لاک‌پشت‌های نینجا: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Tintinblog (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Tintinblog (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:Ninja Turtles.jpg|انگشتدان|280px|از راست به چپ: لئوناردو، مایکل‎‎‏آنجلو، دوناتلو و رافائل]]
[[پرونده:Ninja Turtles.jpg|انگشتدان|280px|از راست به چپ: لئوناردو، مایکل‎‎‏آنجلو، دوناتلو و رافائل]]
'''لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته''' {{انگلیسی|Teenage Mutant Ninja Turtles}} یا به طور مرسوم‌تر '''لاک‌پشت‌های نینجا''' {{انگلیسی|Ninja Turtles}}، همچنین '''لاک‌پشت‌های قهرمان''' داستانی درباره ۴ [[لاک‌پشت]] [[جهش|جهش‌یافته]] [[انسان‌دیسی|انسان‌گون]] (به نام‏‎های مایکل‌آنجلو،<ref>Michelangelo</ref> لئوناردو،<ref>Leonardo</ref> دوناتلو<ref>Donatello</ref> و رافائل<ref>Raphaelo</ref>) است که [[نینجوتسو]] را از یک [[موش]] (استاد اسپلینتر)<ref>Master Splinter</ref> که مانند خودشان جهش‌یافته و انسان‌گون است می‌آموزند. آن‏‏ها در فاضلاب [[نیویورک]] زندگی می‌کنند و به مبارزه دشمنان خود می‌روند. این مجموعه در سال ۱۹۸۴ در یک کتاب [[کمیک استریپ]] آفریده شد و بعداً از روی آن مجموعه [[پویانمایی]]، [[فیلم]]، [[بازی رایانه‎ای]]، [[اسباب‌بازی]] و دیگر محصولات ساخته‌شد.
'''لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته''' {{انگلیسی|Teenage Mutant Ninja Turtles}} یا به طور مرسوم‌تر '''لاک‌پشت‌های نینجا''' {{انگلیسی|Ninja Turtles}}، همچنین '''لاک‌پشت‌های قهرمان''' داستانی درباره ۴ [[لاک‌پشت]] [[جهش|جهش‌یافته]] [[انسان‌دیسی|انسان‌گون]] (به نام‏‎های مایکل‌آنجلو،<ref>Michelangelo</ref> لئوناردو،<ref>Leonardo</ref> دوناتلو<ref>Donatello</ref> و رافائل<ref>Raphaelo</ref>) است که [[نینجوتسو]] را از یک [[موش]] (استاد اسپیرینتر)<ref>Master Splinter</ref> که مانند خودشان جهش‌یافته و انسان‌گون است می‌آموزند. آن‏‏ها در فاضلاب [[نیویورک]] زندگی می‌کنند و به مبارزه دشمنان خود می‌روند. این مجموعه در سال ۱۹۸۴ در یک کتاب [[کمیک استریپ]] آفریده شد و بعداً از روی آن مجموعه [[پویانمایی]]، [[فیلم]]، [[بازی رایانه‎ای]]، [[اسباب‌بازی]] و دیگر محصولات ساخته‌شد.


== سری‌ها ==
== سری‌ها ==

نسخهٔ ‏۲۹ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت ۱۴:۵۹

پرونده:Ninja Turtles.jpg
از راست به چپ: لئوناردو، مایکل‎‎‏آنجلو، دوناتلو و رافائل

لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته (به انگلیسی: Teenage Mutant Ninja Turtles) یا به طور مرسوم‌تر لاک‌پشت‌های نینجا (به انگلیسی: Ninja Turtles)، همچنین لاک‌پشت‌های قهرمان داستانی درباره ۴ لاک‌پشت جهش‌یافته انسان‌گون (به نام‏‎های مایکل‌آنجلو،[۱] لئوناردو،[۲] دوناتلو[۳] و رافائل[۴]) است که نینجوتسو را از یک موش (استاد اسپیرینتر)[۵] که مانند خودشان جهش‌یافته و انسان‌گون است می‌آموزند. آن‏‏ها در فاضلاب نیویورک زندگی می‌کنند و به مبارزه دشمنان خود می‌روند. این مجموعه در سال ۱۹۸۴ در یک کتاب کمیک استریپ آفریده شد و بعداً از روی آن مجموعه پویانمایی، فیلم، بازی رایانه‎ای، اسباب‌بازی و دیگر محصولات ساخته‌شد.

سری‌ها

لاک پشت‌های نینجا شامل ۵ سری است اول:لاک پشت‌های خشن-۱۹۸۴ دوم:لاک پشت‌های کوچک-۱۹۹۶ سوم:لاک پشت‌های افسانه‌ای-۱۹۹۸ چهارم:لاک پشت‌های نینجا{نسخه کنونی}-۲۰۰۹ پنچم:لاک پشت‌های نینجا آینده-۲۰۱۲ که نسخه چهارم از تمامی سری‌ها مهیج تر است. لازم به ذکر است که ساختن سری چهارم در سال ۲۰۰۳ آغاز گردید اما به دلیل وجود مشکلاتی همچون کمبود بودجه ساخت چهار قسمت پایانی آن به انتها نرسید اما از اوایل سال ۲۰۰۹ ساخت آن دوباره شروع شد و نه تنها این چهار قسمت ساخته شد بلکه تصمیم گرفته شد که یک فصل دیگر هم برای سری چهارم در نظر بگیرند و همین پیشروی باعث به وجود آمدن سری پنجم شد.

شخصیت‌ها

استاد اسپیرینتر

اسپیرینتر استاد لاکپشت‌ها است و لاکپشت‌ها تمام فنون نینجایی را از او آموخته‌اند. اومعمولا لاک پشت هارا پسران من صدا میکنداسپیرینتر فنون نینجایی را از استاد یوشی آموخته‌است.[۶]

لئوناردو

لئوناردو که به طور غیر مستفیم و قراردادی سرگروه قلمداد می‌شود، بسیار حرفه‌ای و ماهر است. اسلحهٔ او دو کاتانا (شمشیر بلند و تیز) است و پوشش او نیز آبی است. بسیاری از مبارزه‌ها با سردسته‌های تبهکاران را او بر عهده دارد.[۷].

مایکل‌آنجلو

مایکل‌آنجلو از پوشش نارنجی استفاده می‌کند. سلاح او لانچیکو است. مایکل‌آنجلو شوخ و گاهی اوقات دست و پا چلفتی و حتی خنگ است، و بسیاری از مواقع مشکلاتی را برای برادرانش به وجود میاورد.

دوناتلو

دوناتلو از پوشش ارغوانی (بنفش) استفاده می‌کند. سلاح او نوعی چوب (bō) است. دوناتلو باهوشترین و باذکاوت ترین فرد گروه‌است. او در حرفهٔ فنی و کامپیوتری رشته دارد و برنامه ریزی و کارهای فنی حرفه‌ای گروه بر عهدهٔ او است.[۸].

رافائل

رافائل یا راف از پوشش قرمز استفاده می‌کند. وسیله دفاعی او در این پویانمایی نوعی خنجر (Sai) است. او تندخو، دمدمی مزاج و احساساتی است و زود عصبی می‌شود؛ به همین دلیل گاهی ناخواسته برای گروه دردسر ایجاد می‌کند.[۹].

پانویس

منابع