هواگرد تهاجمی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:Warthog.jpg|thumb|هواپیمای [[ای-۱۰ تاندربولت ۲]] در حال شلیک با مسلسل [[جی ای یو-۸]] [[۳۰x۱۷۳ میلیمتری]] شش لول در سال ۲۰۰۷]]'''هواپیمای جنگی پشتیبانی نیروی زمینی''' هواپیمایی جنگی است که برای حمله به اهداف زمینی طراحی شده و اغلب از آن به عنوان پشتیبانی نزدیک نیروی زمینی یا همراهی با نیروی زمینی استفاده می‌شود. این هواپیماها در حین نزدیک بودن با نیروهای خودی به دقت بیشتر در حملات نیاز دارند که با بمب افکن‌های معمولی قابل مقایسه نیستند. [[ای-۱۰ تاندربولت ۲]] و [[سوخو سو-۲۵]] نمونه‌هایی از این هواپیماها هستند.
[[پرونده:Warthog.jpg|thumb|200px|هواپیمای [[ای-۱۰ تاندربولت ۲]] در حال شلیک با مسلسل [[جی ای یو-۸]]]]'''هواپیمای جنگی پشتیبانی نیروی زمینی''' هواپیمایی جنگی است که برای حمله به اهداف زمینی طراحی شده و اغلب از آن به عنوان پشتیبانی نزدیک نیروی زمینی یا همراهی با نیروی زمینی استفاده می‌شود. این هواپیماها در حین نزدیک بودن با نیروهای خودی به دقت بیشتر در حملات نیاز دارند که با بمب افکن‌های معمولی قابل مقایسه نیستند. [[شاهین شکارچی]]، [[ای-۱۰ تاندربولت ۲]] و [[سوخو سو-۲۵]] نمونه‌هایی از این هواپیماها هستند.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۹ ژوئن ۲۰۱۰، ساعت ۰۲:۱۶

هواپیمای ای-۱۰ تاندربولت ۲ در حال شلیک با مسلسل جی ای یو-۸

هواپیمای جنگی پشتیبانی نیروی زمینی هواپیمایی جنگی است که برای حمله به اهداف زمینی طراحی شده و اغلب از آن به عنوان پشتیبانی نزدیک نیروی زمینی یا همراهی با نیروی زمینی استفاده می‌شود. این هواپیماها در حین نزدیک بودن با نیروهای خودی به دقت بیشتر در حملات نیاز دارند که با بمب افکن‌های معمولی قابل مقایسه نیستند. شاهین شکارچی، ای-۱۰ تاندربولت ۲ و سوخو سو-۲۵ نمونه‌هایی از این هواپیماها هستند.

منابع