مسیحیت غربی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
افزودن الگوی خرد با ابزار
JYBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات:مرتب‌سازی عنوان‌ها+اشتباه نگارشی + + مرتب‌سازی رده‌ها + تمیزکاری (۴،۶)
خط ۱: خط ۱:
'''مسیحیت غربی''' از [[کلیسای لاتین]]ِ [[کلیسای کاتولیک]] و فرقه هایی که در طول تاریخ از آن مشتق شده اند تشکیل شده است. از جمله [[کلیسای انگلیکان]]، [[لوتری]] ها، [[پرسبیتری]] ها، [[متدیست]] ها و دیگر شاخه های سنتی [[پروتستان]] می باشد. این اصطلاح معمولاَ در مقابل [[مسیحیت شرقی]] مورد استفاده قرار می گیرد. مسیحیت غربی در حدود 90 درصد از [[مسیحی]]ان در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
'''مسیحیت غربی''' از [[کلیسای لاتین|کلیسای لاتینِ]] [[کلیسای کاتولیک]] و فرقه هایی که در طول تاریخ از آن مشتق شده‌اند تشکیل شده است. از جمله [[کلیسای انگلیکان]]، [[لوتری]] ها، [[پرسبیتری]] ها، [[متدیست]] ها و دیگر شاخه های سنتی [[پروتستان]] می باشد. این اصطلاح معمولاًَ در مقابل [[مسیحیت شرقی]] مورد استفاده قرار می گیرد. مسیحیت غربی در حدود 90 درصد از [[مسیحی|مسیحیان]] در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.


==پانویس==
== پانویس ==
{{پانویس}}
{{پانویس}}

* [http://en.wikipedia.org/wiki/Western_Christianity Western_Christianity]
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Western_Christianity Western_Christianity]


{{مسیحیت-خرد}}

[[رده:اصطلاحات مسیحی]]
[[رده:فرهنگ غربی]]
[[رده:فرهنگ غربی]]
[[رده:اصطلاحات مسیحی]]{{مسیحیت-خرد}}

نسخهٔ ‏۳۰ مارس ۲۰۱۳، ساعت ۱۸:۲۱

مسیحیت غربی از کلیسای لاتینِ کلیسای کاتولیک و فرقه هایی که در طول تاریخ از آن مشتق شده‌اند تشکیل شده است. از جمله کلیسای انگلیکان، لوتری ها، پرسبیتری ها، متدیست ها و دیگر شاخه های سنتی پروتستان می باشد. این اصطلاح معمولاًَ در مقابل مسیحیت شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. مسیحیت غربی در حدود 90 درصد از مسیحیان در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

پانویس