ویکی‌پدیا:گزیدن نگاره برگزیده/Persian(IRAN) Empire 1747.jpg

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نقشهٔ بریتانیایی امپراطوری ایران در زمان افشاریه[ویرایش]

زمان رأی‌گیری به پایان رسیده‌است، لطفاً دیگر رأی ندهید. نظرخواهی در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۱۱ ساعت ۱۲:۲۲:۰۸ (یوتی‌سی) به پایان می‌رسد.

اصلی - نقشهٔ پادشاهی ایران در سال ۱۱۲۶ خورشیدی توسط امانوئل بوئن جغرافی‌دان و نقشه‌کش بریتانیایی ترسیم شده‌است، این نقشه که وسعت و محدوده امپراطوری دودمان افشاریه را نمایش می‌دهد علاوه بر نشان دادن نام خلیج فارس، اسامی بسیاری از مناطق، شهرها، دریاچه‌ها و دریاهای آن زمان از ایران را نیز در برگرفته‌است.
دلیل
کیفیت بسیار بالا (۷٫۲۲ مگابایت)، ارزش دانشنامه‌ای (جغرافیای تاریخی ایران)، سند مثبت و منبع معتبری در خصوص نام قدیمی جاها و شهرهای ایران و همچنین نام خلیج فارس
برای دیدن نام جاها، پس از پیوند به لینک تصویر با تفکیک‌پذیری بالاتر‏، علامت ذره‌بین با علامت (+) را یک بار کلیک کنید.
مقالاتی که تصویر در آنها استفاده شده است
نقشهٔ امپراطوری ایران ۱۱۲۶ خورشیدی، آذربایجان، افشاریان، خلیج فارس، تحریف نام خلیج فارس، دریای عرب، دریای عمان، دریای پارس و امانوئل بوئن (به زودی ساخته می‌شود)
رده نگاره برگزیده
نگاره‌های برگزیده/نقشه
پدیدآورنده(ها)
Bowen - a complete system of geography
نظرات (حتما دلیل موافقت یا مخالفت ذکر شود)
منظور شما از واژه ویژه چیست؟ لطفا دلایل فنی بیاورید. این نقشه شرایط ذیل را داراست که از لحاظ من چند تای آنها کافیست که نقشه را جز نگاره‌های برگزیده کند:
  • کیفیت و تفکیک‌پذیری بالا
  • قدیمی بودن و دانشنامه‌ای بودن آن
  • سند بودن آن: این نقشه یک سند برای نام خلیج فارس و حتی دریای پارس (دریای عمان فعلی!) است.
  • نام قدیمی بسیاری از شهرها و جاها در نقشه این نقشه را سند و منبع (چیزی که ویکی‌پدیا خیلی بدان نیازمند است) معتبری برای وجه تسمیه شهرها کرده‌است. مثل نام دریاچه ارومیه که با این نقشه (در هیچ جای دیگری همچنین سندی ندیدم) پی بردم نامش در زمان افشار و شاید هم پیش‌تر دریاچه شاهی بوده‌است. همچنین استان فارس نامش در آن برهه زمانی فارسستان بوده‌است. همسایه‌های شمال شرقی ایران در آن دوره، محدوده حکمرانی پادشاهی تارتار، پادشاهی سمرقند و پادشاهی بلخ بوده‌است. اینها ارزشمند نیستند؟؟؟؟ خودتان قضاوت کنید! ماهان گـپ ‏۸ دسامبر ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۰۸ (UTC)[پاسخ]
  • موافق تفکیک‌پذیری بالا. --Faramarz♚♔♚ ‏۸ دسامبر ۲۰۱۱، ساعت ۱۹:۰۴ (UTC)[پاسخ]

برگزیده شد

پرونده:Persian(IRAN) Empire 1747.jpg
اهورا ♠ ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۱، ساعت ۰۶:۲۲ (UTC)
[پاسخ]