جینی ویزلی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
صفحه را خالی کرد
برچسب: خالی کردن
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب: استفادهٔ زیاد از تگ یا الگوی سرخط
خط ۱: خط ۱:
{{Infobox character
| color = #B50001
| series = [[هری پاتر]]
| name = جینی ویزلی
| image = Ginny Weasley poster.jpg
| caption = [[بانی رایت]] در نقش جینی ویزلی <br />در ''[[هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول]]''
| first = ''[[هری پاتر و سنگ جادو]]'' (1997)
| last = ''[[هری پاتر و فرزند نفرین شده]]'' (2016)
| creator = [[جی کی رولینگ]]
| portrayer = [[بانی رایت]]
| lbl1 = گروه
| data1 = [[گریفیندور]]
| family = [[آرتور ویزلی]] (پدر)<br />[[مالی ویزلی]] (مادر)<br />[[بیل ویزلی]] (برادر)<br />[[چارلی ویزلی]] (برادر)<br />[[پرسی ویزلی]] (برادر)<br />[[فرد و جورج ویزلی]] (برادران)<br />[[رون ویزلی]] (برادر)
| spouse = [[هری پاتر (شخصیت)|هری پاتر]]
| children = [[جیمز سیریوس پاتر]] (پسر) <br /> [[آلبوس سوروس پاتر]] (پسر) <br /> [[لیلی لونا پاتر]] (دختر)
| lbl21 = زاده
| data21 = 11 اوت 1981
| full_name = جینِورا مالی ویزلی
}}
'''جینِورا مالی «جینی» ویزلی''' {{به انگلیسی|Ginevra Molly "Ginny" Weasley}} در سری داستان‌های تخیلی [[هری پاتر]] خواهر کوچک‌تر [[رون ویزلی]] است که مانند پنج برادر خود به مدرسه جادوگری [[هاگوارتز]] دعوت شد.

=== خانواده ===
جینی فرزند [[آرتور ویزلی|آرتور]] و [[مالی ویزلی]] و خواهر [[رونالد ویزلی|رونالد]]، [[فرد ویزلی|فرد]]، [[جورج ویزلی|جورج]]، [[بیل ویزلی|بیل]]، [[چارلی ویزلی|چارلی]] و [[پرسی ویزلی]] و همسر [[هری پاتر]] و خواهر شوهر [[هرمیون گرنجر]] می‌باشد.

=== حضور در کتاب‌ها ===
'''هری پاتر و سنگ جادو'''

جینی اولین بار در [[هری پاتر و سنگ جادو]] معرفی شد. او در هری پاتر و سنگ جادو فقط دو بار حضور داشت.
هنگامی که هری و چهار برادرش به هاگوارتز می‌رفتند او به مادرش التماس می‌کرد تا او نیز به مدرسه برود. در آخر کتاب او خیلی هیجان‌زده است تا زمانی که هری از مدرسه برمی گردد یک نگاه گذرا به او بیندازد.

=== هری پاتر و تالار اسرار ===
در کتاب [[هری پاتر و تالار اسرار]] وقتی که جینی دانش آموز سال اول بود، بسیار مهم تر شد. او نیز وارد گروه گریفیندور شد. در این کتاب، هری بالاخره فهمید که یک دفترچه خاطرات جادویی که زمانی به تام ریدل (ولدمورت جوان) تعلق داشته، توانسته جینی را کنترل کرده و از او به عنوان وسیله‌ای برای دسترسی به [[تالار اسرار]] و رها کردن [[باسیلیسک]] به مدرسه استفاده می‌کرده‌است. در آخر آشکار شد که لوسیوس مالفوی دفترچه خاطرات در کتاب‌های مدرسه جینی قرار داده‌است. او امیدوار بود که با این کار جینی پدرش بی‌اعتبار شده و مدرکی هم برای برکناری [[دامبلدور]] از مدیریت مدرسه باشدبعد از اینکه جینی از روی سادگی، دربارهٔ زنده ماندن هری و نابودی [[لرد ولدمورت]] به تام گفت، ریدل او را به تالار اسرار کشاند و قصد داشت باکشتن او به زندگی جاودان برسد. هری به هر حال راه ورود به تالار را فهمید و با کمک [[فاوکس]] توانست باسیلیسک و دفترچه خاطرات را نابود کند و در نتیجه جان جینی را نجات دهد.

=== کتاب‌های سوم و چهارم ===
جینی در [[هری پاتر و زندانی آزکابان]] و [[هری پاتر و جام آتش]] درگیری کمتری داشت. او فقط سه بار در این دو کتاب بر روی هری تأثیر متقابل داشت. در [[هری پاتر و جام آتش]] جینی می‌خواست با [[نویل لانگ باتم]] به جشن کریسمس برود که رون به او گفت با هری برود.

=== هری پاتر و محفل ققنوس ===
در [[هری پاتر و محفل ققنوس]]، جینی یک شخصیت مهم تری شد. در این کتاب، او نشان داد که یک مهارت ویژه در کوییدیچ دارد، که قبلاً خواننده از آن اطلاع نداشت. هرمیون آشکار کرد که وقتی جینی کمتر از شش سال داشت و برادرانش به او اجازه بازی نمی‌دادند، او پنهانی در انبار جاروها با جاروهای برادرانش تمرین می‌کرد. وقتی دولورس آمبریج هری را از بازی در کوییدیچ محروم کرد، جینی به جای او جستجوگر شد ولی به خوبی او نبود. او با گرفتن گوی زرین در دو بازی مهم ثابت کرد که جانشین خوبی است. او بعداً فهمید که تعقیب‌کننده بودن برای او مناسب تر است. جینی همچنین عضو ارتش دامبلدور شد و با هری برای نجات جان سیریوس، به وزارت سحر و جادو رفت.

=== هری پاتر و شاهزاده دورگه ===
در هری پاتر و شاهزاده دورگه خوانندگان خیلی زود متوجه می‌شوند که جینی به خاطر خوبی‌هایش خیلی محبوب است. جینی در تیم گریفیندور به عنوان یک تعقیب‌کننده حضور داشت در نتیجه اوقات بیشتری را با هری سپری می‌کرد و سرانجام آن دو با یکدیگر دوست شدند و روابط عشقی و عاطفی شدید با هم برقرار می‌کنند. جینی در کنار چهار عضو دیگر ارتش دامبلدور که سال قبل به همراه هری به وزارت سحر و جادو رفته بودند، سعی می‌کرد تا زمانی که هری و دامبلدور خارج از مدرسه هستند از هاگوارتز محافظت کند. آن‌ها در کنار اعضای محفل ققنوس با [[مرگ‌خواران]]ی که به کمک دراکو مالفوی وارد مدرسه شده بودند جنگیدند و جینی بدون هیچ آسیبی نجات پیدا کرد. بعد از مرگ دامبلدور، هری تصمیم گرفت تا به روابطش با جینی خاتمه دهد، زیرا ممکن بود او در خطر بیفتد.

=== هری پاتر و یادگاران مرگ ===
در این کتاب، جینی اولین بار وقتی ظاهر شد که هری قبل از تولدش به خانه ویزلی‌ها رفته بود. زمانی که هری، رون و هرمیون به دنبال [[جان‌پیچ]]‌ها بودند، جینی به هاگوارتز رفت. او در هاگوارتز با نویل و [[لونا لاوگود]] به هدایت ارتش دامبلدور پرداخت و از رفتن به سفرهای هاگزمید محروم بود. جینی در نقشه دزدیدن [[شمشیر]] [[گریفیندور]] از اسنیپ، کسی که فکر می‌کرد با ولدمورت همکاری می‌کند، نیز سهیم بود. در تعطیلات عید پاک وقتی که خانواده ویزلی در خطر بود او به همراه خانواده اش پنهان می‌شود و به هاگوارتز برنمی گردد. او همچنین با بقیه به جنگ با [[ولدمورت]] پرداخت و برادرش، فرد را از دست داد.

=== ۱۹ سال بعد ===
۱۹ سال بعد او با هری ازدواج کرده و صاحب دو پسر به نام‌های جیمز سیریوس و آلبوس سیوروس و یک دختر به نام لی لی لونا می‌شود. او ابتدا در تیم کوییدیچ هارپی هالی هد شروع به بازی می‌کند امّا بعد تصمیم می‌گیرد شغلی را انتخاب کند که بتواند بیشتر همراه خانواده اش باشد بنابراین خبرنگار ستون کوییدیچ روزنامهٔ پیام امروز می‌شود.

; منبع: مصاحبه‌های جی کی رولینگ

نسخهٔ ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۴۴

جینی ویزلی
شخصیت هری پاتر
نخستین حضورهری پاتر و سنگ جادو (1997)
آخرین حضورهری پاتر و فرزند نفرین شده (2016)
پدیدآورجی کی رولینگ
ایفاگربانی رایت
گروهگریفیندور
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام کاملجینِورا مالی ویزلی
خانوادهآرتور ویزلی (پدر)
مالی ویزلی (مادر)
بیل ویزلی (برادر)
چارلی ویزلی (برادر)
پرسی ویزلی (برادر)
فرد و جورج ویزلی (برادران)
رون ویزلی (برادر)
همسرهری پاتر
فرزندجیمز سیریوس پاتر (پسر)
آلبوس سوروس پاتر (پسر)
لیلی لونا پاتر (دختر)
زاده11 اوت 1981

جینِورا مالی «جینی» ویزلی (به انگلیسی: Ginevra Molly "Ginny" Weasley) در سری داستان‌های تخیلی هری پاتر خواهر کوچک‌تر رون ویزلی است که مانند پنج برادر خود به مدرسه جادوگری هاگوارتز دعوت شد.

خانواده

جینی فرزند آرتور و مالی ویزلی و خواهر رونالد، فرد، جورج، بیل، چارلی و پرسی ویزلی و همسر هری پاتر و خواهر شوهر هرمیون گرنجر می‌باشد.

حضور در کتاب‌ها

هری پاتر و سنگ جادو

جینی اولین بار در هری پاتر و سنگ جادو معرفی شد. او در هری پاتر و سنگ جادو فقط دو بار حضور داشت. هنگامی که هری و چهار برادرش به هاگوارتز می‌رفتند او به مادرش التماس می‌کرد تا او نیز به مدرسه برود. در آخر کتاب او خیلی هیجان‌زده است تا زمانی که هری از مدرسه برمی گردد یک نگاه گذرا به او بیندازد.

هری پاتر و تالار اسرار

در کتاب هری پاتر و تالار اسرار وقتی که جینی دانش آموز سال اول بود، بسیار مهم تر شد. او نیز وارد گروه گریفیندور شد. در این کتاب، هری بالاخره فهمید که یک دفترچه خاطرات جادویی که زمانی به تام ریدل (ولدمورت جوان) تعلق داشته، توانسته جینی را کنترل کرده و از او به عنوان وسیله‌ای برای دسترسی به تالار اسرار و رها کردن باسیلیسک به مدرسه استفاده می‌کرده‌است. در آخر آشکار شد که لوسیوس مالفوی دفترچه خاطرات در کتاب‌های مدرسه جینی قرار داده‌است. او امیدوار بود که با این کار جینی پدرش بی‌اعتبار شده و مدرکی هم برای برکناری دامبلدور از مدیریت مدرسه باشدبعد از اینکه جینی از روی سادگی، دربارهٔ زنده ماندن هری و نابودی لرد ولدمورت به تام گفت، ریدل او را به تالار اسرار کشاند و قصد داشت باکشتن او به زندگی جاودان برسد. هری به هر حال راه ورود به تالار را فهمید و با کمک فاوکس توانست باسیلیسک و دفترچه خاطرات را نابود کند و در نتیجه جان جینی را نجات دهد.

کتاب‌های سوم و چهارم

جینی در هری پاتر و زندانی آزکابان و هری پاتر و جام آتش درگیری کمتری داشت. او فقط سه بار در این دو کتاب بر روی هری تأثیر متقابل داشت. در هری پاتر و جام آتش جینی می‌خواست با نویل لانگ باتم به جشن کریسمس برود که رون به او گفت با هری برود.

هری پاتر و محفل ققنوس

در هری پاتر و محفل ققنوس، جینی یک شخصیت مهم تری شد. در این کتاب، او نشان داد که یک مهارت ویژه در کوییدیچ دارد، که قبلاً خواننده از آن اطلاع نداشت. هرمیون آشکار کرد که وقتی جینی کمتر از شش سال داشت و برادرانش به او اجازه بازی نمی‌دادند، او پنهانی در انبار جاروها با جاروهای برادرانش تمرین می‌کرد. وقتی دولورس آمبریج هری را از بازی در کوییدیچ محروم کرد، جینی به جای او جستجوگر شد ولی به خوبی او نبود. او با گرفتن گوی زرین در دو بازی مهم ثابت کرد که جانشین خوبی است. او بعداً فهمید که تعقیب‌کننده بودن برای او مناسب تر است. جینی همچنین عضو ارتش دامبلدور شد و با هری برای نجات جان سیریوس، به وزارت سحر و جادو رفت.

هری پاتر و شاهزاده دورگه

در هری پاتر و شاهزاده دورگه خوانندگان خیلی زود متوجه می‌شوند که جینی به خاطر خوبی‌هایش خیلی محبوب است. جینی در تیم گریفیندور به عنوان یک تعقیب‌کننده حضور داشت در نتیجه اوقات بیشتری را با هری سپری می‌کرد و سرانجام آن دو با یکدیگر دوست شدند و روابط عشقی و عاطفی شدید با هم برقرار می‌کنند. جینی در کنار چهار عضو دیگر ارتش دامبلدور که سال قبل به همراه هری به وزارت سحر و جادو رفته بودند، سعی می‌کرد تا زمانی که هری و دامبلدور خارج از مدرسه هستند از هاگوارتز محافظت کند. آن‌ها در کنار اعضای محفل ققنوس با مرگ‌خوارانی که به کمک دراکو مالفوی وارد مدرسه شده بودند جنگیدند و جینی بدون هیچ آسیبی نجات پیدا کرد. بعد از مرگ دامبلدور، هری تصمیم گرفت تا به روابطش با جینی خاتمه دهد، زیرا ممکن بود او در خطر بیفتد.

هری پاتر و یادگاران مرگ

در این کتاب، جینی اولین بار وقتی ظاهر شد که هری قبل از تولدش به خانه ویزلی‌ها رفته بود. زمانی که هری، رون و هرمیون به دنبال جان‌پیچ‌ها بودند، جینی به هاگوارتز رفت. او در هاگوارتز با نویل و لونا لاوگود به هدایت ارتش دامبلدور پرداخت و از رفتن به سفرهای هاگزمید محروم بود. جینی در نقشه دزدیدن شمشیر گریفیندور از اسنیپ، کسی که فکر می‌کرد با ولدمورت همکاری می‌کند، نیز سهیم بود. در تعطیلات عید پاک وقتی که خانواده ویزلی در خطر بود او به همراه خانواده اش پنهان می‌شود و به هاگوارتز برنمی گردد. او همچنین با بقیه به جنگ با ولدمورت پرداخت و برادرش، فرد را از دست داد.

۱۹ سال بعد

۱۹ سال بعد او با هری ازدواج کرده و صاحب دو پسر به نام‌های جیمز سیریوس و آلبوس سیوروس و یک دختر به نام لی لی لونا می‌شود. او ابتدا در تیم کوییدیچ هارپی هالی هد شروع به بازی می‌کند امّا بعد تصمیم می‌گیرد شغلی را انتخاب کند که بتواند بیشتر همراه خانواده اش باشد بنابراین خبرنگار ستون کوییدیچ روزنامهٔ پیام امروز می‌شود.

منبع
مصاحبه‌های جی کی رولینگ