سید محمود رضوی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۷۸: خط ۷۸:
[[رده:زادگان ۱۳۵۹]]
[[رده:زادگان ۱۳۵۹]]
[[رده:تهیه‌کنندگان برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم]]
[[رده:تهیه‌کنندگان برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم]]
[[رده:تهیه‌کنندگان برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران]]

نسخهٔ ‏۱۳ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۰۵

سید محمود رضوی مجد
زادهٔ۱۳۵۹
مشهد
ملیت ایران
پیشهتهیه‌کننده
سال‌های فعالیت۱۳۸۴-اکنون

سید محمود رضوی مجد (متولد ۱۳۵۹ در مشهد) تهیه کننده سینما اهل ایران می‌باشد.

ورود به سینما را با سرمایه‌گذاری فیلم هفت و پنج دقیقه شروع کرد و پس از آن مشترکاً با اصغر فرهادی تهیه‌کنندگی فیلم دربارهٔ الی را در سال ۱۳۸۷ برعهده گرفت. همچنین فیلم خیابان‌های آرام تولید سال ۱۳۸۹ نیز به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی می‌باشد.

در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر با تهیه‌کنندگی اولین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی با نام «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول جشنواره شد.

در سی و چهارمین دورهٔ جشنواره فیلم فجر با تهیه‌کنندگی فیلم‌های «سیانور» و «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» حاضر بود. فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم نامزد دریافت سیمرغ در بخش نگاه نو بود.

در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، با تهیه‌کنندگی فیلم «ماجرای نیمروز»، سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. همچنین بهزاد جعفری طادی برای فیلم ماجرای نیمروز برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس شده‌است.[۱][۲][۳]

بعد از کاندیدا شدن محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۹۶)، سید محمود رضوی به عنوان سرپرست کل تبلیغات ستاد انتخاباتی قالیباف معرفی شد. مستندهای انتخاباتی قالیباف نیز در این دوره از انتخابات با سرپرستی و نظارت وی ساخته شد.[۴]

فیلم‌شناسی

تهیه‌کننده

سرمایه‌گذار

سریال

مستند

منابع

  1. ««ماجرای نیمروز» بیشترین سیمرغ بلورین را گرفت». تسنیم. دریافت‌شده در ۱۳ فوریه ۲۰۱۷.
  2. «از اختتامیه بدون سخنرانی تا اهدای سیمرغ بلورین آرای مردمی به «ماجرای نیمروز»». فارس. دریافت‌شده در ۱۳ فوریه ۲۰۱۷.
  3. «پس از گرفتن سیمرغ بهترین فیلم، در گفتگو با میزان:محمود رضوی: خوشحالم مردم "ماجرای نیمروز" را دوست داشتند». میزان. 21 بهمن 1395. دریافت‌شده در فوریهٔ ۲۰۱۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  4. «سید محمود رضوی سرپرست تبلیغات ستاد قالیباف شد». ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶. از پارامتر ناشناخته |وب‌گاه= صرف نظر شد (|وبگاه= پیشنهاد می‌شود) (کمک)

پیوند به بیرون