دنیای اقتصاد: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۶۱: خط ۶۱:
[[رده:نشریه‌های بنیان‌گذاری‌شده در ۲۰۰۲ (میلادی)]]
[[رده:نشریه‌های بنیان‌گذاری‌شده در ۲۰۰۲ (میلادی)]]
[[رده:مؤسسه مطبوعاتی دنیای اقتصاد]]
[[رده:مؤسسه مطبوعاتی دنیای اقتصاد]]
[[رده:مقاله‌های درجه خرد ایران]]
[[رده:مقاله‌های خرد ایران]]

نسخهٔ ‏۳ مهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۲۱

دنیای اقتصاد
نوعروزنامه
صاحب(ان) امتیازعلیرضا بختیاری
ناشرگروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد تابان
سردبیرعلی میرزاخانی
نویسندگان۲۰۰ نفر (۲۰۱۵)
بنیان‌گذاری۲۰۰۲؛ ۲۲ سال پیش (۲۰۰۲-خطا: زمان نامعتبر}})
جهت‌گیری سیاسیمیانه‌رو
زبانزبان فارسی
دفتر مرکزیتهران، ایران
روزنامه‌های
خواهرخوانده
فایننشال تریبون
تجارت فردا
وبگاهwww.donya-e-eqtesad.com

دنیای اقتصاد روزنامه اقتصادی ایرانی است، که در سال ۲۰۰۲ توسط علیرضا بختیاری راه‌اندازی شد. در رتبه‌بندی روزنامه‌های ایران بر پایه عملکردشان در بازهٔ نیمه دوم ۱۳۹۵ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دنیای اقتصاد، با ۸۸/۴ امتیاز، رتبهٔ دوم را دریافت کرده‌است.[۱]

حواشی و انتقادها

وبگاه اقتصاد آنلاین مدعی شده‌است که دنیای اقتصاد به نفع فولاد مبارکه اصفهان و بر علیه سندیکای لوله و پروفیل هزینه‌های میلیاردی دریافت کرده‌است و تصاویر اقتصاد آنلاین را نفع خود و برای مقاصد دیگری استفاده کرده‌است.[۲] همچنین سندیکا مدعی شده‌است که دنیای اقتصاد جوابیه‌ها را سانسور می‌کند.[۲][۳]

توزیع

از مرداد ۱۳۹۰ با هدف یکپارچه‌سازی مدیریت شبکه توزیع روزنامه دنیای‌اقتصاد در سراسر کشور و تسریع فرایند چاپ و توزیع، سازمان شهرستان‌های «دنیای‌اقتصاد» با مدیریت چاپ و توزیع، سازمان شهرستان‌های «دنیای‌اقتصاد» با مدیریت چاپ و توزیع تجمیع شده و واحد جدید تحت عنوان «مدیریت چاپ، توزیع و امور شهرستان‌ها» تشکیل شده‌است. به این ترتیب، پیگیری کلیه امور این فرایند از مرحله چاپ روزنامه و ضمایم آن تا توزیع هر نسخه روزنامه در کیوسک‌های مطبوعاتی تهران و شهرستان‌ها، تحت نظارت یکپارچه انجام می‌شود.

هم‌اکنون روزنامه دنیای‌اقتصاد علاوه بر توزیع گسترده از طریق ۱۲۰۰ عامل فروش (کیوسک مطبوعاتی) در سطح تهران بزرگ، با نظارت مستقیم ۵۰ سرپرستی و نمایندگی مستقر در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، در اختیار مخاطبان روزنامه در دورترین نقاط کشور قرار دارد.

روزنامه Financial Tribune

روزنامه Financial Tribune از نیمه نخست سال ۱۳۹۳ به عنوان اولین روزنامه اقتصادی ایران برای مخاطبان انگلیسی زبان، آغاز به کار کرد. این روزنامه، همچنین نخستین روزنامه انگلیسی زبان متعلق به بخش خصوصی در ایران است. هدف از اننشارTribune Financial معرفی ظرفیت‌های دیده نشده اقتصاد ایران به منظور کمک به تعامل منطقی فعالان اقتصادی جهان به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی با بخش‌های مختلف اقتصادی ایران است.

تجارت فردا

هفته‌نامه تجارت فردا در تابستان سال ۱۳۹۱ با صاحب امتیازی شرکت دنیای اقتصاد تابان شروع به فعالیت نمود و تاکنون به صورت مستمر در روزهای شنبه هر هفته منتشر می‌شود. کار تجارت فردا تجزیه و تحلیل مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی ایران و جهان است.

برند دنیای اقتصاد

برند دنیای اقتصاد در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.[۴]

منابع

  1. «نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌ها اعلام شد». دنیای اقتصاد.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ «واکنش سندیکای لوله و پروفیل نسبت به انحصارطلبی پر منفعت یک رسانه/ دنیای اقتصاد جوابیه‌ها را سانسور می‌کند». اقتصاد آنلاین. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۰-۰۳.
  3. http://vandaw.com. «واکنش سندیکای لوله و پروفیل نسبت به انحصارطلبی پر منفعت یک رسانه/ دنیای اقتصاد جوابیه‌ها را سانسور می‌کند - استیل پدیا». استیل پدیا. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۰-۰۳.
  4. «برندهای ارزشمند ایران معرفی شدند». خبرآنلاین. ۲۱ دی ۱۳۹۳. دریافت‌شده در ۷ مرداد ۱۳۹۴.

پیوند به بیرون