تسلیم (نظامی): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
گسترش
Amir ali aqb (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
{{War}}
{{War}}
'''تسلیم'''، در [[شرایط نظامی]]، انصراف از کنترل سرزمین، [[رزمندگان]]، [[استحکامات]]، [[کشتی (شناور)|کشتی]]، [[جنگ‌افزار]] به قدرت یا پایان جنگ به ضرر خویش است. واگذاری ممکن است مسالمت‌آمیز و بدون مبارزه، یا در نتیجه عملا شکست خوردن در میدان [[نبرد]] انجام شود. یک [[کشور مستقل]] ممکن است به دنبال شکست در یک [[جنگ]]، معمولاً با امضای یک [[پیمان صلح]] یا شرایط [[کاپیتولاسیون (تسلیم)|کاپیتولاسیون]] تسلیم شود. در واگذاری میدان جنگ، هم به وسیله افراد یا زمانی که توسط دستور [[افسر (ارتش)|افسر]]ان باشد، به‌طور معمول کسانی که تسلیم شده‌اند از [[زندانیان جنگ]] به شمار می‌آیند. نماد تسلیم در اکثر موارد رنگ،پرچم یا بیرق سفید است.
'''تسلیم'''، در [[شرایط نظامی]]، انصراف از کنترل شهر، ایالت یا سرزمین، [[رزمندگان]]، [[استحکامات]]، [[کشتی (شناور)|کشتی]]، [[جنگ‌افزار]] به قدرت یا پایان جنگ به ضرر خویش است. واگذاری ممکن است مسالمت‌آمیز و بدون مبارزه، یا در نتیجه عملا شکست خوردن در میدان [[نبرد]] انجام شود. یک [[کشور مستقل]] ممکن است به دنبال شکست در یک [[جنگ]]، معمولاً با امضای یک [[پیمان صلح]] یا شرایط [[کاپیتولاسیون (تسلیم)|کاپیتولاسیون]] تسلیم شود. در واگذاری میدان جنگ، هم به وسیله افراد یا زمانی که توسط دستور [[افسر (ارتش)|افسر]]ان باشد، به‌طور معمول کسانی که تسلیم شده‌اند از [[زندانیان جنگ]] به شمار می‌آیند. نماد تسلیم در اکثر موارد رنگ،پرچم یا بیرق سفید است.


== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==

نسخهٔ ‏۴ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۱۶:۳۰

تسلیم، در شرایط نظامی، انصراف از کنترل شهر، ایالت یا سرزمین، رزمندگان، استحکامات، کشتی، جنگ‌افزار به قدرت یا پایان جنگ به ضرر خویش است. واگذاری ممکن است مسالمت‌آمیز و بدون مبارزه، یا در نتیجه عملا شکست خوردن در میدان نبرد انجام شود. یک کشور مستقل ممکن است به دنبال شکست در یک جنگ، معمولاً با امضای یک پیمان صلح یا شرایط کاپیتولاسیون تسلیم شود. در واگذاری میدان جنگ، هم به وسیله افراد یا زمانی که توسط دستور افسران باشد، به‌طور معمول کسانی که تسلیم شده‌اند از زندانیان جنگ به شمار می‌آیند. نماد تسلیم در اکثر موارد رنگ،پرچم یا بیرق سفید است.

جستارهای وابسته

منابع