کارگر یقه‌سفید: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز Farvartish صفحهٔ کارمند یقه سفید را به کارگر یقه سفید منتقل کرد: برابر worker در انگلیسی کارگر است . در اکثر کتاب ها نیز از این ترجمه استفاده شد...
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''کارمند یقه سفید''' اصطلاحی است که به کارکنان حقوق بگیری که کارهای حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای دفتری مانند مدیریت، فروش و ... را انجام می‌دهند، گفته می‌شود. این اصطلاح ترجمهٔ مستقیم اصطلاح انگلیسی White-collar worker که در اوایل سدهٔ بیستم در آمریکا رایج شد. اصطلاح کارکنان یقه سفید در واقع برای نشان دادن تفاوت این افراد با کارکنان یقه آبی (Blue-collar worker) به وجود آمده که به کارکنانی که کارهای یدی را انجام می‌دهند، گفته می‌شود. در زبان فارسی معمولاً واژهٔ کارمند در اشاره به کارکنان یقه سفید و کارگر در اشاره به کارکنان یقه آبی استفاده می‌شود.
'''کارگ یقه سفید''' اصطلاحی است که به کارکنان حقوق بگیری که کارهای حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای دفتری مانند مدیریت، فروش و ... را انجام می‌دهند، گفته می‌شود. این اصطلاح ترجمهٔ مستقیم اصطلاح انگلیسی White-collar worker که در اوایل سدهٔ بیستم در آمریکا رایج شد. اصطلاح کارگران یقه سفید در واقع برای نشان دادن تفاوت این افراد با کارگران یقه آبی (Blue-collar worker) به وجود آمده که به کارگرانی که کارهای یدی را انجام می‌دهند، گفته می‌شود. در زبان فارسی معمولاً واژهٔ کارمند در اشاره به کارگران یقه سفید و کارگر در اشاره به کارگران یقه آبی استفاده می‌شود.





نسخهٔ ‏۲۴ نوامبر ۲۰۱۲، ساعت ۰۲:۱۴

کارگ یقه سفید اصطلاحی است که به کارکنان حقوق بگیری که کارهای حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای دفتری مانند مدیریت، فروش و ... را انجام می‌دهند، گفته می‌شود. این اصطلاح ترجمهٔ مستقیم اصطلاح انگلیسی White-collar worker که در اوایل سدهٔ بیستم در آمریکا رایج شد. اصطلاح کارگران یقه سفید در واقع برای نشان دادن تفاوت این افراد با کارگران یقه آبی (Blue-collar worker) به وجود آمده که به کارگرانی که کارهای یدی را انجام می‌دهند، گفته می‌شود. در زبان فارسی معمولاً واژهٔ کارمند در اشاره به کارگران یقه سفید و کارگر در اشاره به کارگران یقه آبی استفاده می‌شود.


منبع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «White-collar worker». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در هفت ژوئن ۲۰۱۱.