آتلانتیک رکوردز: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Hamid Hassani (بحث | مشارکت‌ها)
جز ویکی سازی
خط ۱۱: خط ۱۱:
|url={{URL|http://www.atlanticrecords.com/}}
|url={{URL|http://www.atlanticrecords.com/}}
}}
}}
'''آتلانتیک رکوردز'' نام شرکت [[ناشر موسیقی]] آمریکایی و یکی از زیر مجموعه‌های [[وارنر میوزیک گروپ]] است. آتلانتیس رکورد پس از ۲۰ سال سابقه کاری در زمینه‌های [[ریتم]] و [[بلوز]]، [[راک اند رول]]، [[جاز]] و [[هیپ هاپ]] تخصص یافته گشت و پس از به دست آوردن مالکیتش توسط شرکت [[وارنر میوزیک گروپ]] به ضبط و انتشار موسیقی در زمینه‌های [[پاپ]] و [[راک]] نیز روی آورد. بنیانگذار و مدیر این شرکت تاجری ترک و آمریکایی به نام [[احمد اِرتگان]] بود که در دسامبر سال ۲۰۰۶ و در سن ۸۳ سالگی درگذشت. از گروه‌های موسیقی معروفی که آثارشان توسط این شرکت منتشر گشته می‌توان به [[فارنر]]، [[یس (گروه موسیقی)|یس]] و [[لد زپلین]] اشاره نمود.
'''آتلانتیک رکوردز'' نام شرکت [[ناشر موسیقی]] آمریکایی و یکی از زیر مجموعه‌های [[وارنر میوزیک گروپ]] است. آتلانتیس رکورد پس از ۲۰ سال سابقه کاری در زمینه‌های [[ریتم]] و [[بلوز]]، [[راک اند رول]]، [[جاز]] و [[هیپ هاپ]] تخصص یافته گشت و پس از به دست آوردن مالکیتش توسط شرکت [[وارنر میوزیک گروپ]] به ضبط و انتشار موسیقی در زمینه‌های [[پاپ]] و [[راک]] نیز روی آورد. بنیانگذار و مدیر این شرکت تاجری ترک و آمریکایی به نام [[احمد ارتگان|احمد اِرتگان]] بود که در دسامبر سال ۲۰۰۶ و در سن ۸۳ سالگی درگذشت. از گروه‌های موسیقی معروفی که آثارشان توسط این شرکت منتشر گشته می‌توان به [[فارنر]]، [[یس (گروه موسیقی)|یس]] و [[لد زپلین]] اشاره نمود.


== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==

نسخهٔ ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۲

آتلانتیک رکوردز
Atlantic Records' logo as of 2017
شرکت مادرAtlantic Records Group
بنیان‌گذاریاکتبر ۱۹۴۷؛ ۷۶ سال پیش (۱۹۴۷}})
بنیان‌گذار
پخش کننده(ها)
سبکVarious
کشور خاستگاهایالات متحده آمریکا
وبگاه رسمی

'آتلانتیک رکوردز نام شرکت ناشر موسیقی آمریکایی و یکی از زیر مجموعه‌های وارنر میوزیک گروپ است. آتلانتیس رکورد پس از ۲۰ سال سابقه کاری در زمینه‌های ریتم و بلوز، راک اند رول، جاز و هیپ هاپ تخصص یافته گشت و پس از به دست آوردن مالکیتش توسط شرکت وارنر میوزیک گروپ به ضبط و انتشار موسیقی در زمینه‌های پاپ و راک نیز روی آورد. بنیانگذار و مدیر این شرکت تاجری ترک و آمریکایی به نام احمد اِرتگان بود که در دسامبر سال ۲۰۰۶ و در سن ۸۳ سالگی درگذشت. از گروه‌های موسیقی معروفی که آثارشان توسط این شرکت منتشر گشته می‌توان به فارنر، یس و لد زپلین اشاره نمود.

جستارهای وابسته

پانویس

منابع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Atlantic Records». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۹ آگوست ۲۰۱۴.