کشواد: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Hadibani (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''کشواد''' پهلوان بزرگ ایرانی از زمان منوچهر شاه تا حدود زمان شاه نوذر است (منوچهر-زو-کیقباد-نوذر) ارتش قدرتمند ایران دراین زمان از قارن کاوگان در قلب سپاه سام نریمان در میمنه و کشواد در میسره بهره می برده و سپاهی همیشه پیروز بوده است. گودرز پهلوان خردمند ایرانی فرزند کشواد است.
'''کشواد''' پهلوان بزرگ ایرانی از زمان منوچهر شاه تا حدود زمان شاه نوذر است (منوچهر-زو-کیقباد-نوذر) ارتش قدرتمند ایران دراین زمان از قارن کاوگان در قلب سپاه سام نریمان در میمنه و کشواد در میسره بهره می برده و سپاهی همیشه پیروز بوده است. گودرز پهلوان خردمند ایرانی فرزند کشواد است.از گودرز پسرانی به نامه های [[بهرام]] ، [[رهام]] ، [[گیو]] ، که از اینها رهام و پهلوان ایرانیست که در جنگهای ایرانیان با تورانیان و خاقان چین شرکت داشتند.




خط ۱۰: خط ۱۰:
در شاهنامه از او به عنوان کشواد زرین کلاه یاد شده است
در شاهنامه از او به عنوان کشواد زرین کلاه یاد شده است
[[رده:شخصیت‌های شاهنامه]]
[[رده:شخصیت‌های شاهنامه]]


== جستارهای وابسته ==
* [[شاهنامه]]
* [[گودرزیان]]
* [[گودرز]]
* [[کشواد]]
* [[رهام]]

نسخهٔ ‏۲۶ آوریل ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۵۷

کشواد پهلوان بزرگ ایرانی از زمان منوچهر شاه تا حدود زمان شاه نوذر است (منوچهر-زو-کیقباد-نوذر) ارتش قدرتمند ایران دراین زمان از قارن کاوگان در قلب سپاه سام نریمان در میمنه و کشواد در میسره بهره می برده و سپاهی همیشه پیروز بوده است. گودرز پهلوان خردمند ایرانی فرزند کشواد است.از گودرز پسرانی به نامه های بهرام ، رهام ، گیو ، که از اینها رهام و پهلوان ایرانیست که در جنگهای ایرانیان با تورانیان و خاقان چین شرکت داشتند.


چو شیدوش و کشواد و قارن به هم زدند اندرین رای بر بیش‌وکم


چو برزین و چون قارن رزم زن چو خراد و کشواد لشکر شکن


در شاهنامه از او به عنوان کشواد زرین کلاه یاد شده است


جستارهای وابسته