هائه بورو: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
افزودن مطالب ترجمه شده از نسخه انگلیسی ویکی پدیا
برچسب‌ها: ویرایشگر دیداری ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۹: خط ۹:


'''هائه بورو''' (به انگلیسی: Hae Buru) پادشاه [[جولبون]] ( [[باک بویو]] ) و به وجود آورندهٔ [[دانگ بویو]] (بویو شرقی) بود.
'''هائه بورو''' (به انگلیسی: Hae Buru) پادشاه [[جولبون]] ( [[باک بویو]] ) و به وجود آورندهٔ [[دانگ بویو]] (بویو شرقی) بود.

== مرگ و جانشین ==
همسران هائه بورو ظاهراً نتوانسته اند فرزند پسری برای هائه برو بدنیا بیاورند تا اینكه در سن سالمندی قرار گرفت. سرانجام هائه بورو صاحب پسری به نام گوموا شد ، که او را آموزش داد و به جانشین وی رشد کرد. هنگامی که هایه بورو در سال 48 پیش از میلاد درگذشت ، [[گوموا]] به تخت سلطنت رسید.


== به وجود آوردن دانگ بویو ==
== به وجود آوردن دانگ بویو ==

نسخهٔ ‏۲۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۰۶

هائه بورو
هانگول
해부루
هانجا
解夫婁
لاتین‌نویسی اصلاح‌شدهHae Buru
مک‌کیون–ریشاورHae Puru

هائه بورو (به انگلیسی: Hae Buru) پادشاه جولبون ( باک بویو ) و به وجود آورندهٔ دانگ بویو (بویو شرقی) بود.

مرگ و جانشین

همسران هائه بورو ظاهراً نتوانسته اند فرزند پسری برای هائه برو بدنیا بیاورند تا اینكه در سن سالمندی قرار گرفت. سرانجام هائه بورو صاحب پسری به نام گوموا شد ، که او را آموزش داد و به جانشین وی رشد کرد. هنگامی که هایه بورو در سال 48 پیش از میلاد درگذشت ، گوموا به تخت سلطنت رسید.

به وجود آوردن دانگ بویو

هائه بورو وقتی به فرمانروایی جولبون رسید برای افزودن قلمرو به سمت دریای شرق رفت و دانگ بویو را به وجود آورد وقتی او بیشتر به مسائل دانگ بویو پرداخت فرمانروایان قبایل باک بویو او را برکنار کردند و اینگونه بود که دانگ بویو و باک بویو از هم جدا شدند.

مرگ

او در سال ۴۸ قبل از میلاد مرد و حکومت را به تک پسرش گوموا داد.