سوزان هیوارد: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۴۴: خط ۴۴:
| جوایز =
| جوایز =
}}
}}
'''سوزان هیوارد''' {{به انگلیسی|Susan Hayward}} (زاده ۳۰ ژوئن ۱۹۱۷ - درگذشته ۱۴ مارس ۱۹۷۵) بازیگر آمریکایی بود.
'''سوزان هیوارد''' {{به انگلیسی|Susan Hayward}} (زاده ۳۰ ژوئن ۱۹۱۷ - درگذشته ۱۴ مارس ۱۹۷۵) بازیگر و مدل آمریکایی بود


== زندگی ==
== زندگی ==

نسخهٔ ‏۱۸ آوریل ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۳۴

سوزان هیوارد

سوزان هیوارد
نام اصلی Edythe Marrenner
تولد ۳۰ ژوئن ۱۹۱۷
بروکلین، نیویورک
والدین پیتر
مرگ ۱۴ مارس ۱۹۷۵ (۵۷ سال)
هالیوود، کالیفرنیا
ملیت پرچم ایالات متحده آمریکا آمریکایی
پیشه هنرپیشه
سال‌های فعالیت ۱۹۳۷–۱۹۷۲
همسر(ها) جک تلن
فرزندان امیلی تلن
صفحه در وبگاه IMDb

سوزان هیوارد (به انگلیسی: Susan Hayward) (زاده ۳۰ ژوئن ۱۹۱۷ - درگذشته ۱۴ مارس ۱۹۷۵) بازیگر و مدل آمریکایی بود

زندگی

سوزان هیوارد زمانی گفت: خیلی زود دریافتم که زندگی تلاش و مبارزه‌است…

هیوارد اهل محله‌های فقیرنشین نیویورک بود ولی وقتی عکس اش در «روزنامهٔ ایونیگ پست» منتشر شد چنان مورد توجه دیوید او سلزنیک قرار گرفت که او را به عنوان یکی از نامزدهای ایفای نقش اسکارلت اوهارا به هالیوود برد ولی تست بازیگری‌اش آن قدر بد از کار درآمد که خود سلزنیک پیشنهاد کرد او را به همان نیویورک برگردانند؛ ولی پاسخ هیوارد حکایت از شخصیت یکدنده‌اش داشت.

هیوارد در واکنش این تصمیم گفته بود: چون پرتغال را دوست دارم فکر می‌کنم بمانم…

برف‌های کلیمانجارو

سوزان هیوارد، بنی میدفورد (کارگزارش) را عملاً به‌طور تصادفی پیدا کرد. موقع دوچرخه‌سواری از محله‌شان هیوارد جلوی ملک بنی میدفورد به زمین‌خورد میدفورد کمک‌اش کرد از روی زمین برخیزد؛ و این شروع آشنایی آن‌ها بود و سپس در زندگی حرفه‌ای کمک‌اش کرد. نام جدیدی برایش برگزید و قراردادی با استودیو برادران وارنر برایش ترتیب داد. هیوارد وقتی بار دیگر با والتر وانگر تهیه‌کننده همکاری کرد و در می‌خواهم زنده بمانم! (۱۹۵۸) نقش «باربارا گراهام» را بازی کرد جایزه اسکار را برد. این نقطه اوج در زندگی حرفه‌ای اش اجباراً با افول او ادامه پیدا کرد.

پس از چند سال کار برا ی استودیوهای استودیو برادران وارنر هیوارد به استودیو پارامونت رفت در سال ۱۹۴۶ با والتر ونگر قرارداد بست همکاری آن‌ها چنان ثمر بخش بود که هیوارد برای فیلم داستان یک زن نامزد اسکار شد. پس از آن با کمپانی فاکس قرارداد بست و به زودی به ستارهٔ درجهٔ یک تبدیل شد.

در سال ۱۹۵۲ «انجمن روزنامه‌نگاران خارجی هالیوود»، سوزان هیوارد و جان وین را به عنوان محبوب‌ترین ستاره‌های سال انتخاب کرد. در سال ۱۹۷۴ سوزان هیوارد حرکت شجاعانهٔ دیگری از خود نشان داد. خیلی‌ها نمی‌دانستند که از بیماری سرطان رنج می‌برد و در مراسم اسکار آن سال در کنار جان وین به روی صحنه رفت.

مرگ

وقتی هیوارد در سال ۱۹۷۵ پس از دو سال مبارزه با سرطان مغز درگذشت هنوز شهرت و محبوبیت داشت. بر اساس حدس و گمان‌ها سرطان هیوارد نتیجهٔ کارش در فیلم فاتح (۱۹۵۶) است که در لوکیشن‌هایی در ایالت یوتا فیلم‌برداری شد. همان‌جا که ارتش آمریکا سال‌ها قبل بمب‌های اتمی اش را تست می‌کرده‌است. این شایعه وقتی قوت گرفت که دیگر عوامل فیلم از جمله جان وین، اگنس مورهد، جان هویت و دیک پاول کارگردان فیلم همگی از بیماری سرطان درگذشتند.

جوایز و افتخارات

وی برندهٔ جایزهٔ اسکار به خاطر فیلم می‌خواهم زنده بمانم! شد و همچنین وی برای داستان یک زن، قلب احمق من، با ترانه‌ای در قلبم و فردا خواهم گریست نامزد جوایز اسکار شد.

فیلم‌شناسی

منابع