جان ویک (فیلم): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
←‏داستان: اشتباهات اصلاح شد
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایش همراه ویرایش از برنامهٔ همراه ویرایش با برنامهٔ اندروید
به نسخهٔ 32060961 از Persia (بحث) برگردانده شد (توینکل)
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۴۱: خط ۴۱:


== داستان ==
== داستان ==
جان ویک ([[کیانو ریوز]]) یک آدم‌کش بازنشسته سازمان مافیایی است که به زندگی ساده خود برگشته است تا با همسر خود زندگی سریع داشته باشند. همسر جان به علت سرطان فوت می‌کند و بعد از مرگ خود وصیتش این بوده که یک سگ برای جان ویک فرستاده شود. جان با آن سگ ارتباط عاطفی برقرار می‌کند تا این که یک روز که با فورد موستانگ خود به گردش می‌رود، پسر مافیا روسیه مقیم نیویورک (ویگو تاراسوو) به او پیشنهاد خرید ماشینش را می‌دهد. اما جان ویک می‌گوید: فروشی نیست!اما شب همان روز او و دوستانش به خانه ی جان ویک هجوم می‌آورند و سگی او را کشته و ماشینش را می‌دزدند. پس از این ماجرا جان ویک با خشم و بدون هیچ احساسی به جز انتقامجویی به سراغ او رفته و.....
جان ویک ([[کیانو ریوز]]) یک آدم‌کش بازنشسته سازمان مافیایی است که به زندگی ساده خود برگشته است تا با همسر خود زندگی آرام داشته باشند. همسر جان به علت سرطان فوت می‌کند و بعد از مرگ خود وصیتش این بوده که یک سگ برای جان ویک فرستاده شود. جان با آن سگ ارتباط عاطفی برقرار می‌کند تا این که یک روز که با فورد موستانگ خود به گردش می‌رود، پسر مافیا روسیه مقیم نیویورک (ویگو تاراسوو) به او پیشنهاد خرید ماشینش را می‌دهد. اما جان ویک می‌گوید: فروشی نیست!اما شب همان روز او و دوستانش به خانه ی جان ویک هجوم می‌آورند و سگی او را کشته و ماشینش را می‌دزدند. پس از این ماجرا جان ویک با خشم و بدون هیچ احساسی به جز انتقامجویی به سراغ او رفته و.....


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۲۲ مهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۵۷

جان ویک
پوستر اصلی فیلم
کارگردانچاد استاهلسکی
تهیه‌کننده
نویسندهدریک کولستاد
بازیگران
موسیقی
فیلم‌بردارجاناتان سلا
تدوین‌گرالیزابت رونالد
توزیع‌کنندهسامیت انترتینمنت
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ (۲۰۱۴-09-۱۹) (فنتستیک فست)
  • ۲۴ اکتبر ۲۰۱۴ (۲۰۱۴-۱۰-۲۴) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۰۱ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
روسی
هزینهٔ فیلم۲۰–۳۰ میلیون دلار[۲][۳][۴]
فروش گیشه۸۶ میلیون دلار[۲]

جان ویک (به انگلیسی: John Wick) که همچنین با عنوان جان ویک: بخش ۱ شناخته می‌شود، فیلمی آمریکایی در ژانر نئو-نوآر اکشن مهیج به نویسندگی دریک کولستاد و کارگردانی چاد استاهلسکی است که در سال ۲۰۱۴ اکران شد. در این فیلم بازیگرانی همچون کیانو ریوز، مایکل نیکویست، آلفی آلن، آدریان پالیکی، دین وینترز، بریجیت مویناهان، ایان مک‌شین، جان لگویزمائو، و ویلم دفو ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود، و منتقدان آن را یکی از بهترین اجراهای ریوز و یکی از بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۱۴ برشمردند. جان ویک ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که ۵۰ میلیون دلار بودجه ساخت آن بوده‌است. دو دنباله برای این فیلم با نام‌های جان ویک: بخش ۲ در فوریه ۲۰۱۷، و جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم در مه ۲۰۱۹ به نمایش درآمدند، که هر دو عنوان با موفقیت‌های قابل مقایسه تجاری و منتقدانه مواجه شدند.

داستان

جان ویک (کیانو ریوز) یک آدم‌کش بازنشسته سازمان مافیایی است که به زندگی ساده خود برگشته است تا با همسر خود زندگی آرام داشته باشند. همسر جان به علت سرطان فوت می‌کند و بعد از مرگ خود وصیتش این بوده که یک سگ برای جان ویک فرستاده شود. جان با آن سگ ارتباط عاطفی برقرار می‌کند تا این که یک روز که با فورد موستانگ خود به گردش می‌رود، پسر مافیا روسیه مقیم نیویورک (ویگو تاراسوو) به او پیشنهاد خرید ماشینش را می‌دهد. اما جان ویک می‌گوید: فروشی نیست!اما شب همان روز او و دوستانش به خانه ی جان ویک هجوم می‌آورند و سگی او را کشته و ماشینش را می‌دزدند. پس از این ماجرا جان ویک با خشم و بدون هیچ احساسی به جز انتقامجویی به سراغ او رفته و.....

منابع

  1. "JOHN WICK (15)". British Board of Film Classification. November 12, 2014. Retrieved November 12, 2014.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام BOM وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  3. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام NUM وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. "Film Tax Credit – Quarterly Report" (PDF). Empire State Development. March 31, 2016. Archived (PDF) from the original on September 18, 2017. Retrieved July 23, 2017.

پیوند به بیرون