یوسف کرمی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب تمیزکاری
خط ۱: خط ۱:
{{تمیزکاری}}
{{Infobox sportsperson
{{Infobox sportsperson
| headercolor =
| headercolor =

نسخهٔ ‏۲۸ اوت ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۵۵

یوسف کرمی
اطلاعات شخصی
زاده۲ فروردین ۱۳۶۲ ‏(۴۱ سال)
میانه، استان آذربایجان شرقی
ورزشی
کشورایران
ورزشتکواندو
فینال‌های جهانیقهرمان مسابقات جهانی
فینال‌های منطقه‌ایقهرمان بازی‌های آسیایی
فینال‌های المپیکبرنز بازی‌های المپیک تابستانی

یوسف کرمی (زادهٔ ۲ فروردین ۱۳۶۲ در میانه، استان آذربایجان شرقی[۱])، قهرمان تکواندو جهان و بازی‌های آسیایی و دارندهٔ مدال برنز المپیک است.[۲]

بازیگری

او در سریال شش قهرمان و نصفی به کارگردانی حسین قناعت محصول سال ۱۳۹۷ و همچنین فیلم سینمایی قهرمانان کوچک به کارگردانی حسین قناعت محصول ۱۳۹۵ بازی کرده است.

زندگی ورزشی

یوسف کرمی برنده مدال برنز المپیک آتن و مدال طلای بازی‌های آسیایی دوحه و بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو است.

المپیک ۲۰۱۲ لندن

یوسف کرمی نماینده وزن منهای ۸۰ کیلو گرم ایران در مسابقه نخست خود به مصاف نیکولاس گارسیا ی اسپانیایی رفت که نتیجه را واگذار کرد. یوسف کرمی در راند اول مبارزه خود قبراق و سرحال نشان داد و چند تکنیک ترکیبی زد و یک امتیاز گرفت و این راند را به پایان برد. در راند دوم دو حریف خیلی پر تحرک نشان دادند و نماینده اسپانیا ۴ امتیاز پیش افتاد و همین نتیجه را تا پایان راند حفظ کرد. در راند سوم یوسف کرمی برای جبران آمده بود ولی حریفش یک ضربه ۳ امتیازی گرفت و ۷ امتیازی شد و یک امتیاز دیگر گرفت و یوسف کرمی نتیجه را ۸ بر ۲ واگذار کرد. با رسیدن نیکولاس به فینال، کرمی شانس مجدد یافت تا دوباره به میدان بیاید و برای کسب مدال برنز بجنگد، اما او در نخستین دیدار خود با لاتلو محمد انگلیسی با وجود تلاش فراوان بازی را ۷ بر ۱۱ واگذار و از دور مسابقات حذف شد.[۳]

جستارهای وابسته

منابع

  1. "Youssef Karami" (به انگلیسی). Sports Reference. Retrieved 17 آبان 1389. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)
  2. کتاب مشاهیر میانه تألیف محمدصادق نایبی، تهران، ویرایش دوم، انتشارات پردیس دانش، 1393
  3. کرمی باخت و در آستانه حذف قرار گرفت، ورزش ۳.
  • https://archive.is/20130427051142/www.london2012.com/athlete/karami-yousef-1061638/. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)