مجمع جهانی اقتصاد: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
ZéroBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز r2.7.1) (ربات: افزودن war:World Economic Forum؛ اصلاح la:Forum Oeconomicum Mundiale
JYBot (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۳۴: خط ۳۴:
[[رده:اقتصاد سوئیس]]
[[رده:اقتصاد سوئیس]]
[[رده:ایالت گراوبوندن]]
[[رده:ایالت گراوبوندن]]
[[رده:بنیان‌گذاری‌های سده ۲۰ (میلادی) در سوئیس]]
[[رده:جهانی‌سازی]]
[[رده:جهانی‌سازی]]
[[رده:دوو، سوئیس]]
[[رده:دوو، سوئیس]]

نسخهٔ ‏۶ فوریهٔ ۲۰۱۳، ساعت ۲۳:۵۴

مجمع جهانی اقتصاد (به انگلیسی: World Economic Forum) یکی از سازمان‌های بزرگ اقتصادی سوئیس است. این سازمان سالانه بیشتر از ۸۰ میلیون دلار درآمد دارد و برای بیشتر از ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌است.

پیشینه

مجمع جهانی اقتصاد برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۷۱ و در شهر داووس سوئیس راه اندازی شد. کلاوس شواب موسس مجمع جهانی اقتصاد است. وی که یک فرد آلمانی تبار است بعد از تاسیس این مجمع به عنوان استاد در دانشگاه ژنو مشغول تدریس شد.

بعد از این ریاست وی مجمع مدیریت اروپایی که یک سازمان غیر انتفاعی بود را در ژنو راه اندازی کرد و با کمک این مجمع سران تجاری و صنعتی اروپا را هر ساله در ماه ژانویه به داووس فرا می‌خواند. سپس برگزاری جلسات منطقه‌ای در کشورهای مختلف جهان بعد از برگزاری اجلاس سالانه داووس به برنامه کاری این مجمع اضافه شد و از سال ۱۹۷۹ مجمع مدیریت جهانی انتشار گزارش رقابت اقتصادی جهانی را نیز بر عهده گرفت.

در سال ۱۹۸۷ «مجمع مدیریت اروپا» به «مجمع اقتصاد جهانی» تغییر نام داد و با توسعه حوزه کاری خود تلاش کرد تا اختلافات و مشکلات جهانی را با ایجاد یک پلت فرم بین‌المللی حل کند.

مجمع سال ۲۰۰۸

مجمع جهانی در روزهای ۲۳ تا ۲۷ ژانویه ۲۰۰۸ برگزار شد. موضوع اجلاس سال ۲۰۰۸ میلادی «قدرت خلاقیت مشارکتی در جهان» بود و بزرگترین چالشهای اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی و سالهای آینده را مورد بررسی قرار داد.

در مجمع سال ۲۰۰۸ میلادی هفت نفر ریاست جلسه را برعهده دارند:

پیوند به بیرون