موسیقی جنوب ایران: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Elessar (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: جراحی پلاستیک
دانیل (بحث | مشارکت‌ها)
جز روبات: جایگزین کردن خودکار متن (-امریکا +آمریکا & -افریقا +آفریقا)
خط ۱: خط ۱:
'''[[موسیقی]] جنوبی ایران''' ملهم از طبیعت تفتیده و گرم این منطقه، سرشار از شور و نیرو و حرارت است.
'''[[موسیقی]] جنوبی ایران''' ملهم از طبیعت تفتیده و گرم این منطقه، سرشار از شور و نیرو و حرارت است.
آن چه بیش از همه برای بررسی موسیقی [[هرمزگان]] دارای اهمیت به نظر می‌‌رسد، ترکیب جمعیتی این منطقه است. در این منطقه به جز ساکنان محلی، تیره‌های دیگری از جمله مهاجرین بسیار قدیمی افریقایی نیز زندگی می‌کنند. موسیقی کرانه‌های جنوب ایران، به باور برخی از شناسندگان، با موسیقی بومیان افریقایی پیوندی ژرف و ریشه دار یافته است .
آن چه بیش از همه برای بررسی موسیقی [[هرمزگان]] دارای اهمیت به نظر می‌‌رسد، ترکیب جمعیتی این منطقه است. در این منطقه به جز ساکنان محلی، تیره‌های دیگری از جمله مهاجرین بسیار قدیمی آفریقایی نیز زندگی می‌کنند. موسیقی کرانه‌های جنوب ایران، به باور برخی از شناسندگان، با موسیقی بومیان آفریقایی پیوندی ژرف و ریشه دار یافته است .
موسیقی به صورتهای گوناگون در هرمزگان اجرا می‌شود:
موسیقی به صورتهای گوناگون در هرمزگان اجرا می‌شود:



نسخهٔ ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۲۱:۴۸

موسیقی جنوبی ایران ملهم از طبیعت تفتیده و گرم این منطقه، سرشار از شور و نیرو و حرارت است. آن چه بیش از همه برای بررسی موسیقی هرمزگان دارای اهمیت به نظر می‌‌رسد، ترکیب جمعیتی این منطقه است. در این منطقه به جز ساکنان محلی، تیره‌های دیگری از جمله مهاجرین بسیار قدیمی آفریقایی نیز زندگی می‌کنند. موسیقی کرانه‌های جنوب ایران، به باور برخی از شناسندگان، با موسیقی بومیان آفریقایی پیوندی ژرف و ریشه دار یافته است . موسیقی به صورتهای گوناگون در هرمزگان اجرا می‌شود:

منبع

مطلب برگرفته از: سیمای میراث فرهنگی استان هرمزگان، تهران 1380 خ.