ویکی‌پدیا:استفاده نادرست از صفحه تمرین: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز خنثی‌سازی ویرایش 17790611 توسط 94.24.22.51 (بحث) به‌کل مطلب را منفی کرده
برچسب: خنثی‌سازی
Behroozalvandian (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۲۲: خط ۲۲:


چنین ویرایش‌هایی به احتمال زیاد توسط یک نفر دیگر واگردانی می‌شوند یا توسط دیگر کاربران باتجربه بازنویسی می‌گردند. ارسال چندبارهٔ حمله‌های شخصی و/یا اذیت و آزار دیگران در صفحهٔ تمرین یا هر جای دیگر ممکن است به [[وپ:قطع دسترسی|قطع دسترسی]] بینجامد.
چنین ویرایش‌هایی به احتمال زیاد توسط یک نفر دیگر واگردانی می‌شوند یا توسط دیگر کاربران باتجربه بازنویسی می‌گردند. ارسال چندبارهٔ حمله‌های شخصی و/یا اذیت و آزار دیگران در صفحهٔ تمرین یا هر جای دیگر ممکن است به [[وپ:قطع دسترسی|قطع دسترسی]] بینجامد.

== تغییرمسیر دادن صفحهٔ تمرین ==
صفحهٔ تمرین را نباید [[وپ:تغییرمسیر|تغیییرمسیر]] داد، زیرا ممکن است موجب سرگردانی کاربران باتجربه و انجام ویرایش‌های آزمایشی در صفحه‌های ناخواسته توسط کاربران تازه‌وارد شود.


== هشدارهای کاربری و آگاه‌سازی‌های قطع دسترسی ==
== هشدارهای کاربری و آگاه‌سازی‌های قطع دسترسی ==

نسخهٔ ‏۲۳ آوریل ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۰۵

صفحهٔ تمرین جایی‌ست که در آن کاربران می‌توانند ویرایش‌های آزمایشی انجام دهند و پیش‌نمایش آن‌ها را ببینند. کاربران در ویرایش صفحه‌های تمرین آزادی بیشتری دارند و می‌توانند محتوایی را در آن بفرستند که در حالت معمول، خلاف سیاست‌ها تلقی می‌شود. با این وجود، کاربران اجازه ندارند مطالب تهمت‌آمیز یا افتراآمیز در صفحه‌های تمرین وارد کنند. در این صورت و بسته به نوع مطلب، به آنان تذکر جدی داده می‌شود و حتی ممکن است این کار منجر به بسته شدن حساب کاربری آنان شود.

استفاده‌های نادرست از صفحهٔ تمرین

خطوط زیر که در بالای صفحهٔ تمرین به نمایش در می‌آیند نباید حذف شوند:

{{سرآیند صفحه تمرین}}
<!-- ویرایش‌هایتان را زیر این خط انجام دهید -->

سرآیند صفحهٔ تمرین اطلاعات مهمی دربردارد. بدون سرآیند، کاربران تازه‌وارد نمی‌توانند بفهمند چه چیزهایی پذیرفتنی و چه چیزهایی غیرقابل پذیرش است. بدون آن ممکن است توجه نکنند که تغییراتشان همیشگی نیست، و ممکن است پس از فهمیدن اینکه ویرایش‌هایشان از بین رفته از ویکی‌پدیا زده شوند.

اگر سرآیند حذف شده باشد، صفحهٔ تمرین ممکن است به صورت خودکار توسط ربات‌ها بازنشانی شود.

محتوای دارای حق نشر

فرستادن بدون اجازهٔ محتوای دارای حق نشر در صفحهٔ تمرین (یا هر جای دیگر) ناپذیرفتنی‌ست و ممکن است حتی به قطع دسترسی بینجامد.

حمله‌ّهای شخصی، آزاد و دشنام‌گویی

حملهٔ شخصی به یکی از کاربران، به یک شخص، به هر چیزی، در صفحهٔ تمرین یا هر جای دیگر ناپذیرفتنی‌ست. ابراز نظر بدون نزاکت در صفحهٔ تمرین می‌تواند به راحتی موجب پس‌زده‌شدن کاربران تازه‌وارد شود که ممکن است یک روز کاربران خوبی برای ویکی شوند. از صفحهٔ تمرین نباید برای اذیت و آزار کاربران یا افراد (که ممکن است با فرستادن اطلاعاتِ شخصیِ کسی که می‌شناسید انجام شود) استفاده گردد.

چنین ویرایش‌هایی به احتمال زیاد توسط یک نفر دیگر واگردانی می‌شوند یا توسط دیگر کاربران باتجربه بازنویسی می‌گردند. ارسال چندبارهٔ حمله‌های شخصی و/یا اذیت و آزار دیگران در صفحهٔ تمرین یا هر جای دیگر ممکن است به قطع دسترسی بینجامد.

هشدارهای کاربری و آگاه‌سازی‌های قطع دسترسی

هشدارهای کاربری و آگاه‌سازی‌های قطع دسترسی را نباید به صفحهٔ تمرین افزود، زیرا ممکن است باعث شود کاربران تازه‌وارد گمان کنند عمل نادرستی انجام داده‌اند. اگر لازم است یکی از الگوهای هشدار کاربر یا الگوهای قطع دسترسی را آزمایش کنید، لطفاً از یکی از الگوهای تمرینی: ت۱ تا ت۱۲ استفاده کنید. همچنین اگر حساب کاربری دارید ممکن است بخواهید صفحهٔ تمرین شخصی خودتان را بسازید. اما حتی در صفحهٔ تمرین خودتان هم نمی‌توانید محتوای خرابکارانه بفرستید در غیر این صورت هر زمانی ممکن است مطابق معیارهای حذف سریع ویکی‌پدیا (به‌ویژه: معیار خرابکاری محض) حذف شود. همچنین مهم است که بدانیم از چنین صفحاتی نمی‌توان به عنوان صفحهٔ حمله استفاده کرد، در غیر این صورت مطابق معیار ع۱۰ حذف می‌شود. ادامهٔ ویرایش‌های اخلال‌گرانه یا ساخت صفحه‌های تمرین با هدف اخلال، چه خرابکاری باشد، چه حمله یا هر رفتار نامناسب دیگر مطابق سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا، منجر به قطع دسترسی خواهد شد. بحث کاربر:صفحه تمرین هشدارهای کاربری یک صفحهٔ تمرین است که ویژهٔ آزمایش الگوهای هشدار ساخته شده است.

ایجاد صفحهٔ تمرین شخصی خودتان

برخی از موارد بالا در صفحهٔ تمرین شخصی شما که در کاربر:(نام کاربری شما)/صفحهٔ تمرین ساخته می‌شود اعمال نمی‌گردد. با این وجود حتی در صفحهٔ تمرین شخصی خودتان هم نباید مطالب ناآزاد داریا حق نشر یا حملهٔ شخصی/آزاد انجام دهید. در صفحهٔ تمرین شخصی خودتان، احتمالاً دچار تعارض ویراشی نمی‌شوید زیرا تنها ویرایشگر آن خواهید بود.

نکته: اگر حساب کاربری ندارید، می‌توانید بجای صفحهٔ تمرین کاربری، در صفحهٔ بحثتان یک صفحهٔ تمرین بسازید: اینجا

جستارهای وابسته