حاجی‌آباد (بروجرد): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Kourosh Tehrani (بحث | مشارکت‌ها)
خنثی‌سازی ویرایش 26369852 توسط 2A01:5EC0:2026:7815:8B39:97DA:3F51:1B56 (بحث) لطفا با منبع بیفزایید
برچسب: خنثی‌سازی
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۲: خط ۲:


== مردمشناسی ==
== مردمشناسی ==
ساکنان حاجی‌آباد بیشتر از طایفه‌های سوکی صفربیرانودوابسته به[ایل بیرانوند]همانندو طایفه عزیزی هستند و زبانهآنها [[لری]] با گویش [[لری خرم‌آبادی|خرم آبادی]] است. کار اهالی حاجی‌آباد دامپروری و کشاورزی است که بیشتر شامل کاشت گندم و حبوبات می‌شود.
ساکنان حاجی‌آباد بیشتر وابسته به[ایل بیرانوند]همانندو طایفه عزیزی هستند و زبانهآنها [[لری]] با گویش [[لری خرم‌آبادی|خرم آبادی]] است. کار اهالی حاجی‌آباد دامپروری و کشاورزی است که بیشتر شامل کاشت گندم و حبوبات می‌شود.


== جمعیت ==
== جمعیت ==

نسخهٔ ‏۲۱ ژوئن ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۴۰

حاجی‌آباد یکی از روستاهای شهرستان بروجرد در استان لرستان است. این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد. حاجی‌آباد بر کوهپایه‌های کوه میش پرور در جنوب غربی شهر بروجرد قرار گرفته و با جاده آسفالته به راه بروجرد - چغلوندی - خرم‌آباد می‌پیوندد. فاصله آن تا شهر بروجرد ده کیلومتر است. این روستا در مجاورت روستای زرشکه قرار دارد و آب و هوای آن معتدل و کوهستانی است. به دلیل نزدیکی جغرافیای و پیوندهای فرهنگی و فامیلی، این روستا بیشتر با نام حاجی‌آباد زرشکه شناخته می‌شود.

مردمشناسی

ساکنان حاجی‌آباد بیشتر وابسته به[ایل بیرانوند]همانندو طایفه عزیزی هستند و زبانهآنها لری با گویش خرم آبادی است. کار اهالی حاجی‌آباد دامپروری و کشاورزی است که بیشتر شامل کاشت گندم و حبوبات می‌شود.

جمعیت

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت حاجی‌آباد در سال ۱۳۸۵، برابر با ۷۵۱ نفر بوده‌است.[۱]

%۶۶ اهالی حاجی‌آباد باسواد هستند. این روستا ۱۷۹ خانوار جمعیت دارد.

منابع

  1. «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.