مسیحیت غربی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات ردهٔ همسنگ (۳۰.۱) +مرتب (۱۴.۹ core): + رده:فیلیوکه
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''مسیحیت غربی''' از [[کلیسای لاتین|کلیسای لاتینِ]] [[کلیسای کاتولیک]] و فرقه‌هایی که در طول تاریخ از آن مشتق شده‌اند تشکیل شده‌است. از جمله [[کلیسای انگلیکان]]، [[لوتری]] ها، [[پرسبیتری]] ها، [[متدیست]]‌ها و دیگر شاخه‌های سنتی [[پروتستان]] می‌باشد. این اصطلاح معمولاًَ در مقابل [[مسیحیت شرقی]] مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسیحیت غربی در حدود 90 درصد از [[مسیحی]]ان در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
'''مسیحیت غربی''' از [[کلیسای لاتین|کلیسای لاتینِ]] [[کلیسای کاتولیک]] و فرقه‌هایی که در طول تاریخ از آن مشتق شده‌اند تشکیل شده‌است. از جمله [[کلیسای انگلیکان]]، [[لوتری]]ان، [[پرسبیتری|مشایخیان]]، [[متدیست]]‌ها و دیگر شاخه‌های سنتی [[پروتستان]] است. از این اصطلاح معمولاًَ در برابر [[کلیسای ارتدکس شرقی]] استفاده می‌شود. مسیحیت غربی در حدود 90 درصد از [[مسیحی]]ان در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.


== پانویس ==
== پانویس ==

نسخهٔ ‏۲۴ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۴۶

مسیحیت غربی از کلیسای لاتینِ کلیسای کاتولیک و فرقه‌هایی که در طول تاریخ از آن مشتق شده‌اند تشکیل شده‌است. از جمله کلیسای انگلیکان، لوتریان، مشایخیان، متدیست‌ها و دیگر شاخه‌های سنتی پروتستان است. از این اصطلاح معمولاًَ در برابر کلیسای ارتدکس شرقی استفاده می‌شود. مسیحیت غربی در حدود 90 درصد از مسیحیان در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

پانویس