آکیرا یامائوکا: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezatokyo (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
جز r2.7.1) (ربات افزودن: ar, az, bg, de, es, fi, fr, hu, it, ja, ko, nl, pl, pt, ro, ru, sv, uk, zh
خط ۲۹: خط ۲۹:
[[رده:تپه خاموش]]
[[رده:تپه خاموش]]


[[ar:أكيرا ياماوكا]]
[[az:Akira Yamaoka]]
[[bg:Акира Ямаока]]
[[de:Akira Yamaoka]]
[[en:Akira Yamaoka]]
[[en:Akira Yamaoka]]
[[es:Akira Yamaoka]]
[[fi:Akira Yamaoka]]
[[fr:Akira Yamaoka]]
[[hu:Jamaoka Akira]]
[[it:Akira Yamaoka]]
[[ja:山岡晃]]
[[ko:야마오카 아키라]]
[[nl:Akira Yamaoka]]
[[pl:Akira Yamaoka]]
[[pt:Akira Yamaoka]]
[[ro:Akira Yamaoka]]
[[ru:Ямаока, Акира]]
[[sv:Akira Yamaoka]]
[[uk:Ямаока Акіра]]
[[zh:山岡晃]]

نسخهٔ ‏۱۵ اوت ۲۰۱۲، ساعت ۱۹:۰۲

آکیرا یامائوکا (متولد ۶ فوریه سال ۱۹۶۸) یک آهنگساز ژاپنی موسیقی بازی رایانه ای، طراح صدا، کارگردان صدا و تهیه کننده ی بازی است که از سال ۱۹۹۳ تا سال ۲۰۰۹ که استعفای خودش را اعلام کرد برای شرکت کونامی خدمت کرده است. او همچنین به دلیل آهنگسازی و نقش هایی مانند تهیه کننده، کارگردان صداگذاری در سری بازی سایلنت هیل معروف است.

زندگینامه

اوایل زندگی

آکیرا در دانشکده ی هنر توکیو ابتدا شروع به مطالعه ی طراحی داخلی و طراحی محصول کرد.

دوران شغلی

در ۲ دسامبر سال ۲۰۰۹ اعلام شد که یامائوکا شرکت کونامی را ترک کرده است. در ۳ فبریه سال ۲۰۱۰ اعلام شد که یامائوکا به شرکت بازیسازی گرس هاپر منوفکچر (Grasshopper Manufacture) ملحق شده و با گویچی سودا و شینجی میکامی بر روی بازی سبک هیجانی اکشن-روانی خود با نام سایه های لعنتی (Shadows of the Damned) با همکاری شرک الکترونیک آرتز کار می کنند.

دوران حرفه ای

یامائوکا قبل از اینکه به عنوان یک آهنگساز شروع به کار کند، او به دنبال شغلی مانند طراحی بود اما بعد از آنکه در دانشکده ی هنر توکیو به مطالعه ی تولید محصول تحصیل کرد به یک آهنگساز تبدیل شد.

در سال ۱۹۹۳ او به کونامی پیوست و برای بازی Sparkster: Rocket Knight Adventures 2 و بعد از ان بر روی دو نسخه از بازی اسنتچر (Snatcher) اهنگسازی کرد. هنگامی که کونامی برای اهنگسازی بازی سایلنت هیل به دنبال یک موسیقیدان بود یامائوکا داوطلب این کار شد زیرا فکر کرد که او تنها کسی است که می تواند برای این بازی اهنگسازی کند.

یامائوکا در سال ۲۰۰۹ طی یک مصاحبه اعلام کرد که بازی ساز مورد علاقه اش گویچی سودا (سودا۵۱) و همچنین بازی مورد علاقه اش No More Heroes است.

سبک موسیقی و تاثیرپذیری

هنگامی از او پرسیده شد که از چه آهنگسازی تاثیر زیادی گرفته است، یامائوکا اشاره کرد که "مهمترین تاثیرش را از ترنت رزنر چه از سبک و چه از اجراهایش گرفته است." در میان دیگر تاثیرپذیری هایش به آنجلو بلدمنچی (که به علت تولید موسیقی فیلم های دیوید لینچ معروف است)، متالیکا و دپش مد اشاره کرد.

سایلنت هیل

آکیرا در مدتی که در شرکت کونامی بود توانست هفت نسخه از عنوان سایلنت هیل را آهنکسازی کند و از جمله موسیقی های معروف او در این سری بازی می توان به "تپه خاموش" (Silent Hill)، "اشک های" (Tears of)، زمان قتل (Killing Time) از سایلنت هیل و "تم لورا" (Theme of Laura)، "وعده" (Promise)، "واقعی" (True) از سایلنت هیل ۲ و "اتاق آنجل" (Room of Angel) از سایلنت هیل ۴ اشاره کرد.

منابع

پیوند به بیرون