ویکتور لورینس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ویکتور لورینچ
اطلاعات شخصی
ملیتمجارستانی
زاده۲۸ آوریل ۱۹۹۰ ‏(۳۳ سال)
تسگلد، مجارستان
پیشهورزشکار
قد۱٫۷۶ متر (۵ فوت ۹ اینچ)
ورزشی
کشور مجارستان
ورزشکشتی
دستهمیان‌وزن
سبکفرنگی
مربیفرنس پاپ
آندراس سوئس

ویکتور لورینچ (به مجاری: Viktor Lőrincz؛ زادهٔ ۲۸ آوریل ۱۹۹۰) ورزشکار مرد مجارستانی در دستهٔ میان‌وزن رشتهٔ کشتی فرنگی است.[۱] لورینچ برندهٔ مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو، نائب‌قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۱۹ و قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی اروپا در ۲۰۱۷ است. او همچنین برندهٔ مدال برنز بازی‌های اروپایی ۲۰۱۹ است.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

المپیک ۲۰۱۶ ریو[ویرایش]

در المپیک ۲۰۱۶ ریو لورینس با غلبه بر ماکسیم مانوکیان از ارمنستان، راویندر ختری از هند و رستم آساکالوف از ازبکستان به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند اما در این مرحله مقابل داویت چاکواتزه کشتی گیر روسی شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. او در این مرحله نیز مقابل دنیس کودلا از آلمان بازی را واگذار کرد و به مقام پنجم رسید.[۲]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

لورینس در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که شیهاز اویلیکوف از ترکمنستان، اتابیک عزیزوف از قرقیزستان، نا یونجی از چین و رستم آساکالوف از ازبکستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به ژان بلنیوک از اوکراین باخت و به مدال نقره وزن ۸۷ کیلوگرم رسید.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو[ویرایش]

محموداف در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که اتابیک عزیزوف از قرقیزستان، دنیس کودلا از آلمان و محمد متولی از مصر را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به ژان بلنیوک از اوکراین باخت و به مدال نقره وزن ۸۷ کیلوگرم رسید.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».
  2. «جدول مسابقات کشتی آزاد وزن ۸۵ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ ریو».