دانشگاه علوم اقتصادی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
اصلاح تمیزکاری ویکی سازی
برچسب: حذف حجم زیادی از مطالب منبع‌دار
خط ۱: خط ۱:
{{خودارجاعی}}{{پیوند مرده۲}}{{ارجاع نادرست}}{{ویکی‌سازی}}{{تمیزکاری}}
{{خودارجاعی}}{{پیوند مرده۲}}{{ارجاع نادرست}}
{{دانشگاه
{{دانشگاه
|نام = دانشگاه علوم اقتصادی
|نام = دانشگاه علوم اقتصادی
خط ۲۳: خط ۲۳:
}}
}}


'''دانشگاه علوم اقتصادی''' یکی از [[دانشگاه‌های دولتی ایران]] است که در [[تهران]] قرار دارد. این دانشگاه پیشتر وابسته به [[وزارت امور اقتصادی و دارایی]] بود و [[دانشکده امور اقتصادی]] نامیده می‌شد. دانشگاه علوم اقتصادی در سال ۱۳۸۷ میزبان «نشست نمایندگان کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها» بود.<ref>{{یادکرد وب| نشانی = http://www.mehrnews.com/NewsPrint.aspx?NewsID=768011| عنوان =برگزاری نشست نمایندگان کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در تهران | تاریخ بازدید = ۲۶ شهریور ۱۳۸۸| تاریخ = ۱ آبان ۱۳۸۷| ناشر =[[خبرگزاری مهر]]}}</ref> بنابر نوشته [[روزنامه رسالت]]، «در توزیع امکانات دولتی در حق این دانشگاه تبعیض» رواداشته می‌شود.<ref>انبارلویی. دانشگاه امور اقتصادی در غربت توجهات دو وزارتخانه، روزنامه رسالت</ref> این دانشگاه در اواخر سال ۹۳ با [[دانشگاه خوارزمی]] تهران ادغام گردید، دکتر منجذب رئیس دانشکده علوم اقتصادی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید این مطلب اظهار داشت: این ادغام قبل از عید صورت گرفته‌است و تمامی پرسنل، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی به دانشگاه خوارزمی منتقل شده‌اند.
'''دانشگاه علوم اقتصادی''' یکی از [[دانشگاه‌های دولتی ایران]] بود که در [[تهران]] قرار داشت. این دانشگاه پیشتر وابسته به [[وزارت امور اقتصادی و دارایی]] بود و [[دانشکده امور اقتصادی]] نامیده می‌شد و بعدها تحت نظر [[وزارت علوم، تحقیقات و فناوری]] قرار گرفت. این دانشگاه در اواخر سال ۹۳ با [[دانشگاه خوارزمی]] تهران ادغام گردید؛ علت این ادغام نیاز دانشگاه خوارزمی به دانشکده‌های «علوم مالی»، «علوم اقتصاد» و «مدیریت» بود.

وی هم چنین علت این ادغام را نیاز دانشگاه خوارزمی به دانشکده‌های «علوم مالی»، «علوم اقتصاد» و «مدیریت» اعلام کرد.

به گفته یکی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی این ادغام در حالی انجام شده‌است که دانشجویان هیچ اطلاعی از آن نداشته‌اند و مسئولین وزارت علوم اعلام کرده بودند که تغییری را در روند کاری این دانشگاه شاهد نخواهیم بود.

تغییر سردر دانشگاه علوم اقتصادی

دکتر حسینی مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم در این زمینه گفت: این ادغام مورد توافق هر دو دانشگاه بوده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب رسیده‌است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تأسیس دانشگاه علوم اقتصادی افزود: این دانشگاه در دولت قبل و بدون تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشکده به دانشگاه ارتقاء یافت. در ابتدا قرار بود دانشکده علوم اقتصادی زیرمجموعه یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور قرار گیرد به همین دلیل ماهیت دانشگاه علوم اقتصادی همواره مورد سؤال شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

وی با تأکید بر اینکه ادغام این دانشگاه با یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور از مدت‌ها قبل مورد بحث بود، ادامه داد: سرانجام ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی مورد تأیید قرار گرفت و اما مباحثی مانند ادغام تمام یا بخشی از دانشکده‌ها، مدرکی که به دانشجویان اعطا می‌شود، ساختار و تشکیلات دانشگاه، مسائل مدیریت و اداری دانشگاه و… باید مورد توافق هر دو دانشگاه قرار گیرد و تصمیم‌گیری در این موارد بر عهده دانشگاه‌ها است نه وزارت علوم.


== تاریخچه ==
== تاریخچه ==
این دانشگاه به عنوان نخستین مرکز آموزشی [[وزارت مالیه]] که بعداً [[وزارت امور اقتصادی و دارایی]] نام گرفت، در سال ۱۳۱۵ بنیانگذاری شد. هدف اصلی آن مرکز در دوره طولانی تحولات ۵۰ ساله خود(۱۳۱۵–۱۳۶۵)، آموزش وتربیت نیروی انسانی ماهر در رده‌های مختلف دانشگاهی بوده‌است، تا آنجا که در بسیاری از آن سال‌ها، اعطای بورس‌های تحصیلی اعزام به خارج از کشور برای دوره کارشناسی [[امور مالی]] و کارشناسی ارشد [[مدیریت مالی]] توسط این دانشگاه صورت گرفته‌است. مجوز تأسیس این دانشگاه با عنوان «دانشکده امور اقتصادی» در شهریور ۱۳۶۶ توسط [[وزارت فرهنگ و آموزش عالی]] و شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد. این دانشگاه در سال ۱۳۸۲، با مصوبه شورای عالی اداری از [[وزارت امور اقتصادی و دارایی]] جدا شد و تحت پوشش [[وزارت علوم، تحقیقات و فناوری]] قرار گرفت و به «دانشکده امور اقتصادی» تغییر نام داد. با تغییر مدیریت دانشکده در سال ۱۳۸۴ تغییرات وسیعی در دانشکده بوجود آمد و در سال ۱۳۸۶ به دانشکده[[دانشکده علوم اقتصادی]] تغییر نام داد. در سال ۱۳۸۹ این دانشکده به [[دانشگاه تهران]] و سپس بااعتراض هیئت امناء (هیئت امناء دانشگاه علامه طباطبایی و موافقت وزیر وقت علوم با [[دانشگاه علامه طباطبایی]] ادغام شد.
این دانشگاه به عنوان نخستین مرکز آموزشی [[وزارت مالیه]] که بعداً [[وزارت امور اقتصادی و دارایی]] نام گرفت، در سال ۱۳۱۵ بنیانگذاری شد. هدف اصلی آن مرکز در دوره طولانی تحولات ۵۰ ساله خود(۱۳۱۵–۱۳۶۵)، آموزش وتربیت نیروی انسانی ماهر در رده‌های مختلف دانشگاهی بوده‌است، تا آنجا که در بسیاری از آن سال‌ها، اعطای بورس‌های تحصیلی اعزام به خارج از کشور برای دوره کارشناسی [[امور مالی]] و کارشناسی ارشد [[مدیریت مالی]] توسط این دانشگاه صورت گرفته‌است. مجوز تأسیس این دانشگاه با عنوان «دانشکده امور اقتصادی» در شهریور ۱۳۶۶ توسط [[وزارت فرهنگ و آموزش عالی]] و شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد.
سپس این دانشکده از دانشگاه علامه طباطبایی منفک شد و با رأی شورای گسترش آموزش عالی به عنوان دانشگاه علوم اقتصادی با سه دانشکده اقتصاد، مدیرت و علوم مالی به کار خود ادامه داد. سرانجام در سال ۱۳۹۳ دانشگاه علوم اقتصادی در [[دانشگاه خوارزمی]] ادغام شد.
{{سخ}} رؤسای این دانشکده به ترتیب زمانی عبارتند از: دکترعلی اکبر عرب مازار (۱۳۷۳–۱۳۸۱)، دکتر محمد علی آقایی (۱۳۷۵)، دکتر محمد حسین مهدوی (۱۳۸۱–۱۳۸۳)، خانم دکتر ویدا مجتهدزاده (۱۳۸۳–۱۳۸۴)، دکتر [[مهدی صادقی شاهدانی]] (۱۳۸۴–۱۳۹۲) و دکتر محمدرضا منجذب (۱۳۹۲–۱۳۹۴).

== اهم اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم اقتصادی طی دهه اخیر ==
# ارتقاء و کسب جایگاه مهم در بین دانشگاه‌های اقتصادی و مالی در کشور
# راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ای در دانشگاه نظیر دوره کارشناسی ارشد مهندسی مالی، مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی، اقتصاد اسلامی، مدیریت گمرک، مدیریت بیمه، اقتصاد انرژی، بانکداری اسلامی، مهندسی علوم تصمیم
# بازسازی و نوسازی اساسی ساختمان‌های اصلی دانشگاه
۴- احداث ۳ سالن و تالار اجتماعات با مجموع گنجایش ۳۵۴ نفر

۵- افزایش اعضای هیئت علمی از ۱۷ به ۳۸

۶- احراز رتبه علمی-پژوهشی مجله"فصلنامه علمی ـ پژوهشی تحقیقات مدل‌سازی اقتصادی "با وب سایت مستقل، راه‌اندازی یک ژورنال به زبان لاتین و سه مجله فارسی دیگر.

۷- خرید ۱۲۰۰۰ هزار نسخه کتاب و ۲۰۰۰ نسخه دیجیتال برای دانشگاه

۸- سرویس بانک‌های اطلاعاتی معتبر و معروف

۹- تهیه جامع‌ترین بانک کتاب‌های الکترونیکی ایران با ۴۰۰۰ کتاب اقتصادی و مالی


این دانشگاه در سال ۱۳۸۲، با مصوبه شورای عالی اداری از [[وزارت امور اقتصادی و دارایی]] جدا شد و تحت پوشش [[وزارت علوم، تحقیقات و فناوری]] قرار گرفت و به «دانشکده امور اقتصادی» تغییر نام داد. با تغییر مدیریت دانشکده در سال ۱۳۸۴ تغییرات وسیعی در دانشکده بوجود آمد و در سال ۱۳۸۶ به [[دانشکده علوم اقتصادی]] تغییر نام داد. در سال ۱۳۸۹ این دانشکده به [[دانشگاه تهران]] و سپس بااعتراض هیئت امناء دانشگاه علامه طباطبایی و موافقت وزیر وقت علوم با [[دانشگاه علامه طباطبایی]] ادغام شد.
۱۰- تجهیز کلاس‌ها به اینترنت و ویدئو پروژکتور


سپس این دانشکده از دانشگاه علامه طباطبایی منفک شد و با رأی شورای گسترش آموزش عالی به عنوان دانشگاه علوم اقتصادی با سه دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم مالی به کار خود ادامه داد تا اینکه سرانجام در سال ۱۳۹۳ در [[دانشگاه خوارزمی]] ادغام شد.
۱۱- راه‌اندازی وب سایت دانشگاه با جامع‌ترین اطلاعات ممکن و با ۲۰ پرتال مستقل


=== رؤسا ===
# امضای تفاهم نامه و اجرای طرحهای پژوهشی یا آموزشی با بیش از سی مرکز یا وزارتخانه
رؤسای این دانشکده به ترتیب زمانی عبارتند از:
# راه‌اندازی دفتر ارتباط با صنعت (صتعت مرتبط با دانشگاه: بیمه، بانک، بورس، مالیات، گمرک، صنعت حمل و نقل، ...) برای اولین بار و لینک دانشجویان برتر دانشگاه به صنعت در دوره‌های کارآموزی، فرایند استخدام و … که انگیزه‌ها را افزایش داده و لینک هیئت علمی به صنعت.
* دکترعلی اکبر عرب مازار (۱۳۷۳–۱۳۸۱)
۱۴-اجرای دوره‌های آموزشی [[مالیات بر ارزش افزوده]] در سطح ملی (بالغ بر ۳۵۰۰۰۰ نفر آموزش) با تنظیم قرارداد با سازمان مالیاتی
* دکتر محمد علی آقایی (۱۳۷۵)
* دکتر محمد حسین مهدوی (۱۳۸۱–۱۳۸۳)
* خانم دکتر ویدا مجتهدزاده (۱۳۸۳–۱۳۸۴)
* دکتر [[مهدی صادقی شاهدانی]] (۱۳۸۴–۱۳۹۲
* دکتر محمدرضا منجذب (۱۳۹۲–۱۳۹۴).


== رشته‌های تحصیلی ==
== رشته‌های تحصیلی ==
این دانشگاه از طریق [[کنکور سراسری]] در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد.<ref>{{یادکرد وب| نشانی =http://farsi.ses.ac.ir/page.php?slct_pg_id=29&sid=1&slc_lang=fa | عنوان =رشته‌های دانشگاه| تاریخ بازدید = ۲۶ شهریور ۱۳۸۸| ناشر = وبگاه دانشگاه امور اقتصادی}}</ref> برخی از رشته‌های این دانشگاه، در ایران منحصربه‌فرد هستند و تنها در این دانشگاه تدریس می‌شوند. دانشگاه علوم اقتصادی در حال حاضر دارای سه دانشکده به نام‌های دانشکده اقتصاد، دانشکده مدیریت و دانشکده علوم مالی است.
این دانشگاه از طریق [[کنکور سراسری]] در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرفت.<ref>{{یادکرد وب| نشانی =http://farsi.ses.ac.ir/page.php?slct_pg_id=29&sid=1&slc_lang=fa | عنوان =رشته‌های دانشگاه| تاریخ بازدید = ۲۶ شهریور ۱۳۸۸| ناشر = وبگاه دانشگاه امور اقتصادی}}</ref> برخی از رشته‌های این دانشگاه، در ایران منحصربه‌فرد بودند و تنها در این دانشگاه تدریس می‌شدند.


=== کارشناسی ===
=== کارشناسی ===
خط ۹۲: خط ۶۷:


== فضاهای آموزشی دانشگاه ==
== فضاهای آموزشی دانشگاه ==
== ۱-دانشکده علوم مالی ==
=== دانشکده علوم مالی ===
مجموعه ساختمان‌های آموزشی رودسر (خیابان حافظ، خیابان رودسر)

کلاس‌های درس و دانشجویان کارشناسی (روزانه) در این مجموعه قرار دارند. این مجموعه، دارای ۲۸ کلاس درس است و اتاق استادان دانشگاه و استادان مدعو نیز در آن واقع است.
کلاس‌های درس و دانشجویان کارشناسی (روزانه) در این مجموعه قرار دارند. این مجموعه، دارای ۲۸ کلاس درس است و اتاق استادان دانشگاه و استادان مدعو نیز در آن واقع است.
این مجموعه مجهز به امکانات زیر می‌باشد:
این مجموعه مجهز به امکانات زیر می‌باشد:
خط ۱۰۴: خط ۷۷:
* سالن اجتماعات
* سالن اجتماعات


== ۲- دانشکده مدیریت ==
=== دانشکده مدیریت ===
ساختمان آموزشی سمیه (خیابان سمیه، بین خیابان قرنی و نجات الهی)

این مجموعه دارای ۱۸ کلاس آموزشی ویژه دانشجویان کارشناسی و ارشد گروه‌های مدیریت است. این مجموعه آموزشی پس از بازسازی و نوسازی کامل، مجهز به آخرین امکانات و تجهزات آموزشی شده‌است.
این مجموعه دارای ۱۸ کلاس آموزشی ویژه دانشجویان کارشناسی و ارشد گروه‌های مدیریت است. این مجموعه آموزشی پس از بازسازی و نوسازی کامل، مجهز به آخرین امکانات و تجهزات آموزشی شده‌است.
این مجموعه مجهز به امکانات زیر است:
این مجموعه مجهز به امکانات زیر است:
خط ۱۱۴: خط ۸۵:
* ۲ سایت کامپیوتری
* ۲ سایت کامپیوتری


== ۳- دانشکده اقتصاد ==
=== دانشکده اقتصاد ===
ساختمان آموزشی طالقانی (انتهای خیابان طالقانی، کوچه جهان)

کلاس‌های درسی و دانشجویان لیسانس و کارشناسی ارشد در این مجموعه استقرار دارند. این مجموعه نیز مجهز به کلاس‌های آموزشی بازسازی و نوسازی شده‌استاندارد، شبکه اینترنت و اینترانت، ویدئو پروژکتور، کتابخانه و سایت کامپیوتری است.
کلاس‌های درسی و دانشجویان لیسانس و کارشناسی ارشد در این مجموعه استقرار دارند. این مجموعه نیز مجهز به کلاس‌های آموزشی بازسازی و نوسازی شده‌استاندارد، شبکه اینترنت و اینترانت، ویدئو پروژکتور، کتابخانه و سایت کامپیوتری است.


=== مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه ===
=== مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه ===
مرکزکارآفرینی و نوآوری، واحدی است که عهده‌دار آموزش، مشاوره و توسعه در زمینه معرفی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری می‌باشد. در این مرکز مجموعه دوره‌های آموزش عالی (پیشرفته) [[مدیریت سرمایه‌گذاری]] در حال برگزاری می‌باشد:
مرکزکارآفرینی و نوآوری، واحدی است که عهده‌دار آموزش، مشاوره و توسعه در زمینه معرفی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری می‌باشد. در این مرکز مجموعه دوره‌های آموزش عالی (پیشرفته) [[مدیریت سرمایه‌گذاری]] در حال برگزاری می‌باشد:

# MFT دوره آموزش عالی مدیریت معاملات در بازار بین‌المللی ارز
# MFT دوره آموزش عالی مدیریت معاملات در بازار بین‌المللی ارز
# MST دوره آموزش عالی مدیریت معاملات در [[بورس اوراق بهادار تهران]]
# MST دوره آموزش عالی مدیریت معاملات در [[بورس اوراق بهادار تهران]]
خط ۱۳۲: خط ۱۰۰:


این دوره‌های کوتاه مدت به صورت کاربردی برگزار می‌شود. پس از برگزاری دوره و یک آزمون پایانی به دانش پذیران گواهینامه شرکت در دوره به همراه کارنامه اعطا می‌شود. لازم است ذکر شود که عده‌ای از دانش پذیران با مهارت‌های آموزش داده شده در این دوره‌ها بلافاصله جذب بازار کار شده‌اند.
این دوره‌های کوتاه مدت به صورت کاربردی برگزار می‌شود. پس از برگزاری دوره و یک آزمون پایانی به دانش پذیران گواهینامه شرکت در دوره به همراه کارنامه اعطا می‌شود. لازم است ذکر شود که عده‌ای از دانش پذیران با مهارت‌های آموزش داده شده در این دوره‌ها بلافاصله جذب بازار کار شده‌اند.


== نامه سرگشاده دانشجویان ==
پس از اخراج یکی از اعضای [[هیئت علمی]] در سال ۱۳۸۶، دانشجویان این دانشگاه در نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم خواستار بازگشت او شدند.<ref>{{یادکرد|مقاله=[http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1559115 نامه‌ای برای جلوگیر از اخراج یک استاد]|نشریه=[[روزنامه اعتماد]]|تاریخ=۲ بهمن ۱۳۸۶|شماره=شماره ۱۵۹۶|صفحه=صفحه ۷}}</ref>


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۲۷ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۳۲

دانشگاه علوم اقتصادی
نوعسراسری (دولتی)
بنیانگذاری شده۱۳۱۵
وابستگیوزارت امور اقتصادی و دارایی
(۱۳۸۲–۱۳۱۵)
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
(۱۳۸۳-امروز)
رئیسمحمدرضا منجذب
کارشناسی۱۱۰۰ نفر
تحصیلات تکمیلی۱۰۰۰ نفر
موقعیتپرچم ایران ایران، تهران، تهران
وبگاه

دانشگاه علوم اقتصادی یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران بود که در تهران قرار داشت. این دانشگاه پیشتر وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی بود و دانشکده امور اقتصادی نامیده می‌شد و بعدها تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت. این دانشگاه در اواخر سال ۹۳ با دانشگاه خوارزمی تهران ادغام گردید؛ علت این ادغام نیاز دانشگاه خوارزمی به دانشکده‌های «علوم مالی»، «علوم اقتصاد» و «مدیریت» بود.

تاریخچه

این دانشگاه به عنوان نخستین مرکز آموزشی وزارت مالیه که بعداً وزارت امور اقتصادی و دارایی نام گرفت، در سال ۱۳۱۵ بنیانگذاری شد. هدف اصلی آن مرکز در دوره طولانی تحولات ۵۰ ساله خود(۱۳۱۵–۱۳۶۵)، آموزش وتربیت نیروی انسانی ماهر در رده‌های مختلف دانشگاهی بوده‌است، تا آنجا که در بسیاری از آن سال‌ها، اعطای بورس‌های تحصیلی اعزام به خارج از کشور برای دوره کارشناسی امور مالی و کارشناسی ارشد مدیریت مالی توسط این دانشگاه صورت گرفته‌است. مجوز تأسیس این دانشگاه با عنوان «دانشکده امور اقتصادی» در شهریور ۱۳۶۶ توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی و شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد.

این دانشگاه در سال ۱۳۸۲، با مصوبه شورای عالی اداری از وزارت امور اقتصادی و دارایی جدا شد و تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و به «دانشکده امور اقتصادی» تغییر نام داد. با تغییر مدیریت دانشکده در سال ۱۳۸۴ تغییرات وسیعی در دانشکده بوجود آمد و در سال ۱۳۸۶ به دانشکده علوم اقتصادی تغییر نام داد. در سال ۱۳۸۹ این دانشکده به دانشگاه تهران و سپس بااعتراض هیئت امناء دانشگاه علامه طباطبایی و موافقت وزیر وقت علوم با دانشگاه علامه طباطبایی ادغام شد.

سپس این دانشکده از دانشگاه علامه طباطبایی منفک شد و با رأی شورای گسترش آموزش عالی به عنوان دانشگاه علوم اقتصادی با سه دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم مالی به کار خود ادامه داد تا اینکه سرانجام در سال ۱۳۹۳ در دانشگاه خوارزمی ادغام شد.

رؤسا

رؤسای این دانشکده به ترتیب زمانی عبارتند از:

  • دکترعلی اکبر عرب مازار (۱۳۷۳–۱۳۸۱)
  • دکتر محمد علی آقایی (۱۳۷۵)
  • دکتر محمد حسین مهدوی (۱۳۸۱–۱۳۸۳)
  • خانم دکتر ویدا مجتهدزاده (۱۳۸۳–۱۳۸۴)
  • دکتر مهدی صادقی شاهدانی (۱۳۸۴–۱۳۹۲
  • دکتر محمدرضا منجذب (۱۳۹۲–۱۳۹۴).

رشته‌های تحصیلی

این دانشگاه از طریق کنکور سراسری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرفت.[۱] برخی از رشته‌های این دانشگاه، در ایران منحصربه‌فرد بودند و تنها در این دانشگاه تدریس می‌شدند.

کارشناسی

کارشناسی ارشد

فضاهای آموزشی دانشگاه

دانشکده علوم مالی

کلاس‌های درس و دانشجویان کارشناسی (روزانه) در این مجموعه قرار دارند. این مجموعه، دارای ۲۸ کلاس درس است و اتاق استادان دانشگاه و استادان مدعو نیز در آن واقع است. این مجموعه مجهز به امکانات زیر می‌باشد:

  • اتصال تمام کلاس‌ها به شبکه اینترنت و اینترانت
  • تجهیز تمام کلاس‌ها به ویدئو پروژکتور
  • سالن مطالعه و کتابخانه
  • ۵ سایت کامپیوتری
  • اینترنت بی‌سیم
  • سالن اجتماعات

دانشکده مدیریت

این مجموعه دارای ۱۸ کلاس آموزشی ویژه دانشجویان کارشناسی و ارشد گروه‌های مدیریت است. این مجموعه آموزشی پس از بازسازی و نوسازی کامل، مجهز به آخرین امکانات و تجهزات آموزشی شده‌است. این مجموعه مجهز به امکانات زیر است:

  • عایق بندی کامل صوتی و حرارتی تمام کلاس‌ها
  • اتصال تمام کلاس‌ها به شبکه اینترنت و اینترانت و ویدئو پروژکتور
  • سالن مطالعه و سالن اجتماعات و کتابخانه
  • ۲ سایت کامپیوتری

دانشکده اقتصاد

کلاس‌های درسی و دانشجویان لیسانس و کارشناسی ارشد در این مجموعه استقرار دارند. این مجموعه نیز مجهز به کلاس‌های آموزشی بازسازی و نوسازی شده‌استاندارد، شبکه اینترنت و اینترانت، ویدئو پروژکتور، کتابخانه و سایت کامپیوتری است.

مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه

مرکزکارآفرینی و نوآوری، واحدی است که عهده‌دار آموزش، مشاوره و توسعه در زمینه معرفی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری می‌باشد. در این مرکز مجموعه دوره‌های آموزش عالی (پیشرفته) مدیریت سرمایه‌گذاری در حال برگزاری می‌باشد:

  1. MFT دوره آموزش عالی مدیریت معاملات در بازار بین‌المللی ارز
  2. MST دوره آموزش عالی مدیریت معاملات در بورس اوراق بهادار تهران
  3. MOT دوره آموزش عالی مدیریت معاملات قراردادهای اختیار معامله-آپشن
  4. MCT دوره آموزش عالی مدیریت معاملات قراردادهای آتی در بورس کالای ایران
  5. دوره آموزش حسابداری کاربردی شرکت‌ها

مرکز کار آفرینی دانشگاه تاکنون دوره‌های آموزشی کوتاه مدت زیر را نیز برگزار نموده‌است. امور بیمه، امور گمرکی و سفارشهای خارجی، اعتبارات و امور بانکی، احکام و طبقه‌بندی مشاغل، مدیریت بهره‌وری ، مهندسی کیفیت، مدیریت پروژه، اصول و فنون مذاکرات بین‌المللی، مدیریت ریسک، بهره‌وری سرمایه، بهره‌وری منابع انسانی، کارگاه مدیریت تغییر، بهبود عملکرد کیفیت، معرفی و کاربرد نرم‌افزار SPSS، روانشناسی موفقیت

این دوره‌های کوتاه مدت به صورت کاربردی برگزار می‌شود. پس از برگزاری دوره و یک آزمون پایانی به دانش پذیران گواهینامه شرکت در دوره به همراه کارنامه اعطا می‌شود. لازم است ذکر شود که عده‌ای از دانش پذیران با مهارت‌های آموزش داده شده در این دوره‌ها بلافاصله جذب بازار کار شده‌اند.

منابع

  1. «رشته‌های دانشگاه». وبگاه دانشگاه امور اقتصادی. دریافت‌شده در ۲۶ شهریور ۱۳۸۸.
  • «دربارهٔ دانشکده». وبگاه رسمی دانشگاه علوم اقتصادی. دریافت‌شده در ۲۶ شهریور ۱۳۸۸.
  • انبارلویی، محمدصادق (۱۵ مهر ۱۳۸۷روزنامه رسالت، ش. شماره ۶۵۴۱، ص. صفحه ۴ پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک); پیوند خارجی در |مقاله= وجود دارد (کمک); از |مقاله= صرف‌نظر شد (کمک)

پیوند به بیرون