ویکی‌پدیا:آموزش/برای دانشجویان/ویرایشگر دیداری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
  آموزش ویکی‌پدیا  
  ویراستن  
فهرست        


[ویرایش مبدأ] و [ویرایش دیداری]

شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی دکمه [ویرایش] به ویرایشگر دیداری دسترسی داشته باشید.

همچنین با کلیک‌کردن بر روی دکمهٔ [ویرایش مبدأ] می‌توانید صفحات را با استفاده از کدهای ویکی ویرایش کنید.

برای استفاده‌کردن از ویرایشگر دیداری، مرورگر شما باید از آن پشتیبانی کند و با آن سازگار باشد، در غیر این صورت، قادر به استفاده‌کردن از آن نخواهید بود.

از اواسط سال ۲۰۱۳ میلادی، ویکی‌پدیا به طور فعالانه‌ای در حال توسعه‌دادن یک ویرایشگر مدرن از نوع «چیزی که می‌بینید همان چیزی است که دریافت می‌کنید» است که ویرایشگر دیداری نامیده می‌شود. با استفاده از این ویرایشگر، مشارکت‌کنندگان می‌توانند بدون نیاز به سر و کله‌زدن با کدهای ویکی، صفحات را به آسانی ویرایش کنند. با این حال، ویرایشگر دیداری هم‌اکنون در مرحلهٔ آزمایشی خود قرار دارد و به پایداری نرسیده است و در حال حاضر قدرت و انعطاف‌پذیری کدهای ویکی را ندارد.

در شروع کار، ممکن است بخواهید هم ویرایشگر دیداری و هم کدهای ویکی را امتحان کنید. افزودن مطالب به صفحات، افزودن پیوند، و کارهای قالب‌بندی ساده به آسانی توسط ویرایشگر دیداری صورت می‌گیرد. با این حال، ویرایشگر دیداری هنوز برخی از قابلیت‌های کلیدی که برای نوشتن تکالیف ویکی‌پدیایی لازم هستند، به‌خصوص قابلیت اضافه‌کردن منابع به صفحات را به طور کامل پشتیبانی نمی‌کند و این قابلیت هنوز در حال تکمیل‌شدن است. برای نوشتن تکالیف ویکی‌پدیایی، شاید استفاده‌کردن از کدهای ویکی برای استناد به منابع و قالب‌بندی کردن بهتر منابع راحت‌تر باشد و بهتر است از ویرایشگر دیداری برای استناد به منابع استفاده نکنید.

صفحهٔ قبلی               صفحهٔ بعدی