شبکه ورزش: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
به نسخهٔ 31221844 از شاخه زيتون (بحث) برگردانده شد (توینکل)
برچسب: خنثی‌سازی
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۶۲: خط ۶۲:
* '''[[ویدیوچک]]''': با اجرای [[عبدالله روا]] برنامه‌ای طنز با موضوع ورزشی است که به حواشی فوتبال نیز می‌پردازد.
* '''[[ویدیوچک]]''': با اجرای [[عبدالله روا]] برنامه‌ای طنز با موضوع ورزشی است که به حواشی فوتبال نیز می‌پردازد.
* '''[[فوتبال ۱]]''': برنامه فوتبال یک تنها برنامه تخصصی [[لیگ آزادگان (دسته یک)|لیگ آزادگان]] است که به تجزیه و تحلیل رقابت‌ها و پوشش کامل حواشی جذاب به همراه کارشناسی داوری در ایام برگزاری لیگ یک می‌پردازد.
* '''[[فوتبال ۱]]''': برنامه فوتبال یک تنها برنامه تخصصی [[لیگ آزادگان (دسته یک)|لیگ آزادگان]] است که به تجزیه و تحلیل رقابت‌ها و پوشش کامل حواشی جذاب به همراه کارشناسی داوری در ایام برگزاری لیگ یک می‌پردازد.
* '''[[۲۰۲۰ (برنامه تلویزیونی)|۲۰۲۰]]''': برنامه ۲۰۲۰ تنها برنامهٔ تخصصی فوتسال و فوتبال ساحلی تلویزیون است که با هدف به تصویر کشیدن رقابت‌ها و بررسی اخبار و حواشی آن به استقبال مخاطبان خود می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی بهنام آسایش و اجرای [[محمدرضا علیپور]] به صورت هفتگی سه‌شنبه شب‌ها ساعت ۲۰ مهمان علاقه‌مندان به ورزش فوتسال و فوتبال ساحلی است.
* '''[[اینجا ورزش]]''': این برنامه به پخش زنده مسابقات مختلف ورزشی سراسر جهان به همراه کارشناسی، آیتم‌های جذاب و مستندهای ورزشی می‌پردازد.
* '''[[اینجا ورزش]]''': این برنامه به پخش زنده مسابقات مختلف ورزشی سراسر جهان به همراه کارشناسی، آیتم‌های جذاب و مستندهای ورزشی می‌پردازد.
* '''[[کادر فنی]]''': مجله صبحگاهی شبکه ورزش به بررسی مسائل روز ورزش ایران و سوژه‌ها و چالش‌های آن می‌پردازد و با حضور کارشناسان و بخش‌های متنوع، اتفاقات روز ورزش ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.
* '''[[کادر فنی]]''': مجله صبحگاهی شبکه ورزش به بررسی مسائل روز ورزش ایران و سوژه‌ها و چالش‌های آن می‌پردازد و با حضور کارشناسان و بخش‌های متنوع، اتفاقات روز ورزش ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نسخهٔ ‏۲۳ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۷:۰۳

شبکه ورزش
کشور ایران
گستره پخش ایران
شعار تبلیغاتیجایگاهی برای همه ورزش‌ها
ستادتهران
برنامه‌سازی
زبان(ها)فارسی
فرمت تصویر۱۶:۹ (۱۰۸۰پی، HDTV)
۱۶:۹ (۵۷۶آی، SDTV)
مالکیت
مالکسازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
شبکه‌های برادر/خواهررادیو ورزش، شبکه سه
تاریخچه
راه‌اندازی‌شده۲۸ تیر ۱۳۹۱ (۱۱ سال پیش)
پیوندها
وبگاه
دسترسی
زمینی
ایستگاه جماران (تهران)Ch43 UHF Digital (SD)
ایستگاه جماران (تهران)Ch31 UHF Digital (HD HEVC)
ماهواره‌ای
اینتل‌ست ۳۹۱۱۵۵۵ / عمودی / ۳۰۰۰۰ / ۳/۴
بدر ۵۱۱۸۸۰ / افقی / ۲۷۵۰۰ / ۵/۶
رسانه جاری
پخش آنلاین شبکه ورزش سیما

شبکه ورزش یکی از شبکه‌های تلویزیونی ملی کشور ایران است که در مجموعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مدیریت می‌شود. مدیریت این شبکه بر عهده سینا معتضدی قرار دارد.[۱] این شبکه برخی از مسابقات ورزشی برگزار شده در ایران و جهان را پخش می‌کند. پخش برنامه‌های شبکه با فرمت HD و کدک HEVC نیز از گیرنده‌های زمینی و ماهواره‌ای از ۹ آذر ۱۳۹۹ آغاز شد.[۲] گرافیک این شبکه بزودی تغییر خواهد یافت.

تاریخچه

پس از اجرای سیستم پخش دیجیتال و گسترش این سیستم در ایران تعداد شبکه‌های سراسری افزایش یافت که در این راستا پس از افتتاح شبکه مستند، شبکه شما، شبکه بازار و شبکه نمایش، شبکه ورزش که از اول فروردین ۱۳۹۱ شروع به پخش آزمایشی خود نمود از ۲۸ تیر ۱۳۹۱ با حضور محمود احمدی‌نژاد ریاست جمهوری وقت ایران افتتاح رسمی شد.[۳]

شبکه ورزش از روز ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ در استان‌ها روی فرستنده دوم قرار گرفت.[۴]

نحوه دریافت شبکه ورزش

دریافت تصاویر شبکه ورزش سیما از طریق ماهواره‌های بدر ۵ و اینتل‌ست ۳۹ به وسیله گیرنده‌های ماهواره‌ای اچ دی امکان‌پذیر شد. دو هفته بعد از سراسری شدن شبکه ورزش سیما، سیستم کدینگ این شبکه در فرکانس ۱۱۸۸۰ / افقی / ۲۷۵۰۰ ماهواره بدر (عربست) و فرکانس ۱۱۵۵۵ / عمودی / ۳۰۰۰۰ ماهواره اینتل ست ۹۰۲ که صرفاً به وسیله گیرنده‌های اچ دی قابل دریافت هستند، فعال و در نتیجه از روز بیست و یکم مرداد ماه ۹۱ مشکل دریافت این شبکه در اغلب فرستنده‌های دیجیتال در سراسر کشور برطرف شد. صدا و تصویر شبکه ورزش سیما در دو فرکانس یاد شده تنها به وسیله گیرنده‌های اچ دی و با وارد کردن کد بیس (BISS CODE) زیر امکان‌پذیر است:[۵]

  • sid: 0075
  • ۳۳ ۱۱ ۱۱ ۱۱ ۳۳ ۱۱ ۱۱ ۱۱

شبکه ورزش فعالیت آزمایشی خود را ابتدا با شش ساعت برنامه در روز و پخش مستندهای المپیک، تاریخچه مسابقات جام جهانی، مستندهای آموزشی در زمینه ورزش و پوشش برخی مسابقات آغاز کرد و هم‌اکنون پخش‌های آن به صورت ۲۴ ساعته می‌باشد.[۶]

مدیران

مدیر تأمین برنامه: محمدرضا گلی زاده

مدیر پخش: محمدرضا پورحسن

مدیر هنری و گرافیک: هادی لطفی

مدیران تولید: پوریا ملک‌آبادی، مهرزاد ارشادی فر

مدیر روابط عمومی: کوروش کمره‌ای

برنامه‌ها

  • فوتبال ۱۲۰ : این برنامه به پخش خلاصهٔ بازی‌های لیگ‌های اروپایی و حواشی آن می‌پردازد که مجری آن حمید محمدی است و تهیه‌کنندگی آن بر عهده عادل فردوسی‌پور می‌باشد و پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳:۰۰ روی آنتن می‌رود.
  • شب‌های فوتبالی: این برنامه به تجزیه و تحلیل و تفسیر بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران، جام حذفی و رقابت‌های مهم فوتبالی ملی می‌پردازد، مجریان برنامه محمد میر و محمد درخشنده هستند.
  • لذت فوتبال: این برنامه که در روزهای شنبه و یکشنبه و شب‌های برگزاری لیگ قهرمانان اروپا روی آنتن می‌رود، به پخش زنده و تحلیل و بررسی فوتبال‌های اروپایی می‌پردازد؛ و گاهی هم فوتبال‌های خاطره‌انگیز پخش می‌کند. مجری‌های برنامه مهدی توتونچی و رسول مجیدی هستند.
  • ویدیوچک: با اجرای عبدالله روا برنامه‌ای طنز با موضوع ورزشی است که به حواشی فوتبال نیز می‌پردازد.
  • فوتبال ۱: برنامه فوتبال یک تنها برنامه تخصصی لیگ آزادگان است که به تجزیه و تحلیل رقابت‌ها و پوشش کامل حواشی جذاب به همراه کارشناسی داوری در ایام برگزاری لیگ یک می‌پردازد.
  • ۲۰۲۰: برنامه ۲۰۲۰ تنها برنامهٔ تخصصی فوتسال و فوتبال ساحلی تلویزیون است که با هدف به تصویر کشیدن رقابت‌ها و بررسی اخبار و حواشی آن به استقبال مخاطبان خود می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی بهنام آسایش و اجرای محمدرضا علیپور به صورت هفتگی سه‌شنبه شب‌ها ساعت ۲۰ مهمان علاقه‌مندان به ورزش فوتسال و فوتبال ساحلی است.
  • اینجا ورزش: این برنامه به پخش زنده مسابقات مختلف ورزشی سراسر جهان به همراه کارشناسی، آیتم‌های جذاب و مستندهای ورزشی می‌پردازد.
  • کادر فنی: مجله صبحگاهی شبکه ورزش به بررسی مسائل روز ورزش ایران و سوژه‌ها و چالش‌های آن می‌پردازد و با حضور کارشناسان و بخش‌های متنوع، اتفاقات روز ورزش ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • مثبت ورزش: این برنامه به ارتباط زنده تصویری و پوشش رویدادهای مهم ورزشی به صورت زنده می‌پردازد.
  • شمارش معکوس: در هر برنامهٔ شمارش معکوس ۱۰ اتفاق برتر ورزشی مربوط به موضوع برنامه بررسی می‌شود.
  • دنیای ورزش: این برنامه به پخش خلاصه شدهٔ مسابقات ورزشی جهان می‌پردازد.
  • مجله لیگ قهرمانان اروپا: این مجله با صدای پیمان یوسفی، به مصاحبه با بازیکنان و مربیان حاضر در لیگ قهرمانان اروپا، بررسی این مسابقات و حواشی آن می‌پردازد.
  • مثبت والیبال: برنامه مثبت والیبال علاوه بر پخش زنده مسابقات لیگ برتر والیبال به تحلیل و کارشناسی این رقابت‌ها می‌پردازد.
  • کوه‌گشت: برنامه تخصصی کوه‌گشت به اتفاقات و رویدادهای کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی می‌پردازد.
  • تکواندو ایرانی: تکواندو ایرانی برنامه‌ای مختص به ورزش تکواندو از شبکه ورزش سیما است.
  • دوربین ورزش: برنامه دوربین ورزش به پوشش رویدادهای مهم ورزشی اختصاص دارد.

لوگوها

جستارهای وابسته

پیوند به بیرون

منابع

  1. انتصاباتی جدید در معاونت سیما
  2. «۹ آذر، پخش هفت شبکه صدا و سیما با کیفیت HD». سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. ۲۷ آبان ۱۳۹۹. دریافت‌شده در ۲ آذر ۱۳۹۹.
  3. پخش رسمی شبکه ورزش سیما
  4. شبکه ورزش سراسری شد
  5. وضعیت شبکه ورزش سیما
  6. «شمارش معکوس برای افتتاح آزمایشی هفدهمین شبکه سامانه دیجیتال آغاز شد». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ مارس ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۵ مارس ۲۰۱۲.