می‌کند. منابع: http://www.pangan24.com up> ۱۴ آبان ۱۳۹۱/ ‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)

درخواست تغییرمسیر برای: بهرام هشیار[ویرایش]

  1. تغییرمسیر بهرام هوشیار

up> ۱۴ آبان ۱۳۹۱/ ‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)

زوشا بیرانوند شاعر جوان لرستانی

زوشا بیرانوند، سپید بانوی زاگر س با اندیشه‌ای ناب و احساسی پاک، همگان را متحیر کرده‌است. متولد خرم اباد است ترکیبات ناب، احساسی زیبا، طرح‌های نو در آینده حرف‌هایی زیادی بر گفتن دارد اندیشهٔ زوشا، شعر زوشا شبیه هیچ کس نیست. زوشا نو است و تازهو زلال! مجموعه اش زیر چاپ است تحت عنوان نیشگون فرشته در زیر چندتا زا شعرهایش را می‌آوریم:

۱)کاش

کاش دستانم را پر می‌کردی

تا مجبور نباشم

ببخشم دستانم را

۲)دوست

بگذار!

سایه ات باشم

بی آزار!

بی صدا!

فقط!

همسایه ات باشم

۳)آیا خدا دست به چانه لبخند می‌زند؟--176.58.102.63 ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۱۳، ساعت ۲۱:۴۱ (UTC)[پاسخ]

دست و پا می‌زد

کمک!

کمکم کنید!

کسی نبود...

چشمش به آسمان افتاد

خدا نشسته بود انگار دست به چانه

چه ملیح لبخند می‌زد

مرداب در خود می‌بلعید او را

اما

آیا خدا دست به چانه لبخند می‌زند؟

۴)نیشگون

تهمت می‌زنم

به آینه

در دلم!

چه دردی دارد

جای نیشگون فرشته

۵)پناه

خود را می پوشانم

لای پرهای گنجشک غم زده‌ای

باورم درد می‌کند

سردم

۶)گِلال

مهتاب که بیاید

گِلال* می‌گرید!

چشم در چشمش

همه شب

تا نمیرد آبادی

  • گلال در لری به معنای رودخانه‌است.

۷)بخت

آسمان خم شد

ماه آرام نشست روی کلاه کوه

لبخندی بر لب

دست ستاره در دست

بخت چشم بر لبم، خندید

ناپیدای من!

همهٔ دورها را پیموده‌است

۸)طعم گس

به یادم می‌آورد...

بوسهٔ آفتاب

طعم گس دوست داشتن را

ظهر پاییز

بر بازوان زمین

۹)نقاشی

تمام زندگی ام را خط خطی می‌کنم

روی دفتر شعرم!

شاید آرام شوم...

هر خطی که می‌کشم

دردی ست که،

از تنهٔ دیگری می‌روید

و خط دیگر

آهی ست

از گور آتشی بی سر

۱۰)شِکوه

دوستم ندارند!

کوه‌هایی

که همیشه

پشتشان به پشتم گرم بوده‌است

و درختانی که

همیشه

مرا در قنوت اند

تکه سنگی ام

که گلی در دلم

با اشک خدا

سیراب می‌شود

۱۱)بهمن

سحاب‌های سیاه

ذره ذرهٔ دلم را

به منقار کشیده،

می‌روند...

به هر سو می‌نگرم

ستونم کوهایی!

اما، من!

از تو در خود

فرو می‌ریزم

۱۲)مردی اینجا ایستاده‌است

مانده‌است روی دستم

غروری مرده

و دلی که هر دم عشق می‌زاید...

مردی اینجا ایستاده‌است

نطفه می‌بندد

با سکوتی که سر می‌کشد

بر دلم!

لالایی نمی‌خواند

سرنوشت

برای مرده ها!

۱۳)قطره‌ای از صدایت

به سر می‌رسد

انتظار شنیدن صدایت

بغض از بند گریخته

اشکهایم چه کودکانه

می‌جهند بر (دشت) گونه‌هایم

دلم تر

آهم زرد

تنم بی رمق

انگشتانم سرد

قطره‌ای از صدایت

زهر هم اگر باشد

برای من نوشداروست

۱۴)اسیر

جیغ می‌زند

با گلوی شب

جز من و افکارم کسی فغانش را

نمی‌شنود

گیسوان پریشانش چون نیزه

می‌نشیند در چشمانم

روحش اسیر افکارم ست

۱۵)

کالبد شکافی قلب من

بشکاف قلب مرا

ببین

به غم نشسته

فرشته‌ای

از هر تیری

زخمی

از هر نوشی

زهری

می‌دوزد لب را با سکوت

دستها

خسته از قنوت

خواستی بشکافی

مواظب باشش

منابع:

www.shereno.com/profile.php?uid=۶۹۹۸ آوای دل - اشعار شاعر: زوشا بیرانوند up> ۱۴ آبان ۱۳۹۱/ ‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC) up> ۱۴ آبان ۱۳۹۱/ ‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)

وی ام زی[ویرایش]

وی ام زی در سال ۲۰۱۲ توسط مهدی براردان سرخابی اختراع شد.

معنی وی ام زی:

وی Virtue = تقوا

ام = mbs = مهدی برادران سرخابی

زی = Zero One = صفر و یک = آی تی

up> ۱۴ آبان ۱۳۹۱/ ‏۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۴۰ (UTC)وی ام زی یک حرف یا یک برند نیست بلکه یک نماد و سمبل و برنامه و روش برای بهتر زندگی کردن است.

روستای راویز[ویرایش]

راویز یکی از روستاهای اطراف شهرستان رفسنجان(تقریبا۷۰کیلو متری)است. اب و هوای مطلوب باعث تبدیل شدن این روستا به یکی از بهترین نقاط تفریحی شهرستان رفسنجان شده‌است. محصولات این روستا زعفرن بادام گردو و.... است. ساعت۱۱:۴۸ ۳۱شهریورmrf1371

انواع شرکت و روش ثبت آنها

این نوشتار که راجع به ثبت شرکت‌های تجاری است؛ ابتدا به معرفی مختصری از شرکت‌های تجاری هشت گانه (سهامی عام، سهامی خاص، با مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی، نسبی و تعاونی) پرداخته، سپس مدارک مورد نیاز جهت ثبت هر شرکت را نام برده و بعد از آن رویهٔ عملی مراحل ثبت را به طورکلی توضیح خواهیم داد.

۱) تعریف شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام، شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد) که سرمایهٔ آن به سهام، تقسیم شده که بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین می‌شود. در شرکت سهامی عام، تعداد سهام داران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهام داران، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. در این شرکت، عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل از نام شرکت با بعد از آن، بدون فاصله با نام شرکت در کلیهٔ اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

مدارک شرکت سهامی عام برای ثبت:

الف) مدارک لازم جهت کسب اجازهٔ پذیره نویسی شرکت سهامی عام در حال تأسیس، از مرجع ثبت شرکت‌ها:

۱) دو نسخه طرح اظهارنامهٔ شرکت سهامی عام

۲) دونسخه طرح اساسنامهٔ شرکت سهامی عام

۳) دو نسخه طرح اعلامیهٔ پذیره نویسی

۴) گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل ۳۵% سرمایه، تعهد توسط مؤسسین

۵) فتوکپی شناسنامهٔ مؤسسین

ب) مدارک لازم جهت تأسیس:

۱) دو نسخه اظهارنامه

۲) دو نسخه اساسنامه

۳) دو نسخه صورت جلسهٔ مجمع عمومی مؤسسین

۴) دو نسخه صورت جلسهٔ هیأت مدیره (تعداد مدیران، حداقل پنج نفر می‌باشد.)

۵) آگهی دعوت مجمع مؤسسین در روزنامهٔ تعیین شده

۶) فتوکپی شناسنامهٔ مدیران (در مورد اشخاص حقوقی، ارائهٔ برگ نمایندگی، الزامی است.)

۷) گواهی بانک مبنی بر واریز ۳۵% سرمایهٔ شرکت

۸) ارائهٔ مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

۲) تعریف شرکت سهامی خاص

شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایهٔ آن منحصراً توسط مؤسسین، تأمین گردیده و سرمایهٔ آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهام داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «شرکت سهامی خاص» باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود.

مدارک شرکت سهامی خاص برای ثبت:

۱) دو برگ اظهارنامهٔ تکمیل شدهٔ شرکت سهامی خاص و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیهٔ سهام داران

۲) دو جلد اساسنامهٔ شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیهٔ سهام داران

۳) دو نسخه صورت جلسهٔ مجمع عمومی مؤسسین که به امضای سهام داران و بازرسین رسیده باشد

۴) دو نسخه صورت جلسهٔ هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع، رسیده باشد

۵) فتوکپی شناسنامهٔ کلیهٔ سهام داران و بازرسین (برابر اصل در دادگستری)

۶) ارائهٔ گواهی پرداخت حداقل ۳۵% سرمایهٔ شرکت از بانکی که حساب شرکت در حالِ تأسیس در آنجا باز شده‌است تذکر: درصورتی که مقداری از سرمایهٔ شرکت، آوردهٔ غیرنقدی باشد (اموال منقول و غیرمنقول) ارائهٔ تقویم نامهٔ کارشناس رسمی دادگستری، الزامی است و در صورتی که اموال غیرمنقول، جزء سرمایهٔ شرکت قرار داده شود؛ ارائهٔ اصل سند مالکیت، ضروری است

۷)ارائهٔ مجوز در صورت نیاز، بنا به اعلام کارشناس ادارهٔ ثبت شرکت‌ها.

۳) تعریف شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایهٔ خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در نام شرکت باید عبارت ‹‹ با مسئولیت محدود›› قید شود.

مدارک شرکت با مسئولیت محدود برای ثبت:

۱) دوبرگ تقاضانامهٔ ثبت شرکت‌ها با مسئولیت محدود

۲) دوبرگ شرکت نامه

۳) دو نسخه از اساسنامه

۴)دو نسخه صورت جلسهٔ مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره

۵) فتوکپی شناسنامهٔ شرکا و مدیران و ارائهٔ مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز.

۴) تعریف شرکت تضامنی

شرکت تضامنی، شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. اگر دارایی شرکت برای تأدیهٔ تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود.

مدارک شرکت تضامنی برای ثبت:

۱) دو برگ تقاضانامه

۲) دو برگ شرکت نامه

۳) دو نسخه اساسنامه

۴) فتوکپی شناسنامهٔ شرکا

۵) مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز.

۵) تعریف شرکت مختلط غیرسهامی

شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود. شریک ضامن، مسئول کلیهٔ قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود، کسی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایه‌ای است که درشرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت «شرکت مختلط» و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن، قید شود.

مدارک شرکت مختلط غیرسهامی برای ثبت:

۱) یک نسخهٔ مصدق از شرکت نامه

۲) یک نسخهٔ مصدق از اساسنامه (اگر باشد)

۳) اسامی شرکت یا شرکای ضامن که سمت مدیریت دارند.

۶) تعریف شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که تحت نام مخصوص بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود. شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایهٔ آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه‌ای است که در شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایهٔ او به صورت سهام درنیامده و مسئول کلیهٔ قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیداشود. در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. در نام شرکت باید عبارت «شرکت مختلط» و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.

مدارک شرکت مختلط سهامی برای ثبت:

۱)یک نسخهٔ مصدق از شرکت نامه

۲) یک نسخهٔ مصدق از اساسنامه

۳) اسامی مدیر یا مدیران شرکت

۴) نوشته‌ای با امضای مدیر شرکت، حاکی از تعهد پرداخت تمام سرمایه و پرداخت واقعی لااقل ثلث از آن سرمایه ۵) سوابق مصدق از تصمیمات مجمع عمومی در موارد مذکور در مواد ۴۰،۴۱ و ۴۴

۶)نوشته‌ای با امضای مدیر شرکت، حاکی از پرداخت تمام سرمایهٔ نقدی شرکای ضامن و تسلیم تمام سرمایهٔ غیرنقدی با تعیین قیمت حصه‌های غیرنقدی

۷) تعریف شرکت نسبی

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری، تحت نام مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و مسئولیت هریک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته‌است. در اسم شرکت نسبی عبارت «شرکت نسبی» و لااقل اسم یکی از شرکا باید ذکر شود؛ در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد؛ بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده عبارتی از قبیل «و شرکا» و «و برادران» ضروری است.

مدارک شرکت نسبی برای ثبت:

۱) یک نسخهٔ مصدق از شرکت نامه

۲) یک نسخهٔ مصدق از اساسنامه (اگر باشد)

۸) تعریف شرکت تعاونی

به موجب ماده ی۱۷ قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، «شرکت تعاونی، شرکتی است که تمام یا حداقل ۵۱% سرمایهٔ آن به وسیلهٔ اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرارگیرد و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می‌توانند جهت اجرای بند ۲ اصل ۴۳ از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مزارعه، مساقات، اجاره، اجاره به شرط تملیک، بیع شرط، فروش اقساطی و صلح، اقدام به کمک در تأمین یا افزایش سرمایهٔ شرکت‌های تعاونی نمایند؛ بدون آن که عضو باشند. تبصره: در مواردی که دستگاه‌های دولتی در تأسیس تعاونی، شریک می‌شوند؛ ظرف مدتی که با موافقت طرفین درضمن عقد شرکت، تعیین خواهد شد؛ سهم سرمایه گذاری دولت به تدریج بازپرداخت و صددرصد سرمایه به تعاونی تعلق خواهدگرفت. مطابق مادهٔ ۲۶ همان قانون: «تعاونی‌های تولیدی، شامل تعاونی‌هایی است که در امور مربوط به کشاورزی، دام داری، دام پروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت، معدن، عمران شهری و روستایی و نظایر اینها فعالیت می‌نمایند» و به موجب مادهٔ ۲۷: «تعاونی‌های توزیع، عبارتند از تعاونی‌هایی که نیاز مشاغل تولیدی و یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهارچوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها تأمین می‌نمایند». تبصرهٔ مادهٔ ۲۸: «تعاونی‌های موضوع این قانون با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند به امر صادرات و واردات در موضوع خود بپردازند».

مدارک شرکت‌های تعاونی برای ثبت: (هر کدام در ۴ نسخه)

۱) صورت جلسهٔ تشکیل مجمع مؤسس و اولین مجمع عمومی عادی و اسامی اعضا و هیأت مدیرهٔ منتخب و بازرسان و مدیرعامل شرکت

۲) اساسنامهٔ مصوب مجمع عمومی

۳) درخواست کتبی ثبت

۴) طرح پیشنهادی و ارائهٔ مجوز وزارت تعاون

۵) رسید پرداخت مقدار لازم التأدیهٔ سرمایه

۶)مدارک دعوت تشکیل اولین جلسهٔ مجمع عمومی عادی (موضوع بند ۲ مادهٔ ۳۲) ۷) موافقت نامهٔ تشکیل شرکت یا اتحادیه (تبصرهٔ مادهٔ ۵۱)

۸) مجوز ثبت شرکت یا اتحادیه (بند ۲۸ مادهٔ ۶۶ و بند ۴ مادهٔ ۵۱)

اولین هیأت مدیرهٔ منتخب شرکت تعاونی، مکلف است پس از اعلام قبولی با انجام تشریفات مقرر نسبت به ثبت تعاونی اقدام نماید.

لازم به تذکر است که به موجب مقررات وزارت تعاون، سرمایهٔ تأمین یا تعهدشده از طرف اعضا در مرحلهٔ تأسیس شرکت، نباید کمتر از ۵۱ درصد کل سرمایهٔ شرکت باشد و هر تعاونی وقتی ثبت و تشکیل می‌گردد که حداقل یک سوم سرمایهٔ آن تأدیه و در صورتی که به صورت نقدی و جنسی باشد؛ تقدیم و تسلیم شده باشد. اعضای تعاونی نیز مکلفند مبلغ پرداخت نشدهٔ سهم خود را ظرف مدت مقرر در اساسنامه تأدیه نمایند. (مادهٔ ۲۱)

● رویهٔ عملی مراحل ثبت

در ادارهٔ ثبت شرکت‌ها، فرم نمونهٔ اسناد فوق الذکر، موجود است. می‌توان این فرم‌های نمونه را از ادارهٔ مذکور تهیه و تکمیل کرده و ذیل تمام اوراق باید توسط همهٔ شرکا (مؤسسین) امضا شود. سپس هزینه‌ای بابت تعیین نام شرکت به بانک واریز کرده و چند نام، که واژهٔ بیگانه نبوده، فاقد سابقهٔ ثبت بوده و دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد؛ انتخاب کرده و به «واحد تعیین نام» ادارهٔ مذکور، معرفی و موافقت آن واحد را دربارهٔ نام تعیین شده اخذ کرده، سپس همهٔ مدارک به «قسمت پذیرش مدارک» ادارهٔ مزبور، تحویل و رسید دریافت می‌شود و موعدی برای گرفتن نتیجه تعیین می‌شود. لازم به تذکر است که امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می‌شود و شرکت‌هایی که در سایر شهرها ثبت می‌شوند؛ نیز جهت تعیین نام به تهران معرفی می‌شوند. در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس ادارهٔ ثبت شرکت‌ها اقدام به تهیهٔ پیش نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می‌شود. جهت تعیین حق الدرج آگهی باید به «نمایندگی روابط عمومی» مراجعه کرد. لازم به ذکر است درصورتی که کارشناس اداره، موضوع شرکت را نیازمند کسب مجوز از مرجع خاصی بداند از مرجع مزبور، استعلام می‌نماید. سپس متقاضی باید مبلغی که بابت حق الثبت و حق الدرج آگهی، معین می‌شود؛ به بانک و حساب تعیین شده، واریز کند و پس از آن فیش پرداخت حق الثبت و حق آگهی را به «واحد حسابداری» اداره، تحویل و واحد مذکور، این امر را در ذیل برگهٔ تقاضانامه، درج می‌کند و بعد مدارک به «واحد ثبت تأسیس و تغییرات» ادارهٔ ثبت شرکت‌ها تحویل و شرکت، ثبت می‌شود و امضایی دال بر «برابر بودن ثبت با سند» از شرکا یا وکیل رسمی شرکت، اخذ می‌گردد. سپس دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پروندهٔ شرکت، ضبط و نسخهٔ دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می‌شود و این سند «سند ثبت شرکت» است. در نهایت، متقاضی، باید یک نسخه از آگهی را به «واحد روابط عمومی» مستقر در ادارهٔ کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و نسخهٔ دیگر را به دفتر یک روزنامهٔ رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، تسلیم کند. با توجه به مادهٔ ۶ نظامنامهٔ قانون تجارت وزارت عدلیه و مادهٔ ۱۹۷ قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصهٔ شرکت نامه و منضمات آن، توسط ادارهٔ ثبت در روزنامهٔ رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت، منتشر شود.

تذکر۱) اظهارنامهٔ ثبت شرکت از اوراق بهادار بوده که باید از ادارهٔ ثبت شرکت‌ها تهیه شود. برای دریافت اظهارنامهٔ مزبور باید تقاضانامه‌ای دایر بر قصد تأسیس شرکت، تنظیم شود.

تذکر۲) مرجع ثبت شرکت‌ها در تهران «ادارهٔ ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی» که از دوایر ادارهٔ ثبت اسناد و املاک است؛ می‌باشد و در خارج از تهران «ادارهٔ ثبت اسناد و املاک» مرکز اصلی شرکت و نقاطی که اداره یا دایرهٔ ثبت اسناد وجود ندارد؛ دفترخانهٔ اسناد رسمی و اگر مرجع مذکور، وجود نداشته باشد؛ دفتر دادگاهِ محل است. در صورت اخیر باید تا سه ماه پس از تأسیس اداره یا شعبهٔ اسناد در محل مذکور، شرکت را در دفتر ثبت اسناد، به ثبت رساند. (تبصره و مادهٔ ۲ نظامنامهٔ قانون تجارت وزارت عدلیه)

تذکر۳) شرکت نامهٔ مذکور باید به صورت رسمی باشد. شرکت نامه نیز حاوی اطلاعات مذکور در فرم تقاضانامه‌است. به موجب مادهٔ ۵ قانون طرح اصلاحی آیین نامهٔ ثبت شرکت‌ها مصوب شهریور ماه ۱۳۴۰، ادارهٔ ثبت شرکت‌ها در تهران و دوایر ثبت شرکت‌ها در شهرستان‌ها، در ثبت شرکت نامه، قائم مقام دفترخانه‌های اسناد رسمی هستند و از این¬رو برای تنظیم شرکت نامهٔ رسمی، نیاز به مراجعه به دفترخانهٔ اسناد رسمی نیست.

تذکر۴) در صورت جلسهٔ مذکور، نکات ذیل درج می‌گردد: زمان تشکیل جلسه، تصریح به اینکه اساسنامه، اظهارنامه و شرکت نامه به تصویب و امضای کلیهٔ شرکای شرکت رسیده‌است؛ تعیین و تصریح اعضای هیأت مدیره و مدت مدیریت آنها، تعیینِ دارندگانِ حق امضای اسناد تعهدآور شرکت، تصریح به اینکه اعضای مدیر با امضای صورت جلسهٔ مذکور، قبول سِمت می‌نمایند؛ تصریح به مبلغ سرمایهٔ شرکت و پرداخت آن از طرف کلیهٔ شرکا و تحویل آن توسط مدیرعامل و اقرار مدیرعامل به وصول سرمایهٔ شرکت، تعیین شخصی برای انجام کارهای لازم برای ثبت شرکت.

منابع ۱) دمرچیلی، محمد، حاتمی، علی و قرائی، محسن (۱۳۸۱). قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی، چاپ دوم، انتشارات میثاق عدالت،. ۲) عرفانی، محمود (۱۳۸۱). حقوق تجارت، جلد دوم، نشر میزان. ۳) عرفانی، محمود (۱۳۷۰). قوانین تجارت، انتشارات جهاد دانشگاهی.

درخواست تغییرمسیر برای:[ویرایش]

من درخواست دارم صفحه‌ای درباره حسین ابلیس (Ho3ein) بنویسم

شریدر[ویرایش]

شریدر استاد یوشی را به قتل رساند. دختر شریدر(کارای) نام دارد. چندین بار لاک پشت‌ها خواستند شریدر را نابود کنند، که بار سوم دیدند شریدر یک(اوترام) است. ودر این صورت شریدر با اوترام‌ها دشمنی دارد. لا ک پشت‌ها یک بار فکر کردند برای همیشه شریدر را نابود کردند. اما با کمک کارای یعنی دختر او به زندگی برگشت. و لاک پشت‌های نینجا باکمک استادشان اسپلینتر تصمیم گرفتند، یک بار برای همیشه کار آن را تمام کنند. واین کارهم اتفاق افتاد شریدر ازبین رفت. وهمهٔ لاک پشت‌ها ومردم راحت زندگی کردند.

درخواست تغییرمسیر برای[ویرایش]

میرزا رحیم خان معین السلطنه نائب الحکوم لرستان در عهد قاجاریه بوداست. ایشان از نوادگان چاغروندبوده که چاغروند نیز فرزند حاج محمودابن محمد چاغری وزیر ملک عزالدین می‌باشد. که این وزیر بزرگ با کمک اتابک جوان به ترمیم خرابی‌های عهد شجاع الدین پرداخت. چاغروند دو برادر به نامهای منوچهر خان امین الرعایاو حاج لطفعلی داشته‌است و دارای ملک و اموال زیادی در منطقه ماهیدشت بوده اندو مقام ومنزلتی شایان داشته‌اند. چاغروند به لرستان,منوچهرخان به کرمانشاهو حاج لطفعلی به ایلام می‌رود. رحیم خان در لرستان به خوشنامی شهرت داشت و لقب بیگلربیگی که یکی از القاب مهم ان زمان بود داشت و به رحیم خان بیگلربیگی مشهور بود. یگلربیگی، یکی از منصب‌های لشکری در ایران از قرن هفتم تا دوازدهم هجری، به معنی حاکم و فرمانده نظامی ایالات بزرگ و سرحدها و گاه فرمانده کل قوا. بیگلربیگی (بیگ بیگها) واژه‌ای ترکی است که گاه با امیرالامرا (امیرامیران یا می‌رمیران) و گاه با سردار، امیر اُلُوس (=قبیله) به گونه‌ای مترادف به کار رفته‌است. برخی یکی از معانیِ بیگ را امیر دانسته و برخی دیگر برآن‌اند که واژه بیگ به کسی اطلاق می‌شده که قرار بوده در آینده امیر شود. بر پایه شواهدِ موجود، سابقه کاربرد این واژه به دوره سلطنت علاءالدین کیقباد (۶۱۶- ۶۳۴) از سلجوقیان روم بازمی‌گردد. دوره زمانی زمامداری ایشان به ۱۳۸۰ باز می‌گردد. اواخر دههٔ ۱۲۳۰ اسد کلانتراز چاغروندها کلانتر خرم آباد بوده‌است. احتمالاً اسد چاغروند آخرین کلانتر خرم آباد باشد وبعد از وقفه طولانی در دههٔ ۱۲۸۰ خورشیدی، میرزا رحیم خان چاغروند به عنوان بیگلربیگی خرم آباد که در آن عصر معادل کلانتر بود، منصوب گردیده‌اند. پیش از آن نیز در دههٔ ۱۲۰۰ خورشیدی یعنی دوران حکومت محمودمیرزای قاجار در خرم آباد، حاج محمدولی(معالی) چاغروند کلانتر خرم آباد بوده‌است. میرزا رحیم ختن معین السلطنه که به تقوا شهره بودند و دارای خط زیبا و انشائی دل اگیز بودند. ایشان در در ابتدای حکومت پهلوی به خدعه‌ای موسس پهلوی دچار شده و به همراه تنی چند از عشایر در پناه قرانی که رضا شاه امضاء کرده بود بدون سپاه راهی تهران شده و در نیمه راه به خیانت سپهبدامیر احمدی ناجوانمردانه اعدام می‌شوند.


سردار لک زایی[ویرایش]

http://www.abna.ir/a/uploads/243/0/243053.jpg

حبیب لک زایی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان است. وی متولد 1342 شمسی اهل شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان می‌باشد. او در طول جنگ هشت ساله ایران در عملیات فتح المبین و کربلای پنج حضور داشت و سابقه بیش از صدماه حضور در مناطق عملیاتی جنوب شرق کشور را دارد.

وی دارای درجهٔ سرتیپ دومی میباشد.

قبل از پیروزی انقلاب در معیت پدر خود که روحانی مبارز علیه رژیم شاه بود، به مخالفت با رژیم می پرداخت. در اسنادی که بعد از پیروزی انقلاب از پاسگاه منطقه سکونت وی بدست آمد نام او و پدرش در لیست اعدام ساواک قرار داشت.

بعد از پیروزی انقلاب با سپاه همکاری داشت و در سال 1358 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد.

در سال 60 در عملیات فتح المبین شرکت کرد و در سال 67 در عملیات کربلای پنج. در 4/3/63 در منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه چشم، پهلو، سر، گردن و پا به شدت مجروح گشت بطوریکه سایر همرزمان وی که اسیر شدند تصور نمودند شهید شده است و در اردوگاه اسرا برای وی مراسم فاتحه گرفتند. اما بعد از مداوا و تلاش پزشکان در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان به عنوان شهید زنده به زندگی بازگشت. از قول وی نقل شده است که می گفت: "از کربلای پنج به بعد خدا به او برای زندگی وقت اضافه داده است و لذا باید آن را وقف خدا نماید."

وی جانباز 72.5 درصد می باشد.

فرزند و داماد وی شهید بوده و در تاسوکی در سال 1384 شمسی برادر وی به اسارت اشرار موسوم به جند الله به سرکردگی عبدالمالک ریگی درآمد.

تاکنون، در سمت‌های جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل، معاون هماهنگ‌ کننده سپاه سلمان، جانشین سپاه سلمان، رئیس هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) سیستان و بلوچستان انجام وظیفه کرده است. همچنین تدریس در دانشگاه های سیستان و بلوچستان را در کارنامه خود دارد.

وی اخیراً در همایش بین المللی دکترین مهدویت به عنوان "فعال مهدوی" مورد تقدیر قرار گرفت.

درخواست تغییرمسیر برای: فئودال [ویرایش]

فئودال

Sajad122 (بحث) ‏۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۵۱ (UTC)[پاسخ]

درخواست تغییرمسیر برای: [[ ]][ویرایش]

نظام ارباب رعیتSajad122 (بحث) ‏۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۲۶ (UTC)[پاسخ]

درخواست تغییرمسیر برای: محمد ذوالفقاری [ویرایش]

ایشان متولد 1361 هستند. Melika 1st (بحث) ‏۹ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۵۸ (UTC)[پاسخ]

محمد واحد[ویرایش]

محمد واحد متولد 6 شهریور 1361 در محله مهرآباد تهران است . خانواده پدری وی اصالتا اهل شهر ساوه بوده اند.
وی تحصیلات متوسطه خود را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان مرحوم بادامچی در منطقه 5 تهران گذرانده است
و به دلیل علاقه زیاد به رایانه رشته دانشگاهی خود را در دانشگاه آزاد واحد ساوه رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار انتخاب نموده بود.
او پس از اخذ مدرک کارشناسی خود در شرکت های مختلف به اپراتوری کامپیوتر پرداخت.تا اینکه متوجه علاقه خود به بحث تدوین و مونتاژ فیلم شد.
و ابتدا به عنوان دستیار تدوین چند فیلم مستند و کوتاه را تدوین نمود.
او پس از مدتی به گروه تدوین مجموعه فرهنگی اجتماعی " در شهر " ساخته شبکه 5 سیما پیوست.
اما به دلیل علاقه وی به سینما چندی نگذشت که از مجموعه در شهر جدا شد و به عنوان تدوین تبزرهای فیلم های سینمایی

به شرکت بین المللی تولید و پخش فیلمهای سینمایی با عنوان " فیلمیران " پیوست .
وی در این بخش علاوه بر ساخت آنونس و تیزرهای تلوزیونی به طراحی پوستر های فیلم های سینمایی نیز می پردازد.

از جمله کارهای وی میتوان به فیلم هایی چون ...
کیفر
گیلانه
اینجا بدون من
آلزایمر
آزمایشگاه
همه چی آرومه
یه عاشقانه ساده
بی خود و بی جهت
یکی می خواد باهات حرف بزنه
قبرستان غیر انتفاعی
نگاهم کن
ضد گلوله
پیمان
و .....
اشاره کرد.به امید موفقبت روز افزون این هنرمند عزیز ایران
در ضمن از طریق راه های زیر می توانید با این هنرمن عزیز ارتباط برقرار کنید .
تلفن : 989109184075
Email:mohammadvahed@gmail.com
www.fb.com/mohammad.vahed

Mohammad vahed (بحث) ‏۱۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۰۸ (UTC)www.facebook.com/mohammad.vahed[پاسخ]

نت بوک های مخصوص بازی در سال 2013[ویرایش]

با ارائه آی پد از سوی شرکت اپل بازار تبلت ها بار دیگر به یکی از حوزه های مورد توجه شرکت های فعال در زمینه فن آوری مبدل شد. در نتیجه طی چند وقت اخیر شاهد عرضه مدل های متنوع از سوی شرکت های مختلف و متعاقب آن کاهش فروش کامپیوترهای شخصی بوده ایم. به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ITanalyze، در حالی که برخی، تبلت ها را رقیبی جدی برای بازار لپ تاپ ها می دانند اما همچنان از نظر امکانات سخت افزاری نمی توانند جایگزین کاملی برای آنها باشند. با افزایش گرافیک بازی ها و ارائه نرم افزارهای حرفه ای در زمینه های مختلف این مساله بیش از پیش نمود پیدا کرده است. حتی در نظر گرفتن کار با مجموعه آفیس مایکروسافت بدون استفاده از موشواره و صفحه کلید برای بسیاری مشکل است. در ادامه برخی از بهترین لپ تاپ های موجود که می توانند در سال ۲۰۱3 نیز به جایگاه خوبی دست یابند، معرفی می کنیم. این لیست مدل های مختلف از نت بوک تا لپ تاپ های مخصوص بازی را شامل می شود.

Toshiba Qosmio X775-Q7272

نمایشگر: ۱۷٫۳ اینچ ظرفیت ذخیره سازی: یک ترابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه پردازنده: اینتل Core i7-2630QM حافظه رم: ۶ گیگا بایت DDR3 1333MHz گرافیک: انویدیا جی فورس GTX 560M / انویدیا اُپتیموس تکنولوژی باتری: لیتیوم یون ۸ سلولی شبکه بی سیم: WiFi 802.11 b/g/n امکانات صوتی: بلندگوهای استریو ساخت هارمن کاردن

Samsung Series 3 NP350U2B-A01

نمایشگر: ۱۲٫۵ اینچ ظرفیت ذخیره سازی: ۵۰۰ گیگابایت پردازنده: اینتل Core i5 2410M حافظه رم: ۴ گیگابایت DDR3 گرافیک: اینتل GMA HD باتری: لیتیوم یون ۶ سلولی شبکه بی سیم: WiFi 802.11 a/b/g/n امکانات صوتی: اسپیکر استریو ( ۲*۱٫۵ W)

HP ProBook 4530s-XU015UT

نمایشگر: ۱۵٫۶ اینچ ظرفیت ذخیره سازی: ۳۲۰ گیگابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه SATA پردازنده: اینتل Core i3-2310M 2.1GHz حافظه رم: ۴ گیگابایت DDR3 1333 MHz گرافیک: اینتل HD 3000 باتری: لیتیوم یون ۶ سلولی شبکه بی سیم: Atheros 802.11 b/g/n WiFi امکانات صوتی: ویژگی SRS Premium Sound Integrated


Lenovo G770-10372KU

نمایشگر: ۱۷٫۳ اینچ ظرفیت ذخیره سازی: ۷۵۰ گیگابایت ۵۴۰۰ دور در دقیقه SATA پردازنده: اینتل Core i5-2410M 2.30GHz حافظه رم: ۶ گیگابایت DR3 1333MHz گرافیک: AMD Radeon HD 6650M 1Gb DDR3 VRAM باتری: لیتیوم یون ۶ سلولی شبکه بی سیم: ۸۰۲٫۱۱ b/g/n Wireless LAN امکانات صوتی: اسپیکرهای داخلی ( ۲*۱٫۵ W)

Acer AS7741G-6426

نمایشگر: ۱۷٫۳ اینچ اکتیو ماتریکس TFT ظرفیت ذخیره سازی: ۶۴۰ گیگابایت ۵۴۰۰ دور در دقیقه SATA پردازنده: اینتل Core i5-480M 2.66 GHz حافظه رم: ۴ گیگابایت DDR3 SDRAM گرافیک: Radeon HD 6550M 1GB DDR3 SDRAM باتری: لیتیوم یون ۶ سلولی شبکه بی سیم: Acer Invilink Nplify IEEE 802.11 b/g/n


HP Pavilion DV6-6140us

نمایشگر: ۱۵٫۶ اینچ ظرفیت ذخیره سازی: ۶۴۰ گیگابایت ۵۴۰۰ دور در دقیقه SATA پردازنده: AMD A-Series A8-3500M 1.5 GHz حافظه رم: ۶ گیگابایت DDR3 گرافیک: AMD Radeon HD 6620G باتری: لیتیوم یون ۶ سلولی شبکه بی سیم: ۸۰۲٫۱۱ b/g/n Wireless LAN امکانات صوتی: سیستم صوتی Beats


Acer Aspire TimelineX AS1830T-6651

نمایشگر: ۱۱٫۶ اینچ ظرفیت ذخیره سازی: ۵۰۰ گیگابایت ۵۴۰۰ دور در دقیقه SATA پردازنده: اینتل Core i5-470UM 1.33GHz حافظه رم: ۴ گیگابایت گرافیک: اینتل HD باتری: لیتیوم یون ۶ سلولی شبکه بی سیم: ۸۰۲٫۱۱ b/g/n Wireless LAN امکانات صوتی: سیستم صوتی دالبی


Lenovo (ThinkPad X120e 05962RU)

نمایشگر: ۱۱٫۶ اینچ ظرفیت ذخیره سازی: ۳۲۰ گیگابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه SATA پردازنده: AMD Fusion Dual-Core E-350 1.6 GHz حافظه رم: ۴ گیگابایت گرافیک: AMD Radeon HD 6310 باتری: لیتیوم یون ۶ سلولی شبکه بی سیم: ۸۰۲٫۱۱ b/g/n Wireless LAN امکانات صوتی: بلندگوهای داخلی استریو ( ۲*۱ W)

Apple MacBook Air MC965LL/A

نمایشگر: ۱۳٫۳ اینچ XGA+ ظرفیت ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت SSD پردازنده: اینتل Core i5 1.7 GHz حافظه رم: ۴ گیگابایت DDR3 1333MHz گرافیک: اینتل HD 3000 شبکه بی سیم: ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n Wireless LAN امکانات صوتی: بلندگوهای استریو داخلی


Apple MacBook Pro MD314LL/A

نمایشگر: ۱۳٫۳ اینچ ظرفیت ذخیره سازی: ۷۵٫ گیگابایت ۵۴۰۰ دور در دقیقه SATA پردازنده: اینتل Core i7-2.8 GHz حافظه رم: ۴ گیگابایت DDR3 1333MHz SDRAM گرافیک: اینتل HD 3000 شبکه بی سیم: ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n Wireless LAN امکانات صوتی: بلندگوهای استریو با ساب ووفر --Ashky9 (بحث) ‏۱۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)--Ashky9 (بحث) ‏۱۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)--Ashky9 (بحث) ‏۱۷ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)[پاسخ]

پرونده:نوت بوک برتر
نوت بوک برای بازی

درخواست تغییرمسیر برای: دیرین انگل شناسی[ویرایش]

  1. تغییرمسیر باستان انگل‌شناسی

--Misela (بحث) ‏۲ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۵۳ (UTC)[پاسخ]

مصطفی حامدنیا[ویرایش]

این شخص در 29 اسفند سال 1364 درشهرستان قروه متولد شد 2.185.234.222 ‏۷ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۶:۳۵ (UTC)[پاسخ]

درخواست تغییرمسیر برای: balabar [ویرایش]

Vlovesunited (بحث) ‏۷ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۲۴ (UTC)Claier بالابر[پاسخ]

روستای آباریک

2.176.223.19 ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۲۵ (UTC)این روستا از دهستان های شهرستان صحنه در استان کرمانشاه است که در کنار کوه اباریک قرار گرفته است. 2.176.223.19 ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۸:۲۶ (UTC)[پاسخ]

shadow ss[ویرایش]

‏۱۳ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۶:۲۲ (UTC)

جاناتان شوارتز، رئيسي همانند رئيس قبل؟[ویرایش]

كنار رفتن مك‌نيلي با اعتمادبه‌نفس مثال زدني خود، براي سان كه وي آن را از سال 1984 هدايت نموده و نامش را در عرصه فناوري ماندگار ساخته، بسيار مشكل است. اين‌گونه كه از شواهد و قرائن برمي‌آيد، در حال حاضر براي اعمال تغييرات اساسيِ مورد نظر سرمايه‌گذاران، برنامه خاصي در دست نيست. از سال 2001 كه مشكلات شركت بروز پيدا كردند، تلاش‌هاي بي‌وقفه مك‌نيلي براي بازگرداندن رشد و كسب درآمد به شركت و تسويه حساب تمام و كمال با صاحبان سهام، بدون اين‌كه هزينه زيادي در بخش R&D صرف نمايد، با شكست روبه‌رو شد.

شوارتز اظهار مي‌دارد با بررسي‌هاي دقيق روي طرح‌هاي تجاري سان، قصد ندارد با چرخاندن شمشير در هوا و انجام‌دادن حركاتي كه مطابق با نگاه و بينش مك‌نيلي نيستند، تغييراتي انجام دهد. او مي‌گويد: <موضوع سرزنش كردن ديگران نيست، بلكه هدف اطمينان از تمركز براي رسيدن به رشد بالاتر و افزايش ارزش سهم ماست.>

نشانه‌هاي اطمينان‌بخش‌ مك‌نيلي مطمئناً با احساس پيروزي كنار نمي‌رود. شركت در سه ماهه سوم سال مالي 217 ميليون دلار از دست داده است. اين ميزان را با 28 ميليون دلار زيان سال قبل مقايسه كنيد. با اين حساب تحليلگران تا سال 2007 هيچ‌گونه سودآوري را براي سان پيش‌بيني نمي‌كنند.

با اين حال هنوز نشانه‌هاي اميدبخشي از پيشرفت وجود دارند. فروش شركت با 21 درصد رشد به 2/3 ميليارد دلار در سه ماهه منتهي به 31 مارس رسيده است. اين موضوع باعث بي‌اعتباري پيش‌بيني‌هاي بسياري از تحليلگران شده است. اما شركت معتقد است: فروش محصولات پايه‌ايِ آن، بيشترين رشد را در بازار بحراني دو ساله اخير ايالات متحده داشته است.

با بهبود نسبي در كاهش هزينه‌ها و فروش بالاتر، سود ناخالص شركت با افزايشي حدود دودرصد به 43درصد رسيده است. مك‌نيلي روي اين عقيده پافشاري مي‌كند كه اينك خط توليد بيش از هر زمان ديگري آماده است و شركت سان مشكلاتي را كه در سال‌هاي گذشته با كيفيت محصولات خود داشته است، از ميان برداشته است. وي مي‌گويد: <ديگر مشكلات كيفي وجود ندارند. سان مشتري ناراضي ندارد.>

Laura Koetzle تحليلگر مركز پژوهشي فارستر در اين‌باره عقيده دارد: <آن‌ها در بهترين موقعيت رقابتي خود در طي ساليان اخير قرار دارند.>



مرد محبوب‌ چرا حالا بايد چنين تغييري انجام شود؟ حال كه مك‌نيلي در سن 51 سالگي كمبودي از بابت انرژي و شور و حال ندارد، واضح بود كه جدايي وي از سان تكان شديدي به سهام تضعيف شده اين شركت وارد خواهد آورد. البته اعتبار روزافزون شوارتز مي‌تواند يكي از دلائل مهم ديگر باشد. زماني كه مديرعامل 40 ساله عنوان مديراجرايي را در سال 2004 دريافت نمود، اكثر هواداران نسبت به موفقيت اين تغيير و تحول بدبين بودند.

يك مدير نرم‌افزاري كه پس از فروش شركت خود در 1996 اينك به سان آمده است. بسياري اين‌گونه احساس مي‌كردند كه اين مدير فاقد توانايي‌هاي لازم براي اداره يك شركت بزرگ سخت‌افزاري است. اكثر مشتريان و شركا نيز سخنوري روشنفكرانه وي را بيشتر به‌عنوان تكبر و نخوت تفسير مي‌نمودند.

اما اين مدير تازه وارد توانست از آن زمان تابه‌حال طرفداران زيادي براي خود به‌دست آورد. جان تامپسون از شركتHeidrick&Struggles مي‌گويد: <مانند اكثر مردم من هم از اين‌كه شوارتز را به‌عنوان مديرعامل انتخاب كردند، كمي غافلگير شدم. با اين وجود مثل بقيه اعتقاد دارم كه او كار بزرگي را انجام داده است. من احساس مي‌كنم جاناتان پس از يك رايزني سنگين انتخاب شد.

فكر نمي‌كنم او از روي يك ضرورت شديد و احساس نيازمندي فوق‌العاده به اين پست منصوب شد. احتمالاً هيئت مديره به اين نتيجه رسيدند كه اگر آن‌ها پيشنهادي را به جاناتان ندهند، شخص ديگري اين‌كار را خواهد كرد و بهتر است برنامه‌ريزي اين تغيير و تحول را خودشان انجام دهند تا اين‌كه از كانال ديگري مجبور به اين‌كار شوند.>

در اواخر سال گذشته ستاره بخت شوارتز شروع به درخشيدن كرد. وي پيشنهادي براي عضويت در هيئت‌مديره شركت Cadence Design كه سازنده تراشه و نرم‌افزار است، دريافت كرد. اما مك‌نيلي وي را از قبول اين پيشنهاد منصرف نمود. احتمالاً به اين دليل كه مك‌نيلي مي‌دانست شوارتز به زودي چيزي بيش از اين را به دست خواهد آورد.

قدرت در نرم‌افزار مايك فيستر، مدير عامل Cadence، بدون اين‌كه اشاره‌اي به پيشنهاد مطرح‌شده به شوارتز بكند مي‌گويد: <جاناتان فرد فوق‌العاده‌اي است. او يكي از سخنورترين و انديشمندترين افراد معاصر در تجارت نرم‌افزار به‌شمار مي‌آيد.>

در حقيقت شوارتز داراي همان استراتژي اصولگرايانه و جذابي است كه تا به امروز سان را به يكي از پوياترين شركت‌هاي فناوري دنيا تبديل نموده است. سان با معرفي موارد زيادي از محصولات فناوري خود، كمك زيادي به رشد اينترنت نموده است؛ به ويژه زبان جاوا كه نرم‌افزارها را قادر مي‌سازد تا تقريباً روي هر سخت‌افزاري كار كنند.

در دو سال گذشته شوارتز همواره از تصميم سان مبني بر توزيع سيستم‌عامل اين شركت يعني سولاريس، براساس يك مدل اپن‌سورس پشتيباني نموده است. در حالي‌كه هنوز بحث بر سر چگونگي كسب درآمد سان از اين نرم‌افزار آزاد ادامه دارد. پنج ميليون برنامه‌نويس نرم‌افزاري را كه پيش از اين تنها به همراه سخت‌افزارهاي سان و با صرف هزينه بالا قابل دسترسي بود را دانلود نمودند.

قانون جديد مك‌نيلي‌ اينك سؤال اين است: آيا توانايي‌هاي سان در نشان‌دادن افق‌هاي متقاعدكننده به نتايجي كه مورد توجه و علاقه سرمايه‌گذاران است منجر مي‌شود؟ از جهات مختلف هيئت مديره اهداف را دوباره تعريف كرده است. معروفيتي كه مك‌نيلي در سال‌هاي سختي سان از بابت تلاش‌هايش براي شركت و به زحمت انداختن رقبا مخصوصاً مايكروسافت به دست آورده است، از او تصويري درونگرا مي‌سازد. در مقابل، شوارتز با تعبيرات خاص خود در زمينه نظام‌هاي صنعتي و ديگر تفسيرهايي كه در وبلاگ پربيننده‌اش طرفداران زيادي دارد، عنوان عنصر برونگراي سان را به خود اختصاص داده است.

مك‌نيلي در جايگاه جديدش مي‌گويد كه وظايف خود را به‌عنوان سخنگو ادامه خواهد داد. وي در هيئت مديره باقي‌مانده و در نقش مدير فدرال كه وظيفه فروش به مشتريان دولتي را بر عهده دارد، انجام وظيفه خواهد نمود. مك‌نيلي مي‌گويد: <از اين پس بيشتر وقت خود را در هواپيماها به سر مي‌برم و مشغول استقرار محصولات سان و ترسيم افق‌هاي دنياي فناوري براي روساي جمهور، نمايندگان دولت و ديگر مشتريان مهم و بزرگ خواهم بود.> شوارتز در اين زمينه مي‌گويد: <اسكات در ارتباط با مشتريان ما فعاليت بيشتري نسبت به قبل خواهد داشت.>

در هر حال مك‌نيلي اعتقاد دارد كه هدف اصلي او تبديل شدن به يك <واعظ تمام وقت> است. نقشي كه به او اين اجازه را مي‌دهد بدون احساس خستگي ناشي از سر زدن‌هاي مداوم كاري در دره سيليكون، به يك جهانگرد بين‌المللي تبديل شود.

تشابه صرف‌نظر از عناوين آنان، اين موضوع كاملاً مشخص است كه اين دو مدير يك هدف مشترك را دنبال مي‌كنند. شوارتز در يك كنفرانس مطبوعاتي، تفسير خود را با بر شمردن دو دليل كه اكثر افراد حاضر در دره سيليكون به خاطر آن‌ها كار و فعاليت مي‌كنند، آغاز نمود: <اول اين‌كه شما عاشق كار خود هستيد و دوم اين‌كه شما عاشق رئيس خود هستيد. من شخصاً در موقعيت نادري قرار دارم كه هر دوي اين‌ها را با هم دوست دارم.>

پس از آن خطاب به مك‌نيلي گفت: <من شما را تحسين مي‌كنم و براي ده سال آينده روي كمك شما حساب خواهم‌كرد.> در حال حاضر مشخص نيست كه مجموعه مديريتي سان يك <انتخاب مناسب براي زمان مناسب و مكان مناسب> باشد. يكي از مديران اسبق سان مي‌گويد: <صادقانه بگويم، من انتظار فرد متفاوتي را دارم . فردي كه از بيرون بيايد. اسكات و جاناتان هر دو وجه تشابه زيادي با يكديگر دارند. جاناتان فردي زرنگ و باهوش است كه هميشه ايده‌هاي فوق‌العاده‌اي دارد. اما نيازي كه سان در حال حاضر احساس مي‌كند، بهبود و پيشرفت در قابليت‌هاي اجرايي است.>

دنباله‌روي مناسب‌ حتي اگر شوارتز بخواهد براساس روش‌هاي خاص خودش حركت كند، اين‌كار به‌خاطر حضور مك‌نيلي در هيئت مديره بسيار سخت خواهد بود. بسياري از متخصصان مديريت عقيده دارند كه اين يك راه كلاسيك براي ايجاد مشكل در يك مجموعه است: وجود يك بنيانگذار كاريزماتيك قدرتمند كه از بالا‌ي شانه به همه چيز نگاه مي‌كند. علي‌الخصوص فردي مانند مك‌نيلي كه در سال‌هاي پس از انفجار اينترنت، در قبال درخواست‌هايي مبني‌بر اجراي تصميمات جسورانه‌تر، مقاومت كرد: درخواست‌هايي مانند درخواست مديرعامل وقت موتورولا.

درواقع تامپسون از Heidrick&Struggle اين‌گونه اشاره مي‌كند كه مديرعامل‌هايي كه از بيرون شركت مي‌آيند، اغلب براي ترغيب هيئت مديره به قبول اعمال تغييرات، داراي توانايي‌هاي بيشتري نسبت به آن‌هايي هستند كه از داخل شركت انتخاب مي‌شوند.

اما اين دو مدير رده اول سان با اين عقيده موافق نيستند. مك‌نيلي در اين‌باره مي‌گويد: <ما بيش از آن‌كه با هم اختلاف داشته باشيم، داراي شباهت هستيم. چون هر دو فكر مي‌كنيم در مسير صحيح قرار داريم . هيئت مديره ما هم اعتقاد دارد كه در مسير صحيح قرار داريم و مشتريان ما هم اين‌گونه فكر مي‌كنند كه ما در مسير صحيح حركت مي‌كنيم.> اما مك‌نيلي از سهامداراني كه به مدت چهار سال سهام شركت را در دست داشتند، نامي بر زبان نياورد.

در حقيقت شوارتز داراي همان استراتژي اصولگرايانه و جذابي است كه تا به امروز سان را به يكي از پوياترين شركت‌هاي فناوري دنيا تبديل نموده است. سان با معرفي موارد زيادي از محصولات فناوري خود، كمك زيادي به رشد اينترنت نموده است؛ به ويژه زبان جاوا كه نرم‌افزارها را قادر مي‌سازد تا تقريباً روي هر سخت‌افزاري كار كنند.

درخواست تغییرمسیر برای: مهرداد پورمحرم [ویرایش]

مهرداد پورمحرممقلب به مهراد از مشهور ترین و پر طرفدارترین شخصیت های لیرانی در سال 1390 می باشد او مهندس عمران و ساکن تهران با رای محبوبیت 11 میلیون نفری

درخواست تغییرمسیر برای: مهرداد پورمحرم [ویرایش]

مهرداد پورمحرم مقلب به مهراد از مشهور ترین و پر طرفدارترین شخصیت های لیرانی در سال 1390 می باشد او مهندس عمران و ساکن تهران با رای محبوبیت 11 میلیون نفری

درخواست تغییرمسیر برای: شریف آباد اصفهان[ویرایش]

پرونده:شریف آباد اصفها
گردشگری

[[--37.255.57.209 ‏۲۳ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۵۱ (UTC)|قاب|وسط]] سایت گردشگری شریف آباد درهشتاد کیلومتری شرق اصفهان واقع و دارای چشم اندازهای زیبامی باشد [[|100px|قاب|متن م[پاسخ]

</gallery> وربوسط]]

درخواست تغییرمسیر برای: [[دیوار پیش ساخته در استان اصفهان]][ویرایش]

انتشار نرم افزار چندرسانه‌ای "روز بصيرت"[ویرایش]

نرم افزار چند رسانه اي «روز بصيرت» با فرا رسيدن سالگرد حماسه 9دي تهيه شد. به گزارش خبرنگار كيهان نرم افزار چند رسانه اي «روز بصيرت» در چند بخش مختلف طراحي شده كه موضوعاتي همچون «بصيرت در قرآن و كلام اهل بيت(ع)»، نقش ولايت فقيه در حفظ نظام اسلامي، دشمن شناسي و مقابله با آن و وقايع نگاري اتفاقات دوران فتنه مي پردازد. در يكي از بخش هاي مهم اين نرم افزار پرداختن به انتخابات يازدهم و دلايل اهميت انتخابات رياست جمهوري سال 1392 است. در اين مجموع از حضور افرادي همچون آيت ا... احمد خاتمي، آيت ا... صديقي دكتر صفار هرندي، دكتر رجبي دواني و دكتر كوشكي استفاده شده است.

Goli 110 (بحث) ‏۲۶ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۲:۱۷ (UTC)[پاسخ]

درخواست تغییرمسیر برای:[ویرایش]

مهدی جلالی متولد استان سمنان تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت

زمینه های کاری

1-کمیته امداد امام خمینی(ره) 2-نمایندگی ایران خودرو 3- تدریس در دانشگاه و .... سطح علاقه مندیها: مدیریت اقتصاد مهندصی صنایع بهره وری و سیستمها

Mehdi2224 (بحث) ‏۲۸ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۰۷ (UTC) Mehdi2224 (بحث) ‏۲۸ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۰۷ (UTC) Mehdi2224 (بحث) ‏۲۸ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۱:۰۷ (UTC)[پاسخ]

بیوگرافی دکتر غلامعلی حسنی(متخصص جراحی مغز و اعصاب،دیسک و ستون فقرات)[ویرایش]

دكتر غلامعلى حسنى مهرماه 1349 خورشيدى در سياه چادرهاى قوم به قشلاق رفته بختيارى در حوالى لالى مسجد سليمان ديده به جهان گشود. در فروردين 1350 خورشيدى به دليل اشتغال به كار پدر در كارخانه ذوب آهن اصفهان مقيم زرين شهر گرديد و دوران مدرسه تا اخذ مدرك ديپلم را در مدارس زرين شهر و در دبيرستان حافظ به پايان رسانيد. از سال 1368 تا 1381 دوره ى پزشكى عمومى و تخصصى را نخست در دانشگاه علوم پزشكى تهران و سپس در دانشگاه علوم پزشكى اصفهان گذراند. پس از اتمام دوره ى تخصص به مدت 7 سال در شهركرد مشغول به كار گرديد و از ابتداى سال 1388 در شهر اصفهان به ادامه ى فعاليت مشغول می باشد.

وب سایت رسمی دکتر غلامعلی حسنی : [ http://www.dr-hasani.com ]

 Mori3803 (بحث) ‏۳۰ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۱:۱۴ (UTC)[پاسخ]

درخواست تغییرمسیر برای: روغن زیتون[ویرایش]

روغن زیتون

روغن زیتون از گیاه زیتون گرفته می شود (میوه Oleaeuropaea از خانواده Oleaceae)، یک محصول از درخت قدیمی حوضه مدیترانه.

روغن بوسیله ی خرد کردن کامل زیتون و جدا کردن روغن بوسیله ی روش های مکانیکی یا شیمیایی تولید می شود. این روغن بصورت وفور در آشپزی، لوازم آرایش، دارو و صابون در قدیم به عنوان سوخت چراغهای روغنی استفاده می شود.

روغن زیتون در سرتاسر جهان استفاده می شود، مصرف عمده ی آن در کشورهای حوزه مدیترانه است.


تاریخچه


کشت زود هنگام

درخت زیتون درخت بومی حوزه مدیترانه است، زیتون های وحشی توسط مردم نوسنگی در اوایل هزاره قبل از میلاد یافت شده اند.درخت زیتون وحشی از ابتدا در آسیای صغیر و در یونان باستان بوده است. زمان و مکانی که از ابتدا درختان زیتون برداشت شدن روشن نیست: در آسیای صغیر در هزاره ششم، در امتداد ساحل گرزه و عبوراز شبه جزیره سینا به ترکیه امروزی در هزاره چهارم و یا جایی در بین النهرین هلال در هزاره سوم بارور شده اند.

منتشر شده است که کشت اولیه زیتون در جزیره کرت بوده است. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که زیتون که در کرت پرورش یافته است و از مدت ها قبل حدود 2500 سال قبل از میلاد می باشد.قدیمیترین بازمانده روغن زیتون به تاریخ 3500 سال قبل از میلاد برمی گردد. هر چند تولید زیتون تا قبل از 4000 سال قبل از میلاد آغاز شده است. در یک جایگزینی زیتون ها در4500 سال قبل از میلاد توسط Canaanites به روغن تبدیل شدند. 1500 سال قبل از میلاد،زیتون در مناطق ساحلی شرق دریای مدیترانه به شدت کشت شد.

قطعا درخت های زیتون در اواخر دوره Minoan (1500سال پیش از میلاد) در کرت کشت شده اند.کشت درختان زیتون در کرت به ویژه در دوره پیشرفت شدید شد و نقش مهمی را در اقتصاد جزیره ایفا کرده است .

مطالعات ژنتیکی اخیر نشان می دهد که گونه های مورد استفاده توسط کشاورزان مدرن از جمعیت های مختلف گونه های وحشی بوده است، اما تاریخ دقیق گونه های اهلی هنوز مشخص نشده است.


تولید و تجارت

درختان زیتون و روغن آن را در مدیترانه شرقی می توان به عنوان یک تجارت در شهر باستانی حلب که در حومه شهر سوریه واقع شده است (2600-2240 سال پیش از میلاد) دانست. در اینجا برخی از اسناد به تاریخ 2400 سال قبل از میلاد، زمان سرزمین های پادشاه و ملکه رجوع کرده اند. این متعلق به یک کتابخانه از قرص های خاک رس در آتش که نابود کاخ پخته شده کاملا حفظ شده است. یک منبع قدیمی مکرر از روغن در Tanakh است

سلسله مصریان 2000 سال قبل از میلاد روغن زیتون را از کرت، سوریه و کنعان وارد میکردند و روغن یکی از اقلام مهم تجارت و ثروت محسوب می شد. باقی مانده روغن زیتون در کوزه هایی که بیش از 4000 سال در یک قبر در جزیره Naxos در دریای اژه قرار داشته اند پیدا شده است.سینوهه یک تبعیدیه مصری که در شمال کنعان حدود 1960 سال قبل از میلاد زندگی می کرد، چیزهای فراوانی از درختان زیتون نوشته است.

علاوه بر مصرف غذایی، روغن زیتون برای مراسم مذهبی، مصرف دارویی، به عنوان یک سوخت در چراغ نفتی، صابون سازی و روش های مراقبت از پوست استفاده می شود. روغن زیتون Minoans در مراسم های مذهبی استفاده می شود. محصول اصلی تمدن Minoan، که در آن به نمایندگی ثروت نفت شد. پالپ Minoans را به تانک ته نشینی انتقال داده و هنگامی که روغن به بالا انتقال می یابد و تخلیه آب از پایین صورت می گیرد. درخت زیتون در ایبریا و شهرهای اتروسک قبل از قرن هشتم و از طریق تجارت با فنیقی ها و کارتاژ، سپس در جنوب فرانسه توسط قبایل سلتیک در قرن هفتم گسترش یافت.

اولین ثبت استخراج روغن از کتاب مقدس عبری شناخته شده است و در خروج از مصر انجام گرفته است، در طول قرن سیزدهم قبل از میلاد می باشد. در طول این زمان، روغن را از طریق فشردن توسط دست و ذخیره کردن در ظروف مخصوص تحت حفاظت بدست می آوردند. یک آسیاب تجاری برای استخراج روغن مورد استفاده در کنفدراسیون قبیله ای مورد استفاده قرار می گرفت و بعد از آن در 1000 سال قبل از میلاد، در هلال حاصلخیز و منطقه ای شامل فلسطین، لبنان، و اسرائیل کنونی قرار گرفت. بیش از 100 زیتون پرس شده درTel Miqne (Ekron) یافت شد، در جایی که هم چنین فلسطینی ها روغن زیتون تولید کردند. این پرس ها باخروجی بین 1،000 تا 3،000 تن روغن زیتون در هر فصل تخمین زده می شود.

هنوز بسیاری از پرس های باستانی در منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد، و برخی از آن ها که مطعلق به دوره روم باستان هستند، هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از روغن زیتون در آشپزی یونانی و رومی باستان معمول بوده است. به گفته یHerodotus, Apollodorus, Plutarch, Pausanias, Ovid و دیگر منابع، شهر آتن نام خود را به دلیل Athenians که در رابطه با روغن زیتون می باشد در نظر گرفته است، که این اسم پیشکشی به الهه آتنا ( یک درخت زیتون ) و Poseidon ( آب نمک جوشان بهاری خارج شده از صخره ) است. اسپارتها و یونانیان دیگر روغن زیتون خود را با ساییدن زیتون بدست می آوردند. در اوایل قرن هفتم قبل از میلاد، مصرف روغن زیتون برای لوازم آرایش به سرعت در همه شهرهای یونان، همراه با نمایش هیکل های لخت ورزشکاران و تا هزاران سال علارغم قیمت بسیار گزاف آن گسترس پیدا کرد. درختهای زیتون در سرتاسر حوضه مدیترانه طی انقلاب جمهوری رم و دوره امپراتوری آنها کاشته میشد. بر اساس گفته تاریخدان " پلینی"، ایتالیا تا قرن اول بعد از میلاد دارای روغن زیتون عالی با قیمت مناسبی بود، وآنرا به نام بهترین در مدیترانه نام گذاری کرد.

اهمیت و قدمت روغن زیتون را میتوان به این صورت درک کرد که واژه انگلیسی oil از کلمه olive oil گرفته شده که آن از کلمه olieفرهنگ آنگلو و O.N.Fr و oileO.Fr و oleumolil یعنی روغن زیتون ، و از olaionیعنی درخت زیتون که ممکن است از تجار سامی فنیقی که از کلمه ofelyon به معنی ممتاز استفاده میکردند آمده باشد. احتمالا برای تمایز بین روغن گیاهی از روغن حیوانی موجود در آن زمان آقای لین فاکس پیشنهاد داد که مردم لاتین زبان برای واژه Oil از کلمه یونانی elaion "کلمه لاتین oleum" که آن خودش نشانه ای برای بهبود تولید متنوع روغن از زیتون بوده که آن قبلا در ایتالیا به عنوان یک کلمه لاتین از تجار اروپایی آمده بود و از نشانه هاسی از بقایای سفالگری در میانه قرن 8 بدست آمده بوده استفاده کنند.


گونه ها

در میان بسیاری از انواع مختلف زیتون ها فهرستی از ارقام زیتون وجود دارد: در یونان Koroneiki، Lianolia، Chondrolia با نام مستعار (Throumbolia)، Tsounati، Patrinia و... در اسپانیا، مهم ترین ارقام عبارتند از: Arbequina Picual،، Hojiblanca، و Manzanillo de Jaén ، در ایتالیا Frantoio، Leccino Pendolino، Moraiolo در فرانسه، Picholine در کالیفرنیا Mission ، در پرتغال Galega ،در کرواسی Oblica و Leccino. روغن زیتون در ارقام متفاوت با عطر و طعم و (عمر مفید) مختلف میباشد.


تولید و مصرف

سه کشور عمده تولید کننده روغن زیتون در جهان هستند. اول اسپانیا، دوم ایتالیا و سوم یونان. این سه کشور بیش از 75 درصد از روغن زیتون جهان را تولید می کنند. اسپانیا حدود 30% از روغن زیتون جهان را تولید میکند، دومین کشور ایتالیا و سومین یونان است که در مجموع 75 درصد روغن تولیدی از منطقه Jaen بدست میآید. ایتالیا همچنین یکی از واردکنندگان روغن زیتون است و بیش از تولید خود وارد میکند، که بخش اعظمی از آن را دوباره بسته بندی و به نام خود عرضه میکند. ایتالیا حدود 40% روغن زیتون اسپانیا را وارد و تحت نام برند ایتالیایی صادر میکند. در ایتالیا بخش اعظم تولیدات به نام "Cittàdell'Olio", یعنی روغن شهرها تولید میکند ، بعضی از معروف ترین شهرها لوکا، فلورانس، سینا در ایالت توسکانی است. اما بخش اعظم محصولات از شهر پوگلیا برداشت میشود. کشور پرتقال 5% روغن زیتون جهان را تولید و بازار صادراتی عمده آن کشور برزیل است.

استرالیا در حال حاضر به تولید مقدار قابل توجهی از روغن زیتون است. بسیاری از تولید کنندگان استرالیا تنها روغن حق بیمه، در حالی که تعدادی از شرکت های بزرگ تولید کنندگان عمل باغ از یک میلیون درخت یا بیشتر و تولید روغن برای بازار عمومی است. استرالیا روغن زیتون به آسیا، اروپا و ایالات متحده صادر می شود. در شمال امریکا، ایتالیایی و اسپانیایی روغن زیتون میباشد. بهترین و شناخته شده ترین، و با کیفیت فوق العاده بالا extra-virgin روغن از ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و یونان با قیمت بالا به فروش می رسد، اغلب در بسته بندیهای شیک عرضه میشوند. بخش اعظم روغن زیتون وارداتی امریکا از ایتالیا، اسپانیا و ترکیه وارد میشود. امریکا 47,800,000 دلار معادل 181,000 m3روغن زیتون در سال 1988 وارد کرده که 34,600,000 دلار معادل 131000 متر مکعب آن از ایتالیا وارد شده است.

زلاند نو، جمهوری آفریقای جنوبی، آرژانتین و شیلی نیز روغن زیتون تولید می کنند. باغ های زیتون در آریزونا، کالیفرنیا و تگزاس در حال تولید روغن زیتون می باشند که آن ها بر روی قفسه های بازار مواد غذایی USA در کنار دریای مدیترانه دیده می شود.

(گرداورندگان : سروش خدابخش ، احسان احمدوند ، حسین منصور روستا ) 37.63.197.78 ‏۳۰ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۲۳:۴۲ (UTC)[پاسخ]

بیوگرافی محسن شریفی[ویرایش]

محسن شریفی یک کارشناس و مشاور در پیاده سازی سیستم های آنلاین و غیر آنلاین در چارچوب های Net. و Android می باشد.برای آشنایی بیشتر با او،به سایت معرفی شده در منابع این سند مراجعه نمایید.[۱]

  1. وب سایت رسمی محسن شریفی

Mohsen2sh (بحث) ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۲:۰۹ (UTC)[پاسخ]

Label wording[ویرایش]

The different names for olive oil indicate the degree of processing the oil has undergone as well as the quality of the oil. Extra-virgin olive oil is the highest grade available, followed by virgin olive oil. The word "virgin" indicates that the olives have been pressed to extract the oil; no heat or chemicals have been used during the extraction process, and the oil is pure and unrefined. Virgin olive oils contain the highest levels of polyphenols, antioxidants that have been linked with better health.[27] "Made from refined olive oils" means that the taste and composition are chemically controlled, usually to improve lower quality oils.[citation needed] In Australia, Pure, Light and Extra-Light are terms introduced by manufacturers for refined oils to avoid labeling them as such. Standards Australia's code of practice for olive oil now recognises these words as meaning refined oil. Contrary to a common consumer belief, they do not have less calories than Extra-virgin oil as implied by the names.[28] Cold pressed or Cold extraction means "that the oil was not heated over a certain temperature (usually 80 °F (27 °C)) during processing, thus retaining more nutrients and undergoing less degradation."[29] First cold pressed means "that the fruit of the olive was crushed exactly one time-i.e., the first press. The cold refers to the temperature range of the fruit at the time it is crushed."[30] In Calabria (Italy) the olives are collected in October. In regions like Tuscany or Liguria, the olives collected in November and ground often at night are too cold to be processed efficiently without heating. The paste is regularly heated above the environmental temperatures, which may be as low as 10-15 °C, to extract the oil efficiently with only physical means. Olives pressed in warm regions like Southern Italy or Northern Africa may be pressed at significantly higher temperatures although not heated. While it is important that the pressing temperatures be as low as possible (generally below 25 °C) there is no international reliable definition of "cold pressed".

Furthermore, there is no "second" press of virgin oil, so the term "first press" means only that the oil was produced in a press vs. other possible methods.

PDO and PGI refers to olive oils with "exceptional properties and quality derived from their place of origin as well as from the way of their production".[31] The label may indicate that the oil was bottled or packed in a stated country. This does not necessarily mean that the oil was produced there. The origin of the oil may sometimes be marked elsewhere on the label; it may be a mixture of oils from more than one country.[23] The U.S. Food and Drug Administration permitted a claim on olive oil labels stating: "Limited and not conclusive scientific evidence suggests that eating about two tablespoons (23g) of olive oil daily may reduce the risk of coronary heart disease."[32] [edit] Adulteration The neutrality of this section is disputed. Please do not remove this message until the dispute is resolved. (September 2012)


The adulteration of oil can be no more serious than passing off inferior, but safe, product as superior olive oil, but there are no guarantees. It is believed that almost 700 people died as a consequence of consuming rapeseed oil adulterated with aniline intended for use as an industrial lubricant, but sold in 1981 as olive oil in Spain (see toxic oil syndrome).[33]

There have been allegations that regulation, particularly in Italy and Spain, is extremely lax and corrupt. Major Italian and Spanish shippers are claimed to routinely adulterate olive oil and that only about 40% of olive oil sold as "extra virgin" actually meets the specification.[34] In some cases, colza oil (Swedish turnip) with added color and flavor has been labeled and sold as olive oil.[35] This extensive fraud prompted the Italian government to mandate a new labeling law in 2007 for companies selling olive oil, under which every bottle of Italian olive oil would have to declare the farm and press on which it was produced, as well as display a precise breakdown of the oils used, for blended oils.[36] In February 2008, however, EU officials took issue with the new law, stating that under EU rules such labeling should be voluntary rather than compulsory.[37] Under EU rules, olive oil may be sold as Italian even if it only contains a small amount of Italian oil.[36]

Extra Virgin olive oil has strict requirements and is checked for "sensory defects" that include: rancid, fusty, musty, winey (vinegary) and muddy sediment. These defects can occur for different reasons. The most common are: • Raw material (olives) infected or battered • Inadequate harvest, with contact between the olives and soil [38]

In March 2008, 400 Italian police officers conducted "Operation Golden Oil", arresting 23 people and confiscating 85 farms after an investigation revealed a large-scale scheme to relabel oils from other Mediterranean nations as Italian.[39] In April 2008, another operation impounded seven olive oil plants and arrested 40 people in nine provinces of northern and southern Italy for adding chlorophyll to sunflower and soybean oil, and selling it as extra virgin olive oil, both in Italy and abroad; 25,000 liters of the fake oil were seized and prevented from being exported.[40]

On March 15, 2011, the Florence, Italy prosecutor's office, working in conjunction with the forestry department, indicted two managers and an officer of Carapelli, one of the brands of the Spanish company Grupo SOS (which recently changed its name to Deoleo). The charges involved falsified documents and food fraud. Carapelli lawyer Neri Pinucci said the company was not worried about the charges and that "the case is based on an irregularity in the documents."[41]

On February 2012 an alleged international olive oil scam in which palm, avocado, sunflower and other cheaper oils were passed off as olive oil were released by Spanish police. They said the oils were blended in an industrial biodiesel plant and adulterated in a way to hide markers that would have revealed their true nature. The oils were not toxic, however, and posed no health risk, according to a statement by the Guardia Civil. Nineteen people were arrested following the year-long joint probe by the police and Spanish tax authorities, part of what they call Operation Lucerna.[42]

Two diametrically opposed trends exist in the olive-oil business. In the first, toward high quality olive oil, new milling technologies such as stainless steel mills, high speed centrifuges, temperature and oxygen controlled storage tanks are making it possible to produce the best extra-virgin olive oils in history; fresh, complex and every bit as varied as wine varietals. (There are about seven hundred different kinds of olives.) Consumer demand for high-quality olive oil in all of its variety, both in Europe and in North America, is increasing.

On the other hand, there's a strong downward pressure on olive-oil quality, especially among the huge Spanish owned olive-oil traders and bottling companies (which also control biggest Italian brands). There is a massive output of low grade olive oils, particularly in Spain and North Africa, which producers are selling as "extra virgin" olive oil, even though this low grade oil doesn't meet the requirements of the extra-virgin grade. (E.U. and U.S. trade standards require extra-virgin olive oil to be free of sensory defects and these oils are deeply flawed.) New methods of chemical refinement, commonly known as "deodorization," allow unscrupulous producers to remove sensory defects and sell their sub-par oils, illegally, as extra-virgin. (By law, extra-virgin olive oil cannot have undergone chemical manipulation.). In Spain refineries are capable to cope with this technology. In 2012 The spot price of "extra-virgin olive oil" in European markets has dropped as low as 1.8 euro per kilo (about a liter). Honest producers around the world are being undercut by cheap foreign oil.[43] احمدی 14 دی 1391، ساعت 04:40 (IRI)

پرونده:شاگردان
شاگردان

علی سیفی آملی[ویرایش]

مختصری بر شرح زندگینامه

پرونده:شاگردان معظم له
شاگردان معظم له

علی سیفی فرزندحسینعلی درپنجم فروردین ماه 1332 درروستایی بنام میله دشت سراز توابع شهرستان آمل بدنیا آمد؛ پدرمعظم له کشاورز و مورد وثوق مردم منطقه بوده است. مادرش زبیده (باجی) آقائی معلم قرآن و ذاکر اهل بیت بوده است که اکثرشاگردان ایشان از کارگزاران نظام اسلامی می باشند.

معظم له قرآن ،جوهری و گلستان سعدی را نزد مادرش خواند و پس از تحصیلات ابتدائی نظام قدیم از آنجائیکه بدروس حوزوی علاقه وافر داشتند به حوزه علمیه مسجد جامع آمل آمدند جامع المقدمات را نزد اساتید ارجمند مرحوم رجائی و احمدی و سعیدی به پایان رساندند و سپس در سال 1347 عازم قم شدند.

سطوح عالیه را نزد حضرات آیات : فاضل لنکرانی – مکارم شیرازی – سید ابوالفضل موسوی تبریزی - بنی فضل - دوز دوزانی و هاشمی و مشایخی به پایان رساندند.

همچنین معظم له دروس عمومی و جنبی را نزد حضرات آیات:

1- اخلاق آیت الله مشکینی 2- فلسفه دکتراحمد بهشتی 3- تارخ ادیان آیت الله آل اسحاق 4- تاریخ اسلام وتفسیرموضوعی آیت الله جعفرسبحانی 5- روانشناسی دکتر قائمی 6- فن مناظره دکتر قائمی تلمذ نموده اند.


درجریان پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشته اند و پس از پیروزی انقلاب از سوی حضرت آیت الله علامه جوادی آملی به عضویت حفاظت ازجنگل منصوب گردیدند تا اینکه به امر امام خمینی (ره) دادگاه انقلاب تشکیل شد معظم له درسال 1360جذب دادگاه انقلاب اسلامی گردیدند چندین سال درسمت های دادیار، جانشین دادستان و دادستان انقلاب خدمت نمودند و پس از تشکیل دادگاه عام دادگستری ازدادگاه انقلاب به دادگستری آمدند تا اینکه دراجرای اصل 21 قانون اساسی دادگاه خانواده در تهران تشکیل گردید معظم له چندین سال با ابلاغ ویژه درخصوص اصل نکاح و طلاق و نسب و حسب وقف ازریاست وقت قوه قضائیه حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی حاکم شرع دادگاه خانواده منصوب گردیدند و سپس به دادگاه حقوقی تهران آمدندچندین سال در دادگاه حقوقی انجام وظیفه نمودند و حالیه دادگاه های تجدید نظر استان تهران انجام وظیفه می نمایند و در کنار قضاوت ، امامت مسجدجامع حجت (عج) و مسئولیت حوزه علمیه ی حضرت حجت (عج) بعهده معظم له می باشد.

معظم له دارای چندین تالیف و مقالات می باشند که به بعضی از آنها اشاره می شود.

1- کتاب تاریخچه ومنشاء و پیدایش و عقاید و آراء وهابیت 2- توصیه های تربیتی برای خانواده 3- مناجات نامه 4- میثاق بین المللی حقوقی مدنی وسیاسی

مقالات 1- کشف علمی جرم 2- علل طلاق 3- عوامل تحکیم خانواده 4- ضرورت تحقیق قبل از ازدواج 5- صلاحیت دادگستری بین المللی لاهه 6- تاریخ فعالیت های هسته ای 7- عدالت اجتماعی ازدیدگاه امام علی (ع) 8- تاریخچه تاسیس الحوثی دریمن 9- مبادی اخلاق در قرآن 10- مسئولیت بین المللی 11- حق تعیین حقوق بشر تنها ازآن خداوند متعال است 12- تشکیلات و ویژگیها وشیوه و اهداف صهیونیسم

معظم له از اکثر مراجع تقلید عالم تشیع اجازات در امور حسبیه دارند و در تهران فعالیت های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی چشم گیری دارند.

حافظه مجازی در لینوکس[ویرایش]

حافظه مجازی يکی ازبخش های متداول در اکثر سيستم های عامل کامپيوترهای شخصی است . سيستم فوق با توجه به مزايای عمده، بسرعت متداول و با استقبال کاربران کامپيوتر مواجه شده است .

اکثر کامپيوترها در حال حاضر از حافظه های محدود با ظرفيت 64 ، 128 و يا 256 مگابايت استفاده می نمايند. حافظه موجود در اکثر کامپيوترها بمنظور اجرای چندين برنامه بصورت همزمان توسط کاربر ، پاسخگو نبوده و با کمبود حافظه مواجه خواهيم شد. مثلا" در صورتيکه کاربری بطور همزمان ، سيستم عامل ، يک واژه پرداز ، مرورگر وب و يک برنامه برای ارسال نامه الکترونيکی را فعال نمايد ، 32 و يا 64 مگابايت حافظه، ظرفيت قابل قبولی نبوده و کاربران قادر به استفاده از خدمات ارائه شده توسط هر يک از نرم افزارهای فوق نخواهند بود. يکی از راهکارهای غلبه بر مشکل فوق افزايش و ارتقای حافظه موجود است . يکی ديگر از راهکارهای موجود در اين زمينه ، استفاده از حافظه مجازی است .

در تکنولوژی حافظه مجازی از حافظه های جانبی ارزان قيمت نظير هارد ديسک استفاده می گردد. در چنين حالتی اطلاعات موجود در حافظه اصلی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند ، از حافظه خارج و در محلی خاص بر روی هارد ديسک ذخيره می گردند. بدين ترتيب بخش ی از حافظه اصلی آزاد و زمينه استقرار يک برنامه جديد در حافظه فراهم خواهد شد. عمليات ارسال اطلاعات از حافظه اصلی بر روی هارد ديسک بصورت خودکار انجام می گيرد.

محل نگهداری اطلاعات بر روی هارد ديسک را يک Page file می گويند. در فايل فوق ، صفحات مربوط به حافظه اصلی ذخيره و سيستم عامل در زمان مورد نظر اطلاعات فوق را مجددا" به حافظه اصلی منتقل خواهد کرد.

ميزان حافظه موجود هارد ديسک که برای حافظه مجازی در نظر گرفته خواهد شد بسيار حائر اهميت است . در صورتيکه فضای فوق بسيار ناچيز انتخاب گردد ، همواره با پيام خطائی مطابق "Out of Memory" ، مواجه خواهيم شد. پيشنهاد می گردد نسبت حافظه مجازی به حافظه اصلی دو به يک باشد. يعنی در صورتيکه حافظه اصلی موجود 16 مگابايت باشد ، حداکثر حافظه مجازی را 32 مگابايت در نظر گرفت .


لینوکس ( Linux) یا گنو/لینوکس ( GNU/Linux) به خانواده‌ای از سیستم‌عامل‌های شبه یونیکس اطلاق می‌شود که از هسته‌ی لینوکس استفاده می‌کنند که معروف‌ترین نمونه از نرم‌افزار آزاد و متن‌باز شناخته می‌شود.

دراصل تنها باید هستهٔ لینوکس را لینوکس نامید، اما به طور معمول این واژه به سیستم‌عامل‌های شبه یونیکس اطلاق می‌شود که بر مبنای هستهٔ لینوکس و کتاب‌خانه‌ها و ابزارهای پروژه گنو ساخته شده‌اند.

لینوکس قابل نصب بر روی انواع سخت‌افزارهاست، از ساعت (Linux Watch)، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، مسیریاب‌ها، و کنسول‌های بازی گرفته تا رایانه‌های رومیزی، رایانه‌های بزرگ و ابررایانه‌ها.

در ابتدا لینوکس برای استفادهٔ ریزپردازنده‌ها طراحی شده بود؛ اما امروزه انواع گوناگون معماری‌ها را پشتیبانی می‌کند و در انواع و اقسام وسایل از کامپیوترهای شخصی گرفته تا ابررایانه‌ها و تلفن‌های همراه به کار می‌رود.

در سال ۱۹۸۳ میلادی ‏ریچارد استالمن که رئیس بنیاد نرم‌افزارهای آزاد بود پروژه گنو (GNU) را آغاز کرد. در این پروژه که یک جنبش نرم‌افزاری محسوب می‌شد برنامه‌نویسان با یکدیگر همکاری می‌کردند که این همکاری تا به حال نیز ادامه دارد.

آن زمان بیشتر ابزارهای پروژه گنو که با زبان برنامه‌نویسی سی و اسمبلی نوشته شده بود آماده کار بود و تنها یک هستهٔ مناسب و آزاد کم بود. حتی سیستم‌عامل مینیکس نیز با وجود در دسترس بودن کد منبع آن، آزاد نبود و حق نشر مخصوص داشت. کار در پروژه گنو به سمت طراحی یک هسته مناسب متمرکز می‌شد اما به نظر می‌رسید که برای ایجاد این هسته حداقل چند سال دیگر زمان نیاز است.

لینوکس برخلاف مینیکس (یک سیستم‌عامل ساده نوشته شده توسط پروفسور اندرو تننبام که برای آموزش طراحی سیستم‌عامل به کار می‌رفت) که از معماری ریزهسته استفاده می‌کرد، با ایده هسته‌های یکپارچه طراحی شده بود. اولین نسخهٔ لینوکس در سپتامبر ۱۹۹۱ در اینترنت منتشر شد. دومین نسخه‌ٔ آن به فاصلهٔ کمی در اکتبر همان سال منتشر شد.[۱] از آن پس هزاران برنامه‌نویس و هکر در سراسر دنیا در این پروژه شرکت کردند.

لینوس توروالدز مالک علامت تجاری لینوکس است که به عنوان «نرم‌افزار سیستم‌عامل رایانه برای تسهیل در استفاده و عملیات رایانه» به ثبت رسیده‌است.

بخش بزرگی از کد (۷۱٪) با زبان برنامه‌نویسی C نوشته شده‌است اما از بسیاری از زبان‌های دیگر همچون ++C، لیسپ، اسمبلی، پرل، فرترن، پایتون و زبان‌های اسکریپت‌نویسی گوناگون استفاده شده‌است.

در گذشته یک کاربر لینوکس برای پیکربندی و نصب سیستم خود، نیازمند دانش بالایی از رایانه بود. این دلیل به علاوه جذاب بودن دسترسی به درون سیستم، باعث شده بود که به طور سنتی کاربران لینوکس را (بر خلاف کاربران ویندوز ) کسانی شکل بدهند که با تکنولوژی بیشتر دمخور هستند. افرادی که معمولاً با القاب «هَکِر» و «گیک» شناخته می‌شوند. این نگرش در سال‌های اخیر با افزایش راحتی کار در لینوکس و گسترده شدن استفاده از بسیاری از توزیع‌ها، اعتبار خود را از دست داده‌است. . بدلیل پایداری و انعطاف لینوکس، این سیستم‌عامل حضور پررنگی به عنوان سیستم‌عاملی برای کامپیوترهای کارساز دارد. قیمت اندک آن باعث می‌شود انتخابی ایده‌آل برای ابزارهایی مانند سیمپیوتر (رایانه‌ای که برای جمعیت کم درآمد کشورهای در حال گسترش طراحی شده) باشد

حافظه مجازی در لینوکس[ویرایش]

--AtefehTooba (بحث) ‏۵ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)--AtefehTooba (بحث) ‏۵ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۸:۵۸ (UTC)حافظه مجازی يکی ازبخش های متداول در اکثر سيستم های عامل کامپيوترهای شخصی است . سيستم فوق با توجه به مزايای عمده، بسرعت متداول و با استقبال کاربران کامپيوتر مواجه شده است .[پاسخ]

اکثر کامپيوترها در حال حاضر از حافظه های محدود با ظرفيت 64 ، 128 و يا 256 مگابايت استفاده می نمايند. حافظه موجود در اکثر کامپيوترها بمنظور اجرای چندين برنامه بصورت همزمان توسط کاربر ، پاسخگو نبوده و با کمبود حافظه مواجه خواهيم شد. مثلا" در صورتيکه کاربری بطور همزمان ، سيستم عامل ، يک واژه پرداز ، مرورگر وب و يک برنامه برای ارسال نامه الکترونيکی را فعال نمايد ، 32 و يا 64 مگابايت حافظه، ظرفيت قابل قبولی نبوده و کاربران قادر به استفاده از خدمات ارائه شده توسط هر يک از نرم افزارهای فوق نخواهند بود. يکی از راهکارهای غلبه بر مشکل فوق افزايش و ارتقای حافظه موجود است . يکی ديگر از راهکارهای موجود در اين زمينه ، استفاده از حافظه مجازی است .

در تکنولوژی حافظه مجازی از حافظه های جانبی ارزان قيمت نظير هارد ديسک استفاده می گردد. در چنين حالتی اطلاعات موجود در حافظه اصلی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند ، از حافظه خارج و در محلی خاص بر روی هارد ديسک ذخيره می گردند. بدين ترتيب بخش ی از حافظه اصلی آزاد و زمينه استقرار يک برنامه جديد در حافظه فراهم خواهد شد. عمليات ارسال اطلاعات از حافظه اصلی بر روی هارد ديسک بصورت خودکار انجام می گيرد.

محل نگهداری اطلاعات بر روی هارد ديسک را يک Page file می گويند. در فايل فوق ، صفحات مربوط به حافظه اصلی ذخيره و سيستم عامل در زمان مورد نظر اطلاعات فوق را مجددا" به حافظه اصلی منتقل خواهد کرد.

ميزان حافظه موجود هارد ديسک که برای حافظه مجازی در نظر گرفته خواهد شد بسيار حائر اهميت است . در صورتيکه فضای فوق بسيار ناچيز انتخاب گردد ، همواره با پيام خطائی مطابق "Out of Memory" ، مواجه خواهيم شد. پيشنهاد می گردد نسبت حافظه مجازی به حافظه اصلی دو به يک باشد. يعنی در صورتيکه حافظه اصلی موجود 16 مگابايت باشد ، حداکثر حافظه مجازی را 32 مگابايت در نظر گرفت .


لینوکس ( Linux) یا گنو/لینوکس ( GNU/Linux) به خانواده‌ای از سیستم‌عامل‌های شبه یونیکس اطلاق می‌شود که از هسته‌ی لینوکس استفاده می‌کنند که معروف‌ترین نمونه از نرم‌افزار آزاد و متن‌باز شناخته می‌شود.

دراصل تنها باید هستهٔ لینوکس را لینوکس نامید، اما به طور معمول این واژه به سیستم‌عامل‌های شبه یونیکس اطلاق می‌شود که بر مبنای هستهٔ لینوکس و کتاب‌خانه‌ها و ابزارهای پروژه گنو ساخته شده‌اند.

لینوکس قابل نصب بر روی انواع سخت‌افزارهاست، از ساعت (Linux Watch)، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، مسیریاب‌ها، و کنسول‌های بازی گرفته تا رایانه‌های رومیزی، رایانه‌های بزرگ و ابررایانه‌ها.

در ابتدا لینوکس برای استفادهٔ ریزپردازنده‌ها طراحی شده بود؛ اما امروزه انواع گوناگون معماری‌ها را پشتیبانی می‌کند و در انواع و اقسام وسایل از کامپیوترهای شخصی گرفته تا ابررایانه‌ها و تلفن‌های همراه به کار می‌رود.

در سال ۱۹۸۳ میلادی ‏ریچارد استالمن که رئیس بنیاد نرم‌افزارهای آزاد بود پروژه گنو (GNU) را آغاز کرد. در این پروژه که یک جنبش نرم‌افزاری محسوب می‌شد برنامه‌نویسان با یکدیگر همکاری می‌کردند که این همکاری تا به حال نیز ادامه دارد.

آن زمان بیشتر ابزارهای پروژه گنو که با زبان برنامه‌نویسی سی و اسمبلی نوشته شده بود آماده کار بود و تنها یک هستهٔ مناسب و آزاد کم بود. حتی سیستم‌عامل مینیکس نیز با وجود در دسترس بودن کد منبع آن، آزاد نبود و حق نشر مخصوص داشت. کار در پروژه گنو به سمت طراحی یک هسته مناسب متمرکز می‌شد اما به نظر می‌رسید که برای ایجاد این هسته حداقل چند سال دیگر زمان نیاز است.

لینوکس برخلاف مینیکس (یک سیستم‌عامل ساده نوشته شده توسط پروفسور اندرو تننبام که برای آموزش طراحی سیستم‌عامل به کار می‌رفت) که از معماری ریزهسته استفاده می‌کرد، با ایده هسته‌های یکپارچه طراحی شده بود. اولین نسخهٔ لینوکس در سپتامبر ۱۹۹۱ در اینترنت منتشر شد. دومین نسخه‌ٔ آن به فاصلهٔ کمی در اکتبر همان سال منتشر شد.[۱] از آن پس هزاران برنامه‌نویس و هکر در سراسر دنیا در این پروژه شرکت کردند.

لینوس توروالدز مالک علامت تجاری لینوکس است که به عنوان «نرم‌افزار سیستم‌عامل رایانه برای تسهیل در استفاده و عملیات رایانه» به ثبت رسیده‌است.

بخش بزرگی از کد (۷۱٪) با زبان برنامه‌نویسی C نوشته شده‌است اما از بسیاری از زبان‌های دیگر همچون ++C، لیسپ، اسمبلی، پرل، فرترن، پایتون و زبان‌های اسکریپت‌نویسی گوناگون استفاده شده‌است.

در گذشته یک کاربر لینوکس برای پیکربندی و نصب سیستم خود، نیازمند دانش بالایی از رایانه بود. این دلیل به علاوه جذاب بودن دسترسی به درون سیستم، باعث شده بود که به طور سنتی کاربران لینوکس را (بر خلاف کاربران ویندوز ) کسانی شکل بدهند که با تکنولوژی بیشتر دمخور هستند. افرادی که معمولاً با القاب «هَکِر» و «گیک» شناخته می‌شوند. این نگرش در سال‌های اخیر با افزایش راحتی کار در لینوکس و گسترده شدن استفاده از بسیاری از توزیع‌ها، اعتبار خود را از دست داده‌است. . بدلیل پایداری و انعطاف لینوکس، این سیستم‌عامل حضور پررنگی به عنوان سیستم‌عاملی برای کامپیوترهای کارساز دارد. قیمت اندک آن باعث می‌شود انتخابی ایده‌آل برای ابزارهایی مانند سیمپیوتر (رایانه‌ای که برای جمعیت کم درآمد کشورهای در حال گسترش طراحی شده) باشد

ای اف موتورز[ویرایش]

ای اف موتورز Hossein1234 (بحث) ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC) Hossein1234 (بحث) ‏۹ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC)[پاسخ]

پردیس ایرانی[ویرایش]

پردیس ایرانی چیست؟ باغ، مفرح فضایی است كه ایرانیان از دیرباز بر ساخت و آبادانی اش همت گماشتند و برای سرسبزی و زیبایی اش تلاش ها كرده اند و زمان های دراز بر طرحش اندیشیده اند. باغ، مفرح فضایی است كه ایرانیان از دیرباز بر ساخت و آبادانی اش همت گماشتند و برای سرسبزی و زیبایی اش تلاش ها كرده اند و زمان های دراز بر طرحش اندیشیده اند.

تاریخ نگاران بسیاری ایرانیان را اولین خالقان باغ می دانند. فارسنامه ابن بلخی 5100-500 هـ .ق) منوچهر پسر میشخوریار را كه هفتمین پادشاه پیشدادی است، نخستین كسی می داند كه در جهان به احداث باغ و بوستان پرداخته و می نویسد: <آثار او آن است كی اول كسی كی باغ ساخت او بود و ریاحین گوناگون كی بر كوهسارها و دشت ها رسته بود، جمع كرد و بكشت و فرمود تا چهار دیوار گرد آن در كشیدند و آن را بوستان نام كرده، یعنی معدن بوی ها.( >آریانپور، 29 :1365)

حال اگر نه اولین، ولی بی شك باید ایرانیان را جزو نخستین ملل باغساز دنیا به حساب آورد كه سبك خاص خود را نه تنها در باغسازیشان به كار گرفته اند، كه به بسیاری دیگر از تمدن ها نیز آموخته اند. شاید هوای گرم و خشك حاكم براین سرزمین طمع زیستن در بهشت را بیشتر در دلشان برافروخته و لاجرم خلاقیتشان را بدین سمت رانده است طوری كه حتی نام این فضاهای سرسبز ایرانیان بلندآوازه گشته و زبان به زبان رفته و گشته و مانده است.

باغ، واژه ای فارسی است كه در پهلوی و سغدی نیز به همین شكل ( BAGH) به كار برده می شد. برخی باغ را مشترك در فارسی و تازی می دانند و بعضی نیز برآنند كه این واژه در اصل تازی بوده است.

واژه باغ معادل <پردیس> است كه این خود لغتی است ماخوذ از زبان مادی (پارادئزا) به معنی باغ و بوستان. پارادئزا در اوستا نیز دو بار به كار برده شده است. این واژه در پهلوی پالیز شده و در فارسی دری هم به كار رفته است، هر چند كه امروز پالیز را كشتزار خیار و هندوانه و گاه سبزی كاری گویند. در دوران هخامنشیان و بعد از آن سرتاسر ایران پر بود از باغهای بزرگ و باشكوه، به گونه ای كه گزنفون نیز چندین بار از آنها یاد می كند.
این باغها كه در روزگار خود بی نظیر بود در دیگر تمدن های بزرگ سابقه اینچنانی نداشت و مردم بسیاری از نقاط جهان را جالب نظر آمد. لذا به اقتباس از ایرانیان باغهایی در بسیاری از نقاط جهان ساخته شد و همان واژه فارسی برای نامگذاری آنها به كار برده شد. امروزه این واژه در زبان یونانی به صورت Paradeisos به معنی باغ و در زبان های فرانسه و انگلیسی به ترتیب Paradis و Paradise به معنای بهشت به كار می رود.

ویل دورانت در تاریخ تمدن (عصر ایمان) می نویسد: <باغ به سبك ایرانی مورد تقلید سایر ملل نیز قرار گرفته، در بین مسلمین و اعراب و در هندوستان هم رواج یافته است و در قرون وسطی موجب الهام اروپاییان گردیده است.> كاخ الحمرا در اسپانیا، ورسای در فرانسه، تاج محل در هندوستان و نیز آثار به جای مانده از باغهای معلق بابل در عراق كنونی را شاید بتوان از مهم ترین نمونه های شاهد بر این مدعا دانست.

مهم ترین مشخصه باغ ایرانی كه آن را در یك نگاه از باغهای دیگر ملل جهان متمایز می سازد هندسه حاكم بر آن است، چرا كه طرح كالبدی آن براساس ساختار هندسی بسیار دقیق، حساب شده و منحصر به فرد شكل یافته است، كه در آن عمدتا از اشكال مربع و مستطیل استفاده می شود.

نقشه باغ ایرانی از تعدادی خطوط و محورهای قوی تشكیل شده است كه باغ را به چهار قسمت اصلی تقسیم می كنند. محورهای اصلی باغ همیشه بر مهم ترین مسیرهای عبوری آن منطبق هستند. محل تلاقی محورهای اصلی نیز از مهم ترین نقاط باغ است كه محل احداث كوشك (عمارت ویلایی تابستانی) و یا استخر خواهد بود كه این دو نیز از مهم ترین اجزای باغ ایرانی اند. استخر مستطیل شكل همیشه در مقابل مهم ترین جبهه كوشك اصلی باغ ساخته می شود و این هر دو نیز معمولابر اصلی ترین و كشیده ترین محور باغ قرار می گیرند. به گونه ای كه همیشه می توان تصویری لرزان از عمارت باغ را در آب آرام و گسترده در مقابلش به تماشا نشست و آنقدر باورش كرد كه بیست ستونش را چلستون نام داد و به خاطر سپرد.

طرح و ساختار باغ ایرانی قدمتی چندهزار ساله دارد كه شاید بتوان اولین نمونه از آن را در اكتشافات باستانشناسی باغ سلطنتی كورش در پاسارگاد كه سال ها پیش توسط دیوید استروناخ تهیه شده است، مشاهده كرد. ویكتوریا سكویل وست در مقاله مفصلی كه درباره باغهای ایرانی نگاشته، به كاسه ای سفالین كه توسط پروفسور هرتسفلد در سامره كشف شده اشاره می كند و می نویسد: < در اینجا كاسه ای سفالی به دست آمده كه تصور می رود مربوط به 2000 سال پیش از میلاد باشد و روی آن جوی های متقاطعی است كه چهار قطعه باغ را نشان می دهد و در هر قطعه یك درخت و یك پرنده است.

ولی به هرحال این طرح همان طرح رسمی و عمومی ایرانیان است كه از زمان كورش تا به امروز به كار برده اند... و در حقیقت تمام باغهای ایران براساس این تقسیم هندسی طرح ریزی شده اند، تا جایی كه این كار به صورت یك كیفیت عرفانی درمی آید كه از افكار بسیار قدیمی آسیا در تصور عالم وجود و تقسیم آن به چهار منطقه است، كه معمولاچهار رودخانه بزرگ آنها را از هم جدا می كند.> در مورد ریشه ساختار هندسی باغ ایرانی نظرات متعددی مطرح است، كه از مهم ترین آنها می توان از تئوری هایی نام برد كه چهار عنصر مقدس آب، باد، آتش و خاك را ریشه فلسفی این طرح برشمرده اند. طرح هندسی باغ ایرانی را در نقوش فرش های اصیل ایرانی، ظروف سفالین و دیگر هنر های تصویری نیز می توان مشاهده كرد.

محصوریت، دیگر شاخصه مهم باغ ایرانی است كه برگرفته از روحیه درونگرای مردم سرزمینمان است و در دیگر بناهای ایرانیان نیز به صورت عاملی مهم و تاثیرگذار تبلور یافته است. دیوارهای ضخیم و بلند خشتی و چینه ای كه دور تا دور باغ مستطیل شكل ایرانی را احاطه كرده اند ساكنان آن را امنیت خاطر می بخشند و از شرارت تراران و مهاجمان در امان می دارند. در دوران صفوی كه امنیت ناشی از حكومت مقتدر بر كشور سایه افكنده است، دیوار باغها با ارتفاع و ضخامت كمتری به اجرا درمی آید و در بعضی موارد نیز مشبك می شود.


دیگر مشخصات مهم باغهای ایران را به اختصار می توان چنین برشمرد:


1- احداث باغ غالبا در زمین های شیبدار

2-استفاده از خطوط راست و زوایای قائمه در طرح پلان باغ

3- وجود حوض یا استخر برای تامین آب و زیبایی چشم انداز در مقابل عمارت

4-استفاده همزمان از درختان خزان پذیر و همیشه سبز

5- اختصاص بیشترین قسمت باغ به درختان میوه

6- استفاده از انواع گل های تزئینی و دارویی به ویژه گل سرخ


باغ ایرانی ظرافت های بسیاری را چه از بعد معماری و هنری و چه فنی در خود جای داده است كه حاصل قرن ها تجربه باغسازی مردمان این سرزمین در شرایط سخت آب وهوایی است كه با خلاقیت و ابداعات فراوان همراه بوده است. بسیاری از این تجارب و ظرافت ها را قاسم ابن یوسف ابونصر هروی در كتاب ارشاد الزراعه 9211 هـ .ق) توصیف نموده كه خود سندی معتبر در شیوه باغسازی ایرانی و طرح باغهای ایرانی در دوران گذشته است.

شاكله اصلی باغ ایرانی مانند دیگر بخش های معماری ایران، تا اواسط دوران حكومت قاجار مورد احترام بود و از این زمان اند ك اندك در طوفان تجدد و غرب گرایی، شاخ و برگش در هم می شكند و دستخوش تغییرات و بدعت های جدی می شود و زمانی نیز در آستانه فراموشی قرار می گیرد.

باغهای ایران در طول تاریخ محل وقوع بسیاری از رویدادهای مهم تاریخی بوده اند و نظاره گر بسیاری از اتفاقات سرنوشت ساز. حتی برخی از آنان چون باغ فین كاشان، با واقعه ای تلخ یا شیرین شهرت یافته اند و نامشان با همان حادثه اجین شده است. اینان گاه محل تاج گذاری پادشاهی بوده اند و گاه محل اعدام مشروطه خواهی. گاه پایگاه انجنبی بوده اند و گاه حرمسرای دربار شاهی، گاه مدفن عارفی گشته اند و گاه پیش كش پادشاهی، گاهی هم سفارتخانه ای كهن بوده اند و بر سر مالكیتشان روابط دو كشور متزلزل گشته است.

هر چند همیشه مهم ترین باغها در مالكیت پادشاهان و پادشاه زادگان و خوانین بوده و كمتر در اختیار مردم عادی قرار گرفته است، ولی خاطره آنها در ذهن ایرانیان جاودانه مانده است و اصولشان حتی در حیاط كوچك خانه ها خودنمایی می كند.


منبع: کلیدها , پردیس ایرانی

Akbarirad1369 (بحث) ‏۱۱ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۷:۱۶ (UTC)[پاسخ]

اسکلیزه[ویرایش]

اسکل ها در همه جایه دنیا وجود دارند . هم در ایران هم در کل دنیا . [۱] --Saman alijan (بحث) ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC)[پاسخ]

سعید داداش زاده / Saeed Dadashzadeh[ویرایش]

سعید داداش زاده

پرونده:Https://www.facebook.com/photo.php?fbid=394279950658324&set=a.102973883122267.6042.100002289672290&type=1&theater
سعید داداش زاده در آذر 1391

زاده 24 اسفند علاقه مند به تکنولوژی و شعر و ادب . متولد تهران و اصالتاً تبریزی است .

صفحه فیس بوک سعید داداش زاده



188.158.45.88 ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۰۹:۱۳ (UTC)سعید داداش زاده[پاسخ]

188.158.45.88 ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۰۹:۱۷ (UTC)[پاسخ]

درخواست تغییرمسیر برای: نماد[ویرایش]

می خواهم ترجمه فارسی symbole همین سایت را بارگذاری کنم نماد هشت ضلعی قرمز رنگ حتی بدون هرگونه عبارت و کلمه ای توقف نمودن را به ذهن متبادر می کند . نماد چیزی است که یک ایده یا یک شیوه و عملکرد و یا یک جسم مادی را تعریف می کند . هدف استفاده از نماد ، ارتباط برقرار کردن میان معانی است ، به عنوان مثال نماد هشت ضلعی قرمز می تواند نمادی برای توقف باشد ، علامت خیمه یا چادر می تواند بیانگر نماد محل مناسب برای چادر زدن و اردوگاه باشد ، اعداد نمادهایی برای شمارش هستند . اسامی اشخاص نمادهایی بیان گر و مجزا کننده افراد هستند ، گل رز قرمز نمادی برای عشق و غم خواری است . مجکوعه ی سازمان یافته ای از اشکال نمادها به عنوان علایم اختصاری و راهنما در نقشه کشی استفاده می شوند . ریشه شناسی این کلمه به صورت معنایی یا رمزی از عبارت یونانی Symbolon مشتق شده است و ترکیبی است از دو بخش Syn به معنای " با هم بودن " و Bole به معنای ادغام کردن ، آمیختن ، در قالب قرار دادن ، کنایه زدن ، جفت کردن ، جهت دادن ، پرتو و شعاع . سیر تحول و تکامل آن در یونان از در کنار هم قرار دادن چیزها به منظور مقایسه اختلافات و تشابهات شان برای تعیین اصالت و خلوص یک چیز شکل گرفت . بنابراین استفاده از نشانه های ظاهری برای هر چیزی شکل گرفت ، این معنا و کاربرد که چیزی معرف چیز دیگری است نخستین بار در سال 1590 برای فریه کویینه ی ادموند اسپنسر ثبت شد . تحلیل روانی و الگوشناسی کارل یونگ ، روانشناس تحلیلگر سوییسی که مطالعات گسترده ای در زمینه الگوشناسی داشت تعریف جدیدی برای نماد پیشنهاد داد که آن را از نشانه متمایز می کرد . از نقطه نظر یونگ ، یک نشانه معرف چیزی شناخته شده است همان گونه که یک کلمه معرف مرجع اش است ; و آن را از این دیدگاه با نماد مقایسه کرد که نماد برای چیزی ناشناخته به کار می رود که به وضوح و به اختصار قابل بیان نیست . می توان صلیب را که نماد الگوی کهنی به نام مسیحیت است را به عنوان مثالی برای این تعریف ذکر کرد . به عنوان مثال زبان های نوشتاری ، ترکیبی هستند از نمادهای متنوع که کلمات را بوجود می آورند که در نتیجه ; بشر به واسطه این نوشتارها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند . کنث برک ، انسان اندیشه گرا را به عنوان موجودی نمادساز ، نماد استفاده گر و استفاده کننده از نمادهای غیرتطبیقی حیوانی توصیف کرد تا آن را به صورت موجودی نمادساز که بهترین استفاده غیرتطبیقی از نمادها را در طول زندگی اش می کند تشریح کند . وی برای تشریح این استفاده غیرتطبیقی از نماد ، داستان مردی را تعریف می کند که ماده غذایی ی منحصر به فرد خود به نام "چربی وال " را که بوضوح حال به هم زن است را معرفی کرد که بعدا یکی از دوستانش کشف کرد که این غذا نوعی پودینگ محتوی میوه پخته است ; اما عکس العمل مردم پیامدی منطقی از نماد چربی است که چیزی غیر قابل خوردن را در ذهن شان بازنمایی می کند ، بدین ترتیب نماد چربی بواسطه یکی از روش های گوناگون فراگیری توسط او برای مردم خلق شد . برک تاکید کرد که دست یابی به چنین روش های فراگیری ای ، دیدن منابع گوناگون کتبی ، تجربیات گوناگون زند گی مان و مشاهده نمادهای گذشته به ما کمک کرد تا نمادها را خلق کنیم. برک تشریح خود پیرامون نمادها را این گونه ادامه داد که آن ها زیر شاخه ای از پژوهش های زیگموند فروید پیرامون ادغام و جا به جایی هستند و فراتر از آن اظهار داشت که آن ها نه تنها بر نظریه رویاها تطبیق دارند بلکه بر سیستم نمادهای معمولی نیز منطبقند . وی می گوید که آن ها هنگامی که کلمه ، عبارت یا نمادی برای تغییر دادن معنای کلمه ، عبارت یا نمادی دیگر جانشین اش می شوند از طریق این جانشین سازی به یکدیگر مرتبط می شوند ; به عبارت دیگر اگر شخصی معنای دقیق و معین کلمه یا عبارتی را درک نکند ، شخص دیگری سعی می کند تا از طریق جایگزین کردن آن به وسیله مترادف یا نماد ، معنای کلمه یا عبارت اصلی را به او بفهماند . جین دلبی کلیفت می گوید : مردم نه تنها نمادها را تفسیر می کنند بلکه نمادهای شخصی هم می سازند که این امر بر تجربیات زندگی آن ها یا بر درک شان از زندگی دلالت دارد که او آن را مرکز استعاره یا مرکز تصویر نامید . او هم چنان به این نتیجه رسید که این تصویرهای نمادین یا نمادهای شخصی و استعاره ای می تواند برای تحلیل های روانشناسی و راهنمایی در مشاوره بسیار مفید باشند . پل تیلیخ پل تیلیخ در بحث های خود به این نتیجه رسید ؛ همان گونه که نشانه ها کشف می شوند یا به فراموشی سپرده می شوند ، به همان اندازه هم نماد ها متولد می شوند و می میرند که گاهی به آن ها نمادهای مرده یا زنده گفته می شود . نمادهای زنده لایه های پنهان کلمه یا معنای برتر آن و یا حقیقت مذهبی را به طور خاص نشان می دهد . تیلیخ می گوید : نماد خود یک نشانه است که غیر قابل اندازه گیری و مرموز است ؛ این امر خود عمق و ارزش نماد را نشان می دهد . هم چنان نماد امری پیچیده است که می تواند به عنوان یک ایده یا فکری خاص باشد که فرهنگی را متحول سازد ؛ حال اگر نماد معنای ویژه خود را از دست بدهد یا در فرهنگ خود به دست فراموشی سپرده شود از آن به عنوان نماد مرده یاد می شود ، به عنوان مثال خدایان یونان قدیم در زمان خود نمادهای زنده ای بودند ولی از آن جا که اکنون معنا و قدرت شان را از دست داده اند از آن ها به عنوان نمادهای مرده یاد می کنند . گاهی ممکن است نماد با معنای حقیقی و عمیقش قابل تعریف باشد ولی ممکن است معنایش اندکی احمقانه به نظر برسد چون صرفا معنای کلمه در نظر گرفته شده است در حالی که نماد باید افکار را دگرگون سازد و معنا و مفهوم کلمه را نشان دهد ، ذات ویژه یک نماد این است که لایه های معنایی آن مفهوم باشد و معنا را به ذهن مان متبادر سازد .


Igodevil (بحث) ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۵:۰۱ (UTC)[پاسخ]

درخواست تغییرمسیر برای:[ویرایش]

با شماق یکی از روستا های شهرستان سقز است که در40کیلومتری ان واقع شده و

درخواست تغییرمسیر برای:[ویرایش]

شیخ عبدالباقی سلامات

5.119.98.156 ‏۱۸ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۳:۱۵ (UTC)[پاسخ]

مجلاردین مخفف محمد جلال الدین می باشد. که زیر شاخه طایفه ممصالح و چهار لنگ بختیاری اند. مردمی بسیار شجاع، دلیر و جنگجو که در تیر اندازی نیز مهارت آنها زبانزد عام وخاص است. ممجلاردین ها در چندین روستای چنارود جنوبی در شهرستان چادگان در استان اصفهان ساکن می باشند. که بدلیل بختیاری الاصل بودن تمامی این مردم خواستار پیوستن به استان چهار و محال بختیاری می باشند. لازم به ذکر است که واژه ممصالح نیز مخفف کلمه محمود صالح می باشد. از آنجایی که در زمان صدر اسلام ممصالح ها و از جمله ممجلاردین ها از قوی ترین و بزرگترین مردم لر زبان های آن زمان بوده اند که به اسلام گرویده اند، این مردم را با نام ممجلاردین می شناسند. از جملۀ بزرگان آنزمان نیز می توان به علی جلال الدین اشاره نمود که با اسلام آوردن و انتخاب نام علی برای خود موجب تشویق هر چه بیشتر مردم به دین اسلام شدند.78.38.76.212 ‏۱۹ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۵:۴۸ (UTC)[پاسخ]

درخواست تغییرمسیر برای:[ویرایش]

212.80.20.34 ‏۲۱ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۰۷:۱۶ (UTC)تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر بدن انسان[پاسخ]

درخواست تغییرمسیر برای:[ویرایش]

تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر بدن انسان 212.80.20.34 ‏۲۱ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۰۷:۱۷ (UTC)[پاسخ]

نوید مقیمی[ویرایش]

نوید مقیمی متولد ۱۳۷۳ می باشد Navidmo94 (بحث) ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۰۹:۲۲ (UTC)[پاسخ]

باش قالا[ویرایش]

Salar hadi (بحث) ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۲۱:۰۹ (UTC)متن پررنگشرکت راهسازی باش قالا درسال ٢١/٤/١٣٧٤ به صورت شرکت سهامی خاص توسط آقای ایّوب هادی تأسیس شده و طی شماره ٣٣٨٢ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ارومیه به ثبت رسیده و فعالیت خود را از تاریخ ٢٣/٤/١٣٧٤ شروع نموده است.[پاسخ]

متن بالانویسمتن بالانویس

5.125.109.30ikmy site: www.ikiarash.tk Ikiarash (بحث) ‏۲۹ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۲:۲۴ (UTC)[پاسخ]

موئیل[ویرایش]

روستای موئیل در کشور ایران ، منطقه آذربایجان -استان اردبیل-شهرستان مشگین شهر-قسمت جنوبی واقع شده است

این روستا مساحتی حدود 8کیلو متر مربع مساحت دارد .

تعداد افرادی که در آنجا زندگی می کنند حدود 2500نفر است .


روستای موئیل:

46.225.125.21 ‏۳۱ ژانویهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۰۸:۵۲ (UTC)

(( مردم روستای موئیل از 20 سال بعد از رحلت حضرت محمد(ص) در این ناحیه جمع شده اند ولی به طور مرتب مورد تاخت و تاز قرار گرفته و مکررا" جمعیت آن پر و خالی شده است تا اینکه مردم بومی محلی از حدود 100 سال پیش به این طرف به همراه افرادی از اهالی آلوارس ( از روستاهای اردبیل)، اهر( طایفه قره لر)- دشت مغان( عشایر شاهسون)، عور از روستاهای مشکین شهر ، در مکان فعلی ساکن شده اند. ))
این روستا در زمستان هم پذیرای مسافران است که از گوشه و کنار ایران، به خصوص مشکین شهر، مغان، اهر، تبریز، ارومیه، زنجان، شمال و تهران و سایر شهرهای ایران ، به این منطقه و روستا ، مسافرت میکنند. تنها یک مسافرخانه در این روستا بنام ستاره وجود دارد ولی مردم برای امرار معاش، برخی از خانه های خود را به مسافران کرایه میدهند.و این اقامتگاهها از جمله اقامتگاههائی هستند که میتوانند به امکانات جذب گردشگر تنوع بخشند( همشهری ص7 دیماه 90)
موقعیت جغرافیائی روستا:
روستای موئیل در منطقه آذربایجان ، استان اردبیل (ساوالان)، شهرستان مشکین شهر ، بخش مرکزی مشکین، در دامنه شمال غربی سبلان با مختصات جغرافیائی 47 درجه و 43 دقیقه طول شرقی و 38 درجه و 18 دقیقه عرض شمالی در بخش مرکزی و مرکز دهستان دشت به مرکزیت پریخان( دیه) در 14 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشکین شهر( خیاو) در ارتفاع 2223 متر از سطح دریا (اندازه گرفته شده در بالادست آبگرم موئیل توسط همتی حمید 02/01/91) ، با آب و هوائی کوهستانی (تابستان معتدل و زمستان بسیار سرد) قراردارد. این روستا از طرف جنوب شرق به روستای ناصر آباد دیزو، از طرف شمال غرب به روستای ولی آباد وله زیر، از طرف شمال شرق به میدان هوشنگ (محیط طبیعی)، آبگرم شابیل و قوتورسوئی محدود میشود.
روستای موئیل در یک دره ای بنام دره موئیل واقع شده که در آن 6 چشمه آبگرم معدنی شناخته شده وجود دارد.جهت دره جنوبی شمالی است. رودخانه خیاوچای در این دره جریان دارد که زیستگاه عمده ماهیان قزل آلای خال قرمز در منطقه میباشد.ضمنا" ارتفاعات این دره، زیستگاه دائمی کبک، کبک دری، بز، قوچ و میش وحشی است. دره موئیل از دره های عریض و طویل منطقه سبلان است. از جنوب به ارتفاعات آیی قاری، دلی آلی، جنوار داغی و از جانب شمال به جلگه مشکین شهر محدود است. چهار آبادی موئیل ، وله زیر، دیزو و آغبلاغ در این دره واقع شده است. جمعیت آن بر اساس سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1385 (بدون احتساب خانوارهاي موسسه اي و غيرساكن) 302 خانوار با جمعیت 1400 نفر (731مرد 669 زن) جعیت باسواد 757 نفر(468 مرد 289 زن) جمعیت بی سواد 479 نفر (162 مرد 317 زن). است. بر اساس گفته آقای اکبری فرهاد دهیار روستای موئیل ، عضو شورای روستای موئیل ، جمعیت موئیل 1700 نفر در سال( 90) میباشد .[پاسخ]
ویژگیهای اقلیمی :
خصوصیات اقلیمی در یک منطقه تحت تاثیر عوامل آب و هوائی بوده که از جمله این عوامل میتوان به ارتفاع از سطح دریا، عرض جغرافیائی، دوری و نزدیکی به دریا و جریانات هوائی اشاره کرد.
شهرستان مشکین شهر با قرار گیری در موقعیت جغرافیائی 38 درجه و 11 دقیقه الی 38 درجه و 53 دقیقه عرض شمالی دارای عرض جغرافیائی بابلا بوده و در نتیجه زاویه ملایمی را نسبت به تابش خورشید دارد. همچنین با متوسط ارتفاعی در حدود 1625 متر، دارای نقاط بسیار مرتفع بوده و یک منطقه مرتفع محسوب شده که این ارتفاع از عوامل اثر گذار در اقلیم میباشد، بدین وسیله که افزایش ارتفاع باعث کاهش دما میشود.
دوری و نزدیکی به دریا نیز از عوامل تاثیر گذار در اقلیم میباشد که شهرستان مشکین شهر بخاطر دوری از دریا از رطوبت کمتری برخوردار می باشد.
قرار گرفتن شهرستان مشکین شهر در منطقه معتدله که محل وزش بادهای غربی است عامل عمده و کنترل کننده در اقلیم منطقه میباشد. آنتی سلیکون سبیری نیز که از شمال جریان دارد ریزشهای جوی زمستان را بدنبال داشته و درافت شدید درجه حرارت منطقه اثر دارد. سلیکونهای تشکیل شده در روی دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس، همراه با بادهای غربی جریانات مرطوب و باران زائی را بوجود میاورند که منشاء بسیاری از بارشهای بهاری هستند. توده هوای قاره ای – استوائی که دارای گرم و خشک است در ففصل تابستان بخصوص در دشتهای هموار اطراف سبلان به وجود میاورد.
عناصر اقلیمی:
عناصر اقلیمی تاثیر گذار در منطقه شامل دما، بارش، رطوبت نسبی، یخبندان، باد و ساعات آفتابی میباشد. به همین منظور این نتایج اقلیمی از آمار 10 ساله(1383-1374) ایستگاه سینوپتیک مشکین شهر استفاده شده است.
1- بارش: متوسط بارش سالانه در این ایستگاه 17/382 میلی متر بوده که بیشترین میزان بارش در اردیبهشت ماه در حدود 62/65 میلی متر و کمترین میزان بارش در حدود 69/11 میلی متر میباشد.بررسی رژیم بارش در منطقه نشان میدهد که بهار با 76/151 میلی متر و 07/39 درصد میانگین بارندگی سالیانه پر رارانترین و تابستان با 06/57 میلی متر و 15 درصد کم بارانترین فصل سال است.
2- دما : در بررسیهای آماری، میانگین درجه حرارت سالیانه به 60/10 درجه سانتی گراد میرسد.گرمترین ماه سال(تیر) با 08/20 درجه سانتی گراد و سردترین ماه سال( دی) ماه درحدود09/3 درجه سانتی گراد زیر صفر میباشد. با توجه به جدول میانگین حداکثر دمای سالانه 02/15 درجه سانتی گراد و میانگین حداقل دما 08/05 درجه سانتی گراد گزارش شده است.
3- یخبندان: تعداد روزهای یخبندان 90 روز است که بیشترین روزهای یخبندان مربوط به دی و بهمن ماه با 21 روز بوده و ماههای اردیبهشت تا مهر از شرایط یخبندان برخوردار نمیباشند.
4- رطوبت نسبی: بیشترین رطوبت نسبی در دی ماه در حدود 62 درصد و کمترین آن در تیر ماه 54 درصد است. به طور میانگین مقدار رطوبت نسبی سالیانه این ایستگاه به 59 درصد می رسد.
5- باد: با توجه به داده های ایستگاه هواشناسی چنین استنباط میشود که این شهرستان در مسیر بادهای مختلفی از جهات شمال، ، شمال شرق ، جنوب ، جنوب غربآ غرب ، شمال غرب قرار دارد. حداکثرسرعت باد معادل 10 متر در ثانیه و از جانب جنوب غربی و حداقل آن 5 متر در ثانیه از جانب شرق است. حداکثر میانگین تعداد وزش معادل 431 متردر ثانیه از جانب غرب و حداقل آن معادل 27 متر در ثانیه از جانب شمال است.حداکثر حاصل ضرب سرعت در وزش معادل 3879 متر در ثانیه از جانب غربی و حداقل این واحد معادل 216 متر در ثانیه از جانب شمال است.بنابراین جهت اصلی وزش باد در این شهر از غرب به شرق است. بادهای غالب معمولا" نامهای محلی دارند و با نامهای گرمیج، داغ یلی، مه یلی، وعده یلی، ال یز مشهور اند.
بررسی وضعیت تابش:
تابش آفتاب منبع اصلی انرژی سیاره زمین و عامل کنترل حیات و آب و هوا در زمین به شمار میرود آگاهی از چگونگی و مقدار دریافت این انرژی نقش مهمی در برنامه ریزی شهر سازی ایفا میکند. مقدار انرژی که خورشید در هر دقیقه از یک سانتی متر مربع از سطح خود گسیل میکند تقریبا" 94/1 کالری بر سانتی متر مربع بر دقیقه است که آنرا کمیت ثابت خورشیدی مینامنداین مقدار انرژی در گذر از اتمسفر و رسیدن به زمین تحت تاثیر عوامل مختلف جغرافیائی، نجومی ، هندسی ، فیزیکی و اقلیمی کاهش قابل ملاحظه ای پیدا میکند اهم این عوامل عبارتند از :
- عرض جغرافیائی: عرض جغرافیائی موثرترین عامل تعیین کننده مقدار تابش در تاریخهای مختلف است. در یک زمان معین مقدار تابش دریافتی درهر محل به عرض جغرافیائی آن محل بستگی داردهر چه قدر عرض جغرافیائی بالا باشد، زاویه تابش مایل تر و در نتیجهمقدار انرژی کاهش میابد.
- ارتفاع: ارتفاع نیز یکی دیگر از عوامل جغرافیائی است جرم هوائی که نور در حین پیمایش اتمسفر از آن میگذرد با ارتفاع متغیر است. هرچه ارتفاع یک محل بیشتر باشد به دلیل کاسته شدن از ضخامت جو زمین ، محتوای انرژی تشعشع خورشید از نقاط دیگر بیشتر میشود.
- تیرگی اتمسفر: مهمترین عامل فیزیکی محدود کننده دریافت تابش خورشید در سطح زمین محسوب میگردد. هرچه مقدار آنها بیشتر باشد، مانع رسیدن تابش خورشید به سطح زمین میگردد.
- میزان ابرناکی: ابر ناکی نیز مهمترین عامل اقلیمی محدود کننده تابش دریافتی زمین از خورشید میباشد. چرا که در شرایط آسمان ابری فرایندهای پخش، بازتابش، پراکندگی و جذب در مجموع باعث افت 70 درصدی تابش خورشیدی میگردد.
با توجه به نقش عوامل فوق در میزان تابش دریافتی سطح زمین به بررسی تابش آفتاب در این منطقه میپردازیم:
بر اساس جدول مجموعه ساعات آفتابی شهرستان مشکین شهر از سال 1383- 1374 ماخوذ از ایستگاه هواشناسی مشکین شهر میتوان چنین استنباط کرد که ساعات آفتابی این منطقه در خرداد با 2/298 ساعت حداکثر میانگین ماهانه را دارد در حالی که کمترین میزان ساعات آفتابی در آذر ماه با 3/139 ساعت ، است.
تقسیمات اقلیمی:
اثر مشترک و دراز مدت عوامل هواشناسی در هر محل مبنای شناخت اقلیمی از آن محل است و اقلیم حال پایدار جو در یک منطقه میباشد . دراین مطالعه برای تعیین اقلیم از اطعات و آمار 10 ساله ایستگاه مشکین شهر استفاده شده است. نوع اقلیم این ایستگاه از دیدگاه آمبرژه و دو مارتن مورد بررسی قرار گرفته است.
جدول مقایسه نوع اقلیم شهرستان مشکین شهر به روشهای متداول
ایستگاه نوع اقلیم (آمبرژه) نوع اقلیم ( دومارتن)
مشکین شهر نیمه مرطوب سرد نیمه خشک
ضریب 9/43 55/18
ماخوذ : از طرح گردشگری روستای موئیل
ساختار زمین شناسی:
با توجه به اطلاعات بدست آمده قدیمی ترین تشکیلات این شهرستان مربوط به سازند الیکا، سنگ آهکهای دولومیتی و چرتی خاکستری میباشد. نوع و موقعیت جغرافیائی تشکیلات زمین شناسی از ژوراسیک تا عصر حاضر به ترتیب زیر قرار گرفته اند.
تشکیلات ژوراسیک: تشکیلات مربوط به سازندشمشک، شیل ، ماسه، سنگ بطور محدود در منتهی الیه جنوب غربی شهرستان و به صورت سازند لار ، سنگ آهکهای ریفتی دانه ریز در حد بسیار جزئی در طرفین رودخانه قره سو در محدوده شمال روستای جلایر مشاهده میشود.
تشکیلات کرتاسه: سنگ آهکهای پراکنده روستای صلوات مربوط به این تشکیلات میباشد.
روستای موئیل و سایر مناطق اطراف آن از جمله خیاو چای از نظر زمین شناسی و تشکیل سنگهای آن به دوره آئوسن مربوط میشود.
بطور کلی تشکیلات منطقه را میتوان بطور خلاصه مورد بررسی قرار داد.:
سنگهای خروجی از نوع بازالت و گابرو و سایر سنگهای پیروکلاسیک که بطور فراوان در سراسر منطقه مشاهده میگردد. این سنگها در اثرعوامل و نیروهای تکتونیکی خرد شده و درزها و شکافهای عمیقی در آنها ایجاد میشود.
اکثر این سنگها بدون پوشش گیاهی بوده و با ستبرای سخت و شیب زیاد در منطقه قرار گرفته اند.
توفها و خاکسترهای آتشفشانی:
توفها و خاکسترهای آتشفشانی همراه با درون لایه های رسی و شیلی که در اکثر نواحی دره خیاو چای بخصوص روستای موئیل مشاهده میشوند ایه رسوبات در اثر انفجارهای سبلان حاصل و بصورت رسوبات نرم و سست در قسمت اعظم منطقه تشکیل یافته اند. در اکثر موارد دانه های تشکیل دهنده این رسوبات بدون هیچگونه ماتریس و عوامل چسبنده در معرض عوامل فرسایش از جمله باران و احتمالا" حرکت یخچالها و بهمن قرار گرفته و با کمترین بارندگی و یا رگبار تولید آبراهه نموده و به مناطق پائین دست حمل میشوند. شکل عمومی این رسوبات و نهشته های آتشفشانی بعلت نرم بودن آنها ملایم بوده و بدون هیچگونه ستیغ میباشد.
گنگلومرا و رسوبات آبرفتی قدیم:
علاوه بر موارد ذکر شده در فوق قسمتی از منطقه دارای یکسری رسوبات بنام گنگلومرا با ترکیبی از قطعات سنگ درشت و قلوه سنگها با درون لایه های رسی و سیلتی وجود دارند که در اثر تخریب و فرسایش و حمل و رسوب گذاری سنگهای بازالتی و گابروئی و با دیگر مشتقات سنگهای ولکانیکی تشکیل یافته اند.این رسوبات نیز با اینکه دارای ماتریس رسی میباشند ولی آنچنان سخت نبوده و در اثر فرسایش آبی بخوبی جابجا میشوند.
رسوبات آبرفتی:
روستای موئیل و تمام حوضه های خیاو چای از صخره های سنگی با رسوبات آواری انباشته شده که بدلایل مختلف بخصوص نبودن پوشش گیاهی تثبیت نشده و ذخائر پایان ناپذیر فرسایش و رسوبات میباشند.
سوانح و بلایای طبیعی:
زلزله:
با توجه به وجود گسل از آذربایجان شرقی تا شهرستان مشکین شهر ، تاکنون هیچ گزارشی از خسارت زلزله در منطقه گزارش نشده است.
سیل:
شهرستان مشکین شهر جزء منطق سیل خیز محسوب شده و حتی خسارت جانی و مالی به منطقه وارد آورده است این مورد در روستای موئیل نیز حاکم بوده است . سیل سال 1380 که خسارت جانی و مالی زیادی به روستا وارد کرده مبین این عامل است.
توپوگرافی:
میانگین باران سالانه 450 میلیمتر(سال 70) ، حد اکثر دما 17 درجه سانتی گراد و حداقل دما زیر 28 درجه سانتی گراد است .
این روستا دارای تفرجگاه و طبیعت بکر و زیبای پیرامون روستا، اتراقگاه عشایر، چشمه های آبگرم همجوار با سبلان، زیستگاه حیات وحش و مسجد قدیمی است . ( زنده دل و دستیاران، راهنمای گردشگری ایران - استان اردبیل، ص104)
اکثر مردمان این روستا ، در کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، پرورش زنبور عسل، تولید پنیر های محلی مشغول هستند و همچنین از سایر فعالیتهای مردمان این روستا میتوان به موارد زیر اشاره کرد که تحت تاثیر مستقیم گردشگری و عشایر ساهسون هستند.: ( بقالی، فروش محصولات باغی، لبنیاتی، قهوه خانه و رستوران، عکاسی، اجاره منزل برای اقامت گردشگران، فروش مواد نفتی به عشایر و کوهنوردان و ...). 
روستای موئیل ، به علت قرار گرفتن در مسیر کوچ عشایر شاهسون معمولا" در 6 ماه اول سال و ییلاق - قشلاق نمودن آنها همچنین به علت قرار گرفتن در مسیر عبور و صعود کوهنوردان از اقصی نقاط دنیا به قله سبلان (کوههای حرم، کسری و سلطان ساوالان) که راه دوم صعود بعد از راه آبگرم شابیل – قوتور سوئی در نزدیکی روستای موئیل و غرب آن ، است، جاذبه ای برای گونه های مختلف گردشگران دائمی و فصلی، به شمار میرود که اقامت بلند مدت و کوتاه مدت در روستای مذکور داشته و زندگی مردمان این روستا را متنوع ، پابرجا و پویا نگه میدارند.
همچنین از سایر جاذبه های اطراف روستا میتوان به جهنم دره سی اشاره کرد ، دره ای که در کنار روستای موئیل ، دارای امکانات طبیعی فراوانی است از جمله آبشار و چشمه ها و پوشش گیاهی ، حیات جانوری.

چرا تعداد شیرها کم است؟[ویرایش]

دو شیر در حال جفت‌گیری در باغ وحش دنور

علت کم بودن تعداد شیر ها را میتوان از طریق نظریه ی محققی جوان به نام فردین احمدخانی پی برد.وی میگوید:تحقیقات من و کالبد شکافی های انجام شده نشان می دهد که در مهبل شیر ماده،اندام های خارمانندی وجود دارد که هنگام آمیزش موجب زخم شدن آلت تناسلی شیر نر میشود، این فرآیند را خونریزی آمیزشی نامیده ام. حال با وجود دردناک بودن آمیزش،شیر های نر جوان به دلیل تجربه،دیگر مایل به آمیزش نیستند.بدیهی است که شیرها جانوارانی هستند که شکار می کنند اما شکار نمیشوند،می کشند اما کشته نمیشوند.پس در نظام خلقت باید یک محدودیتی برای جمعیت شیرها باشدکه میتوان این عامل محدود کننده را وجود اندام های خارمانند دانست و به دنبال آن تعداد کم شیرها یا تمایل کم شیر های نر به آمیزش.این اندام های خارمانند حتی در دیگر پستانداران چون انسان نیز وجود دارد اما به صورت همولوگ و وستیجیال می باشد.پس تعداد شیرهای نر جوان اندکی تنها به خاطر ویژگی های غریزی و پایداری گله ی خود آمیزش را انجام می دهند.با توجه به آمارگیری های انجام گرفته،بیشترین تعداد شیرها در قاره آفریقا و کشور تانزانیا می باشد،حال اینکه کدام عامل موجب این وضعیت شده است،دقیقا معلوم نیست.بعضی دانشمندان دمای محیط،موضوع ویژگی های محیطی یا شکار آنها بوسیله انسان ها میدانند اما به نظر من،موضوع پیچیده تر از این حرف هاست. خونریزی آمیزشی 37.152.169.129 ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۶:۴۶ (UTC) 37.152.169.129 ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۶:۴۸ (UTC)[پاسخ]

ZHILAMT (بحث) ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۴:۱۸ (UTC)[پاسخ]

ZHILAMT (بحث) ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۴:۱۸ (UTC)== درخواست تغییرمسیر برای: ==[پاسخ]

ZHILAMT (بحث) ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۱۴:۱۵ (UTC)محمّدرضا منصوری[پاسخ]

متولد: 1/9/1369- ساوه.

تحصيلات: ديپلم بازيگری.

عضو انجمن صنفی بازيگران سينما و تلويزيون ايران.

بازیگری:

سریال «کلاه پهلوی» در نقش (قاسم) 1387 كارگردان:ضياءالدين درّی- تهيه كننده:محمّدرضا تخت كشيان.
تله فیلم « یک فنجان چای گرم» در نقش (مانی)1387 كارگردان:يلدا جبلی- تهيه كننده:رسول صدرعاملی.

نويسندگی و کارگردانی و بازيگری تئاتر های:

سربازهای فوقIQ 1386.دريافت كننده لوح تقدير بهترين كارگردانی از بيست و ششمين جشنواره بين المللی تئاترفجر(بخش دانش آموزی).

خواستگار شنگر فام1387. برنده جايزه و لوح سپاس نويسنده برگزيده از بيست و هفتمين جشنواره فرهنگی هنری استان تهران.

نوازندگی سازهای: تنبک – دف – كيبورد.

مدرّس سازهای: تنبک – دف.

مجری: برنامه زنده جشن دانش آموزان بسیجی منطقه 8 تهران.

دوره های هنری: ديپلم بازيگری. مؤسسه سينمايی جام جم « دوره تكميلی بازيگری سينما و تلويزيون». كارگاه فيلمسازی حوزه هنری « باشگاه سراسری فيلم 100».

آشنايی با زبانهای خارجی: زبان خارجی Writing Reading Listening Speaking انگليسی متوسط متوسط متوسط خوب عربی خوب متوسط متوسط خوب

قد: cm 185

وزن: kg 82

سن : 22

رنگ چشم : عسلی

رنگ مو : قهوه ای

گروه سنی : جوان

جنسیت- وضعيت تاهل : مرد- مجرد

مهارت های اجتماعی: رانندگی , کامپیوتر(ميكس و تدوين) , موتور سواری

مهارت های ورزشی : فوتبال , شنا , سوار کاری