ویکی‌پدیا:درخواست‌های بازرس کاربر شدن/Shervinafshar

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

با توجه به سابقهٔ طولانی شروین افشار در ویکی‌پدیای فارسی، دل سوزاندنش برای ویکی‌پدیا، و این که با سابقه‌ترین مدیر بین مدیران انتخابی ویکی‌پدیای فارسی است که هنوز فعال است، و باز این که درخواست مدیر شدنش تنها یک نفر مخالف داشته است و درخواست دیوان‌سالار شدن بدون مخالف بوده است (که معنی همهٔ آن‌ها این که شروین افشار از مورد اعتمادترین ویراستاران ویکی‌پدیا است)، من شروین را برای دسترسی امکان بررسی سوابق نامزد می‌کنم. (لطفاً قبل از این که شروین افشار نامزدی را قبول کند رأی یا نظرتان را اعلام نفرمایید.) روزبه ۱۳:۰۵، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)

ممنون از حسن نیت در نامزدی بنده. عرض کنم که تا زمانی که حملهٔ لجبازانهٔ مدیران به مدیران دیگر ادامه دارد، برای جوسازی و موضع‌گیری متخاصمانه کف و سوت زده می‌شود، حملات شخصی به عنوان مبارزه علیه قدرت فرض می‌گردد، همه چیز به همه چیز ربط داده می‌شود، ویکی‌پدیا ابزار افشاگری بی‌شرمانه و وقیحانه فرض می‌شود، و در همین حال مقالات هرز زباله‌وار از سر و کلهٔ ویکی‌پدیای فارسی بالا می‌رود و کماکان «خواجه به فکر نقش ایوان است»، از پذیرفتن هر نقش مدیریتی جدیدی معذورم. با این وضعیت فجیع همین‌هایی که دارم هم روی اعصابم راه می‌روند. بهتر است به زعم دوستانْ غیرفعال شمرده شوم تا آلوده‌دست به این وضعیت مبتذل. شرمنده! --شروین افشار ۰۹:۵۲، ۱۶ مه ۲۰۰۷ (UTC)

نظرات

  • آیا این فقط حق مدیران است که نامزد بررسی کاربر شوند؟ چرا از مدیری که از ویکی پدیا کناره گیری کرده است چنین درخواستی می دارید ولیکن از کاربران فعال نمی خواهید؟--Hoseyn_1 #Talk ۱۴:۴۹، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
    • تا آنجا که من اطلاع دارم ایشان از ویکی‌پدیا کناره‌گیری نکرده‌اند. شما مدرکی دارید که کناره‌گیری کرده‌اند؟!!! روزبه ۱۵:۲۱، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
  • شروین مدتی است که فعال نیست. به نظر من مدیران فعال دیگری که به کامپیوتر هم تسلط دارند مثل وحید و حجت بهتر می توانند این کار را انجام دهند.--سید ۱۵:۱۳، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
    • شروین فعال است. شما تلفنی به یکی از آشنایان من هم فرموده بودید که من در ویکی‌پدیای فارسی فعال نیستم. چرا بدون بررسی سابقهٔ ویرایش‌های کاربر می‌فرمایید که کسی فعال نیست؟!! در ضمن شروین لیسانس کامپیوتر دارد و اتفاقاً پروژهٔ کارشناسی‌اش هم در مورد مسائل شبکه بوده است که با نیازهای بررسی سوابق کاربر (که به نشانی‌های IP ربط دارد) بسیار مربوط است. تا آنجا که من خبر دارم شغلش هم کار کامپیوتری در یک شرکت کامپیوتری است. چرا فکر می‌کنید به کامپیوتر تسلط ندارد؟!! روزبه ۱۵:۲۱، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
  • پیشنهاد من نیز این است که از کاربران فعال استفاده کنیم.گوئی مدیر شروین افشار از ویکی پدیا کناره گیری کرده اند.--Hoseyn_1 #Talk ۱۵:۲۳، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
  • جناب روزبه ظاهرا نشان می دهد شما هم مثل من دو سه ماهی فعال نبوده ای.

20 recently absent wikipedians, ordered by number of contributions only article edits are counted, not edits on discussion pages, etc

روزبه	11	3820	Jan 29, 2004	1156	Feb 12, 2007	46

--سید ۱۵:۳۷، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)

  • به نظر من شروین سطح فعالیت پایینی دارد، اما کاملاً غیر فعال نیست. در مورد روزبه اما، این سطح تا همین دوهفته پیش خیلی پایین‌تر از همین الآن شروین بود. من هم با این که کسانی که هر روزه در ویکی هستند برای این کار انتخاب شوند موافق هستم. علت آن هم این است که بازرسی کاربر برای مقابله با خرابکاری و نیز در اجماع‌یابی مهم است، و کسی که هفته‌ای یکبار سر می‌زند (حتی اگر با تلفن و غیره هم در دسترس باشد) نه به موقع برای مقابله با خرابکاری در دسترس هست، نه در بحث‌ها بوده که بتواند اجماع را درک کند ▬ حجت/ب ۱۶:۲۰، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
    • آیا غیر فعال بودن بر اساس نظر شخصی شما است؟ مثلاً آیا اگر به نظر من شما اصلاً غیرفعال باشید نظر من قبول است یا مشارکت‌های شما را باید نگاه کرد؟ (به نظر من مشارکت‌ها را باید نگاه کرد.) آیا اصلاً فعال بودن (با هر تعریف شهودی‌ای) ربطی به صلاحیت برای بررسی کاربران زاپاس دارد؟ (به نظر من قابل اعتماد بودن ربط دارد.) آیا درک کردن اجماع به حضور در بحث‌ها ربط دارد؟ اصلاً آیا بودن در بحث برای «درک» اجماع مفید است یا مضر؟ (به نظر من و بر اساس سیاست‌های ویکی‌پدیا مضر است، چون اگر شما در بحثی شرکت کرده‌اید صلاحیت شما برای تصمیم‌گیری در مورد حصول یا عدم حصول اجماع کم می‌شود.) روزبه ۱۷:۳۵، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
    • در مورد «همین دو هفتهٔ پیش» هم سؤالی داشتم. آیا منظورتان روز اول ماه مه است یا این که هفته‌های طولانی‌تری را در نظر دارید که به ماه آوریل هم می‌رسند؟ شما را به خدا اول فهرست مشارکت‌های من قبل از اول ماه مه را ببینید، بعد نظر بدهید. ما اینجا داریم دایرةالمعارف می‌نویسیم. از شما انتظار دارم دقیق باشید! روزبه ۱۷:۳۵، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
  • گزاره "بین مدیران انتخابی ویکی‌پدیای فارسی است که هنوز فعال است" صد درصد غلط است،‌ گذاشتن این دسترسی نیز به یکی از دیوانسالاران اخیر به نظر من باعث تجمع بی‌دلیل قدرت می‌شود،‌ بقیه نظرات را در صورتی که ایشان این کاندیداتوری را قبول کردند، بیان خواهد شد!--رستم ۱۷:۴۱، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
    • کجای آن گزاره غلط است؟ در ضمن این دسترسی ربطی به قدرت ندارد. شما با این دسترسی هیچ کاری نمی‌توانید بکنید. فقط می‌توانید حقایق را گزارش کنید. روزبه ۱۷:۴۶، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
      • ایشان در حال حاضر کاربر فعال نیستند،‌ همانطوری که شما هم نستید، این فعال بودن یا نبودن هم کاملا انتخاب شخصی است و محترم (به دلایل وقتی و غیره که خود فرد فقط شاید بداند)، رجوع کنید به ویرایشات اخیر ایشان در صفحه‌نام ویکی‌پدیا در چند ماه گذشته، این اصرار شما بر فعال بودن وی برای من قابل درک نیست.
        این نوعی قدرت است،‌ همانطوری که قاضی‌ای که به دنبال کشف حقیقت مخفی و اعمال آن است قدرت دارد. --رستم ۱۷:۵۴، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
        • شاید ایشان در ویرایش مقالات فعال نباشند ولی در فعالیت‌های مدیریتی که به موضوع این نامزدی مربوط می‌شود فعال‌اند. در مورد قدرت و قاضی، بله قاضی قدرت دارد چون در مورد سرنوشت دیگران حکم می‌دهد. ولی متصدی آزمایشگاه پزشکی قانونی که نمونهٔ خون صحنهٔ جرم را بررسی می‌کند قدرتی ندارد چرا که نظرش فقط مبنای داوری بعدی قرار می‌گیرد. مدیر است که قدرت بستن دارد، نه کسی که دسترسی بررسی سوابق کاربران را دارد. معادل قاضی اینجا مدیر است و معادل متصدی آزمایشگاه کسی که دسترسی بررسی سوابق را دارد. روزبه ۱۸:۲۱، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
          • البته باید به این مساله هم توجه کرد که فعالیت‌های مدیریتی در ویکی‌پدیای کاری ماشینی نیست. در قسمت قابل توجهی از این موارد، نیاز هست که فرد در جمع بوده باشد تا اجماع را تشخیص بدهد، و مشارکت نکردن در جمع، باعث کاهش قدرت تصمیم‌گیری درست فرد می‌شود، یا حداقل وی را در معرض خطا قرار می‌دهد. ▬ حجت/ب ۱۸:۳۶، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
  • من فقط یک چیزی را بگویم: مبادا از حرف‌های بالای من این برداشت شود که من نظرم را اعلام کرده‌ام و گفته‌ام با بازرس کاربر شدن شروین مخالف هستم ها! من با این که به طور نسبی شروین و روزبه غیر فعال هستند موافقم. این را هم لازم می‌دانم یادآور شوم که هر کسی آزاد است سطح فعالیتش را در ویکی‌پدیا کم کند، یا مثلاً در بحث‌ها شرکت نکند و غیره. اما ما هم باید به تناسب اندازه و نوع فعالیت افراد، وظایف جدید را به آن‌ها محول کنیم، نه فقط بر اساس سوابق افراد ▬ حجت/ب ۱۸:۱۷، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)
    • حرف اخیرتان قابل درک است. ممنون از توضیح‌تان. روزبه ۱۸:۲۱، ۱۵ مه ۲۰۰۷ (UTC)

درمورد شروین عزیز! تصور می‌کنم تا وقتی ایشان نامزدی خود را نپذیرفته‌اند به‌تر است در این مورد بحث نکنیم. در مورد فعال بودن شروین تصور می‌کنم او آن‌قدرها در ویکی‌پدیا فعال بوده است که اگر سال‌ها هم فعالیت نکند باز میان‌گین فعالیت‌اش از بسیاری فعال‌ها بالاتر باشد اما به هر حال با شناختی که از ایشان دارم اگر نامزدی خود را بپذیرد معنی‌اش این است که حتما قصد دارد فعال‌تر شود و حتما به مسئولیت‌اش عمل خواهد کرد. پس صبر کنیم اگر ایشان نامزدی را پذیرفت بعد در موردش صحبت کنیم. عزيزی ۱۰:۱۵، ۱۶ مه ۲۰۰۷ (UTC)

دوست عزیز، جناب عزیزی. دقایقی پیش ایشان این تقاضا را رد فرمودند. Ghods ۱۰:۱۹، ۱۶ مه ۲۰۰۷ (UTC)