صفد: تفاوت میان نسخه‌ها

مختصات: ۳۲°۵۷′۵۷″ شمالی ۳۵°۲۹′۵۴″ غربی / ۳۲٫۹۶۵۸۳°شمالی ۳۵٫۴۹۸۳۳°غربی / 32.96583; -35.49833
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
InternetArchiveBot (بحث | مشارکت‌ها)
نجات ۱ منبع و علامت‌زدن ۰ به‌عنوان مرده.) #IABot (v2.0
خط ۲: خط ۲:
'''صفد''' (در [[عبری]]: צפת) نام شهری در [[استان شمالی اسرائیل]] است که جمعیت آن در سال [[۲۰۰۶ (میلادی)|۲۰۰۶]] ۲۸٬۱۰۰ نفر و مساحت آن ۲۹٬۲۴۸ [[کیلومتر]] مربع بوده‌است.
'''صفد''' (در [[عبری]]: צפת) نام شهری در [[استان شمالی اسرائیل]] است که جمعیت آن در سال [[۲۰۰۶ (میلادی)|۲۰۰۶]] ۲۸٬۱۰۰ نفر و مساحت آن ۲۹٬۲۴۸ [[کیلومتر]] مربع بوده‌است.


صفد یکی از چهار شهر مقدس یهود محسوب می‌شود و در کنار شهرهای قدس([[اورشلیم]])، الخلیل ([[حبرون]]) و [[طبریه]]، محل سکونت بسیاری از دانشمندان مذهبی یهودی بوده‌است.<ref>[http://www.israel-iran.org/page5e.htm طبریه]، (''وزارت مهاجرت اسرائیل'')</ref> در سده‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی، شمار زیادی از یهودیانی که از [[انکیزیسیون]] [[اسپانیا]] گریخته بودند، در این شهر ساکن گردیدند.
صفد یکی از چهار شهر مقدس یهود محسوب می‌شود و در کنار شهرهای قدس([[اورشلیم]])، الخلیل ([[حبرون]]) و [[طبریه]]، محل سکونت بسیاری از دانشمندان مذهبی یهودی بوده‌است.<ref>[http://www.israel-iran.org/page5e.htm طبریه] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20090329093014/http://www.israel-iran.org/page5e.htm |date=۲۹ مارس ۲۰۰۹ }}، (''وزارت مهاجرت اسرائیل'')</ref> در سده‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی، شمار زیادی از یهودیانی که از [[انکیزیسیون]] [[اسپانیا]] گریخته بودند، در این شهر ساکن گردیدند.


== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==

نسخهٔ ‏۲۳ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۲۳

صفد (در عبری: צפת) نام شهری در استان شمالی اسرائیل است که جمعیت آن در سال ۲۰۰۶ ۲۸٬۱۰۰ نفر و مساحت آن ۲۹٬۲۴۸ کیلومتر مربع بوده‌است.

صفد یکی از چهار شهر مقدس یهود محسوب می‌شود و در کنار شهرهای قدس(اورشلیم)، الخلیل (حبرون) و طبریه، محل سکونت بسیاری از دانشمندان مذهبی یهودی بوده‌است.[۱] در سده‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی، شمار زیادی از یهودیانی که از انکیزیسیون اسپانیا گریخته بودند، در این شهر ساکن گردیدند.

جستارهای وابسته

پانویس

  1. طبریه بایگانی‌شده در ۲۹ مارس ۲۰۰۹ توسط Wayback Machine، (وزارت مهاجرت اسرائیل)

منابع