تیمو ورنر: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: خرابکاری محتمل ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
Fatranslator (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۸۶: خط ۸۶:
{{ترکیب تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸}}
{{ترکیب تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸}}
{{بازیکنان باشگاه فوتبال لایپزیگ}}
{{بازیکنان باشگاه فوتبال لایپزیگ}}
{{جوایز جام کنفدراسیون‌ها}}


{{بازیکن فوتبال-خرد}}
{{بازیکن فوتبال-خرد}}


{{ترتیب‌پیش‌فرض:ورنر، تیمو}}
{{ترتیب‌پیش‌فرض:ورنر، تیمو}}

[[رده:افراد زنده]]
[[رده:افراد زنده]]
[[رده:بازیکنان باشگاه آر.بی. لایپزیگ]]
[[رده:بازیکنان باشگاه آر.بی. لایپزیگ]]

نسخهٔ ‏۱ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۰۱

تیمو ورنر
ورنر با آلمان در سال ۲۰۱۸
اطلاعات شخصی
نام کامل تیمو ورنر[۱]
زادروز ۶ مارس ۱۹۹۶ ‏(۲۸ سال)[۱]
زادگاه اشتوتگارت،  آلمان
قد ۱٫۸۱ متر (۵ فوت ۱۱ ۱۲ اینچ)[۱]
پست مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی لایپزیگ
شمارهٔ پیراهن ۱۱
باشگاه‌های جوانان
TSV Steinhaldenfeld
۲۰۰۲–۲۰۱۳ اشتوتگارت
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۳–۲۰۱۶ اشتوتگارت ۹۵ (۱۳)
۲۰۱۶– لایپزیگ ۱۱۸ (۷۱)
تیم ملی
۲۰۱۰–۲۰۱۱ زیر ۱۵ سال آلمان ۴ (۳)
۲۰۱۱–۲۰۱۲ زیر ۱۶ سال آلمان ۵ (۲)
۲۰۱۲–۲۰۱۳ زیر ۱۷ سال آلمان ۱۸ (۱۶)
۲۰۱۳–۲۰۱۵ زیر ۱۹ سال آلمان ۱۴ (۱۰)
۲۰۱۵– زیر ۲۱ سال آلمان ۷ (۳)
۲۰۱۷– آلمان ۲۹ (۱۱)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۱۸.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۷ مارس ۲۰۲۰

تیمو ورنر (انگلیسی: Timo Werner؛ زادهٔ ۶ مارس ۱۹۹۶) یک بازیکن فوتبال اهل آلمان است که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال لایپزیگ و تیم ملی المان بازی می‌کند.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اشتوتگارت اشاره کرد.

ورنر در سال ۲۰۱۳ جوانترین بازیکن باشگاه اشتوتگارت تبدیل شد که برای این تیم بازی می‌کند و گل می‌زند. وی پیش از پیوستن به باشگاه آر بی لایپزیگ در سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۰۰ بازی برای اشتوتگارت انجام داد. وی همچنین یکی از جوانانی است که به رکورد ۱۰۰ تا ۱۵۰ بازی در بوندسلیگا می‌رسد و همچنین جوانترین بازیکن المان است که در یک مسابقه مهم دو گل می‌زند.

ورنر اولین گل ملی خود را برای تیم ملی المان در سال ۲۰۱۷ به ثمر رساند، وی همچنین نقش زیادی در قهرمانی تیم المان در جام کنفدرانسیون‌ها داشت و با زدن ۳ گل، برنده کفش طلایی تورنمنت شد.

حرفه باشگاهی

اشتوتگارت

ورنر محصول آکادمی اشتوتگارت است. در طول فصل ۲۰۱۳–۲۰۱۲ در حالی که ۱۶ سال داشت به تیم زیر ۱۹ ساله‌های اشتوتگارت منتقل شد و در آنجا ۲۴ گل به ثمر رساند. در همان سال نیز برنده مدال طلای فریتز والتر زیر ۱۹ سال شد.

وی اولین بازی اروپایی خود را در فصل ۱۴–۲۰۱۳ در مقدماتی لیگ اروپا انجام داد. پس از انجام این کار وی به جوانترین بازیکن اشتوتگارت تبدیل شد که در یک مسابقه رسمی با ۱۷ سال و ۴ ماه و ۲۵ روز به میدان می‌رود. در هفته‌های بعد وی جوانترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا و جام حذفی المان بود و همچنین با به ثمر رساندن اولین گل بوندسلیگایی خود مقابل اینتراخت فرانکفورت، جوانترین بازیکن تاریخ باشگاه خود شد که گل می‌زند. همچنین در یکی از بازی‌های تیمش مقابل تیم فرایبورگ، موفق به زدن دو گل شد و به جوانترین بازیکن بوندسلیگا تبدیل شد که در یک مسابقه دو گل به ثمر می‌رساند.

آر بی لایپزیگ

در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۶، ورنر با باشگاه لایپزیگ قراردادی ۴ ساله امضا کرد. هزینه انتقال وی به لایپزیگ ۱۰ میلیون یورو بود و ورنر را به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ لایپزیگ تبدیل کرد. وی جوانترین بازیکن در بوندسلیگا شد که با ۲۰ سال و ۲۰۳ روز به ۱۰۰ بازی برای باشگاهش می‌رسد. رکوردی که قبلاً به نام یولیان درکسلر ثبت شده بود. ورنر در فصل ۱۷–۲۰۱۶ با زدن ۲۱ گل، کمک زیادی به باشگاهش کرد تا برای اولین بار به لیگ قهرمانان اروپا برود.

در مارس ۲۰۱۸، ورنر با بازی مقابل باشگاه سابقش اشتوتگارت، به رکورد کارل هاینز کوربل یعنی ۱۵۰ بازی برای باشگاهش در بوندسلیگا رسید. در همان ماه وی با ثمر رساندن یکی از گلهای تیمش در پیروزی ۲–۱ برابر تیم بایرن مونیخ، توانست اولین پیروزی تیمش برای باشگاهی چون بایرن مونیخ کسب کند.

تیم ملی

ورنر برای تمام رده‌های المان از زیر ۱۵ سالگی تا ۲۱ سالگی بازی کرد و در ۴۸ بازی در تمامی این رده‌ها، ۳۴ گل به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۰ وی در اولین بازی ملی اش برای تیم زیر ۱۵ ساله‌های المان مقابل لهستان گلزنی کرد. ورنر بخشی از تیم نایب قهرمان تیم زیر ۱۷ ساله‌های المان در یورو ۲۰۱۲ بود.

ورنر در سال ۲۰۱۷ با دعوت یوآخیم لوو سرمربی تیم ملی بزرگسالان المان، برای اولین بار برای تیم ملی بازی کرد. در ۱۷ می ۲۰۱۷ نیز جزوی از تیم المان برای رقابت‌های جام کنفدرانسیون‌های ۲۰۱۷ بود. وی اولین گل ملی خود را در ۲۵ ژوئن مقابل کامرون در جام کنفدرانسیون‌ها به ثمر رساند. چهار روز بعد، ورنر سومین گل تیمش را در نیم نهایی این جام برابر مکزیک به ثمر رساند. در ۲ ژوئیه که فینال جام کنفدرانسیون‌ها بود، وی با دادن پاس گل به هم تیمی اش لارس اشتیندل به پیروزی تیمش برابر شیلی کمک کرد و با ۳ گل و ۲ پاس گل توانست کفش طلای این مسابقات را بدست آورد.

وی در لیست ۲۳ نفره نهایی تیم ملی المان برای جام جهانی ۲۰۱۸ نیز بود، اولین تجربه وی در جام جهانی مقابل مکزیک بود که با شکست ۰–۱ به همراه بود. ورنر در هر ۳ بازی المان در مرحله گروهی حضور داشت اما نتوانست گلی به ثمر برساند و المان نیز به‌طور غم‌انگیزی در مرحله گروهی برای اولین بار در تاریخ خود کنار رفت.

منابع

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ "FIFA Confederations Cup Russia 2017: List of players: Germany" (PDF). FIFA. 2 July 2017. p. 4. Archived from the original (PDF) on 24 July 2017. Retrieved 21 July 2017.