موزه یادبود هولوکاست: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
SieBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات افزودن: da, de, en, es, fi, fr, he, id, nl, no, pt, ru
Sanchooli (بحث | مشارکت‌ها)
جز افزودن سریع رده «موزه‌های امریکا» (با استفاده از رده‌ساز)
خط ۸۴: خط ۸۴:
* [http://www.ushmm.org/ ایالات متحده موزه یادبود هولوکاست]
* [http://www.ushmm.org/ ایالات متحده موزه یادبود هولوکاست]


[[رده:موزه‌های امریکا]]
[[da:United States Holocaust Memorial Museum]]
[[da:United States Holocaust Memorial Museum]]
[[de:United States Holocaust Memorial Museum]]
[[de:United States Holocaust Memorial Museum]]

نسخهٔ ‏۵ اکتبر ۲۰۰۹، ساعت ۰۸:۳۷

ساختمان موزه یادبود هالوکاست در شهر واشنگتن دیسی.

در ایالات متحده موزه یادبود هولوکاست (USHMM) است که در ایالات متحده زندگی 'یادبودی را به هولوکاست. مجاور را به ملی بازار در واشنگتن دی سی ، که USHMM اختصاص داده شده است برای کمک به رهبران و شهروندان در جهان را به مقابله با نفرت ، جلوگیری از قتل عام ، ارتقاء کرامت انسانی ، و تقویت دموکراسی است.

در سال 1980 ، به آمریکا کنگره مجاز ایجاد موزه بر اساس گزارش سال 1979 که به رئیس کمیسیون هولوکاست تاسیس شده توسط جیمی کارتر. با حمایت از مایلز لرمان ، در موزه در حدود $ 190 میلیون دلار برای ساخت و ساز از موزه و آثار مکشوفه از اکتساب مطرح. ساختمان موزه توسط طراحی شد جیمز Ingo نگار (یک بازمانده یهودی از آلمان نازی) ، از پی Cobb نگار و همکاران. علاوه بر این ، موریس N. Finegold از Finegold الکساندر + همکاران Inc. بود یک معمار مشاوره در پروژه می باشد. هر چند که در خارج از ساختمان با خطوط تمیز گذرا است ، در نگهداری با ساختمان های دولتی بزرگ را در چهار چوب فوری ، از فضای داخلی را به تحریک پاسخهای بیشتر صمیمی و احشایی به معنای شد.

از آنجا که تعهد خود را در سال 1993 ، در موزه به استقبال از نزدیک به 30 میلیون نفر بازدید کننده ، از جمله کودکان مدرسه بیش از 8 میلیون و 85 سر دولت.. امروز 90 درصد از بازدید کنندگان از موزه هستند یهودی نیست ، و وب سایت خود ، از پیشروان جهانی در اختیار افراد آنلاین در هولوکاست ، 15 میلیون بار مشاهده شده است در سال 2006 به طور متوسط از 100 کشور مختلف دریافت روزانه است.

مجموعه

دائمی نمایشگاه

در دائمی نمایشگاه از USHMM اشغال اکثریت فضای طبقه از موزه ، ابتدا در طبقه چهارم و پایان دادن به در طبقه دوم. از آن تاریخ دارای تسلسل تاریخی از هولوکاست است که از طریق بیش از 900 آثار مکشوفه ، 70 مانیتور ویدئو ، و چهار سالن نمایش است که شامل رئال فیلم تاریخی و شهادت شاهدان عینی. در طبقه چهارم در سال 1933 تحت پوشش سال 1940 ، با تمرکز بر روی طرد یهودیان از جامعه اروپا را به buildup به جنگ جهانی دوم با حمله به لهستان توسط نازی آلمان. طبقه سوم را تحت پوشش در سال 1940 به سال 1945 با تمرکز بر آن راه حل نهایی. -- به ویژه در اردوگاه‌های کار اجباری ، اردوگاه‌های مرگ. و ghettos. طبقه دوم بر یهودی و مقاومت در برابر تحت حکومت نازی ها ، نجات ، آزادی ، و بدون نیاز به سال های جنگ. در پایان این نمایشگاه یک فیلم شهادت بازماندگان هولوکاست است که به طور مداوم اجرا شده است. ترین اول وقت را صرف بازدید کنندگان به طور متوسط دو تا سه ساعت از خود در این نمایشگاه و هدایت آن را برای بازدید کنندگان از 11 سال سن و مسن توصیه شده است.

برج مخالفت

در برج چهره بخشی از نمایشگاه دائمی در موزه است. آن را به شکل یک سه برج داستان در درون ساختمان ، است و با حدود یک هزار و عکس از زندگی روزمره قبل از هولوکاست در انتظارنشسته بودند کوچک لیتوانی shtetl (روستا) از Eišiškės. به عکس ها از گروه‌های خانواده ، عروسی ، picnics وجود دارد ، از شنا کردن احزاب ، رویدادهای ورزشی ، جشن های تعطیلات ، باغبانی ، bicycling و جنبه‌های دیگری از زندگی روزمره. قبل از جنگ ، جمعیت shtetl بود درباره 3،500 ، تقریبا همه یهودی. در ماه سپتامبر سال 1941 ، آلمانی گردان حفاظتی آلمان نازی ، گرد کردن مردم از shtetl کمک توسط خدمه لیتوانیایی ، ، به همراه حدود یک هزار و یهودیان را از منطقه اطراف آن ، و به طور سیستماتیک به قتل همه آنها را.

مدل ازیک اتومبیل قطاربوسیله جمهوری فدرال آلمان نازی به کاربردکه یهودی هاو قربانی های دیگردرطی همه سوزی حمل بکند

.]]

این عکس ها توسط اسحاق نوع Katz و همکاران او را گرفته بودند. آنها بخشی از Yaffa Eliach Shtetl مجموعه. Eliach در Eišiškės به عنوان یک فرزند جوان و زندگی است و از نوه و اسحاق نوع Katz.

کارت شناسایی

قبل از ورود به نمایشگاه دائمی ، یک بازدید کننده دریافت یک "کارت شناسایی" است که توضیح می دهد که داستان هولوکاست و یا قربانی یک بازمانده از واقعه. این موزه در نظر قربانی یک بازمانده هولوکاست و یا هر چه به عنوان فرد ، و یا یهودی و غیر یهودی ، که در ، آواره شده بود تحت فشار ، و یا بر علیه تبعیض را برای سیاسی ، به دلایل اجتماعی ، نژادی ، مذهبی و قومی شده توسط نازی ها و همدستان خود را بین 1933 و 1945. سابق زندانیان اردوگاه‌های کار اجباری ، ghettos ، و زندان های نیز به همراه شامل پناهندگان و مردم را تحت مخفی شده در طی این مدت.

برای ورود به نمایشگاه دائمی بین مارس و اوت ، بازدیدکننده باید آزاد بهنگام تصویب ، که از این موزه در روز از سفر و یا هزینه خدمات برای افراد آنلاین در دسترس هستند به دست آوردن.

به خاطر کودکان : داستان دانیل 's

از آنجا که از تصاویر قوی در نمایشگاه دائمی ، از USHMM است یک نمایشگاه طراحی متمرکز بر توضیح هولوکاست به کودکان. ' به خاطر کودکان : داستان دانیل 's 'ارائه داستان دانیل ، یک کودک fictionalized در یک مجموعه داستان واقعی در مورد بچه‌ها در طول هولوکاست مبتنی بر. داستان دانیل را در سال 1993 افتتاح شد ، اما به علت محبوبیت خود را در میان خانواده‌ها ، هنوز هم آن را به عموم باز است.

تالار یاد

Panoramic view of the Hall of Remembrance

در تالار یاد در باره امید رسمی را به قربانیان و بازماندگان هولوکاست در موزه است. آن را به نور شمع را در خاطر از قربانیان از این رویداد را در این اتاق است و ممکن است در محل است که آنها وقتی که dignitaries مراجعه به موزه آمده.

نمایشگاه‌های موقت

از USHMM دوار نمایشگاه‌های متعدد در عموم باز است که در معامله با موضوعات مختلف از جمله ، اما نه محدود به ، ضد سامی گرایی ، جنگ در دارفور در دارفور و نازی تبلیغات.

کمک رسانی

دایره المعارف هولوکاست

در وب سایت خود ، به موزه منتشر هولوکاست، یک دایره المعارف آنلاین ، دانشنامه چند زبانه detailing از وقایع اطراف هولوکاست. آن را در انگلیسی ، فرانسه زبان ، اسپانیولی ، روسی ، ترکیه ، پرتغالی ، عربی ، فارسی ، ردو ، یونانی و ماندارین. دانشنامه شامل هزار مدخل است و شامل کپی از کارت شناسایی پروفیل که یک بازدید کننده دریافت وقتی که بازدید از نمایشگاه دائمی است.

مسافرت نمایشگاه

از USHMM همچنین نمایشگاه‌های سفر برای جوامع در سراسر ایالات متحده است. از کوچکترین شهر به بزرگترین شهرستان ، آن را به درخواست و نمایشگاه میزبان ایجاد شده توسط ایالات متحده آمریکا موزه یادبود هولوکاست امکان پذیر است. در موضوعات مختلف را انتخاب کنید از جمله "در بازی های المپیک نازی ها : برلین 1936" وجود دارد ، "نازی ها آزار همجنسگرایان" ، و دیگران بسته به آنچه که خواسته جامعه.

رجیستری از بازماندگان هولوکاست

این موزه همچنین شامل بنیامین و Vladka کرایه رجیستری از بازماندگان هولوکاست ، یکی از بزرگترین پایگاه داده‌های بازمانده هولوکاست است که هم اکنون شامل بیش از 196.000 نام بازماندگان و خانواده‌ها در سراسر جهان است. در این پایگاه داده را می توان در موزه و سازمان شریک از موزه در سراسر جهان قابل دسترسی باشد. در ادامه USHMM برای بازماندگان جستجو در سراسر جهان است. پس از آن رجیستری نامگذاری شده است پاداش بنیامین ، بنیانگذار گردهمایی آمریکایی یهودی و بازماندگان هولوکاست و فرزندان آنها..

فناوری

موزه معتقد است که توسعه تکنولوژیکی است که از جنبه‌های مهم به هولوکاست آموزش و پیشگیری از نسل کشی. از USHMM یک همکاری با اپلرا به انتشار رایگان پادکست در یتونز در مورد هولوکاست ، ضد سامی گرایی ، و پیشگیری از نسل کشی. در ایالات متحده موزه یادبود هولوکاست همچنین کانال خاص خود را در YouTube که ارائه می ویدیوها رایگان به بینندگان ، حساب رسمی خود در فیس بوک ، به توییتر صفحه ، است و حاضر به ارائه نامه به روز رسانی ها را به آدرس ایمیل افرادی که در یادگیری در مورد هولوکاست و حقوق بشر بشر در جهان امروز.

پیشگیری از نسل کشی نقشه برداری ابتکار همکاری بین USHMM است و گوگل زمین.. در پی آن برای جمع آوری ، سهم و بصری حاضر به جهان اطلاعات حساس در بحران در حال ظهور است که ممکن است به نسل کشی یا جنایات علیه بشریت در رابطه منجر شود. در حالی که این ابتکار بر آن دارفور شد. ، در موزه قصد وسیع قلمرو خود را به تمام موارد نقض حقوق بشر است. USHMM که میخواهد برای ساخت یک تعاملی "نقشه بحران جهانی ،" یک ابزار جدید برای به اشتراک گذاشتن و درک اطلاعات به سرعت ، به "دیدن این وضعیت" هنگام برخورد با موارد نقض حقوق بشر ، امکان پیشگیری موثرتر و پاسخ توسط جهان است.

پژوهش

مرکز مطالعات پیشرفته هولوکاست

در مرکز مطالعات و تحقیقات جستجوی پیشرفته هولوکاست (CAHS)، تاسیس در سال 1998 ، یکی از برجسته بورسیه‌ها و موسسات و نشر در جهان از لحاظ پژوهش هولوکاست و آموزش و پرورش. به همراه انتشارات دانشگاه آکسفورد ، آن را منتشر CAHS "هولوکاست و نسلکشی مطالعات" ، یک مجله دانشمندان در مطالعات هولوکاست. مرکز جمع آوری و همچنین حفظ هولوکاست - بایگانی مرتبط با مواد که قبلا غیر قابل کشف ، حامیان همراهان برای کمک به آماده سازی مواد برای انتشار ، و فراهم کارگاه برای استادان در دانشگاه و سطح دانشگاه را به یاد چه در مورد هولوکاست را بگیریم. بازدید از مرکز برنامه‌های محقق ، طرح پژوهشی ، برنامه‌های جمع آوری بایگانی ، سمینارها برای هیئت علمی ، کارگاه‌های پژوهشی ، انتشارات ، symposia و فعالیت های دیگر ساخته اند که ایالات متحده یادبود هولوکاست در موزه یکی از مکانهای مهم در جهان برای بورس تحصیلی هولوکاست.

کمیته وجدان

از خانه‌ها در موزه دفاتر از کمیته وجدان (CoC)، یک دولت فدرال مشترک ایالات متحده آمریکا و بخش خصوصی تامین مخزن فکر می کنم. ، که حکم ریاست جمهوری engages در پژوهش حقوق بشر ، در تمام زمینه‌های جهان است. با استفاده از این کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسلکشی ، تصویب شده توسط سازمان ملل متحد و در سال 1948 توسط ایالات متحده در سال 1988 به تصویب رسید ، به کمیته وجدانی است که اخیرا خود را به عنوان یک سازمان غیر برجسته - commenter پارتیزانی در تاسیس در نسلکشی دارفور در کشور از سودان ، در منطقه و نیز در مورد جنگ زده از چچن در روسیه ، یک منطقه است که کمیته بر این باور است تا ظرفیت تولید مربوط به قتل عام atrocities. با این حال ، کمیته کند سیاست نداشته ساخت قدرت ، و صرفا به خدمت به عنوان یک نهاد مشورتی به دولت ایالات متحده و کسانی که از کشورهای دیگر که به دنبال ارائه خدمات آن است.

وظیفه نیروی بین المللی برای همکاری

در ضربتی برای همکاری بین المللی هولوکاست در آموزش و پرورش ، یاد ، و تحقیقات یک سازمان متشکل از نمایندگانی از دولت ، و همچنین دولتی و سازمان های غیر دولتی در سراسر جهان ، بر اساس تلاش برای متحد کردن موزه هولوکاست است. و سازمانها. هدف آن است که به بایگانی سهم و کمک به گسترش دانش است که هر یک از این سازمان کرده است ، ایجاد یک مجتمع ، شبکه جهانی اطلاعات. در حال حاضر به نیروی کار است که متشکل از بیست و شش عضو کشورهای : آرژانتین ، اتریش ، بلژیک ، کرواسی ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، اسرائیل ، ایتالیا ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، هلند ، ، نروژ ، لهستان ، رومانی ، اسلواکی ، اسپانیا ، سوئد ، سوئیس ، بریتانیا ، و ایالات متحده آمریکا است و به دنبال دولت های بیشتری برای پیوستن به.

حوادثی

در 2002 توطئه ترور طرفدار تفوق نژادی سفید ، یک گروه از سفید supremacists برنامه ریزی برای بمب یک سری از نهادهای مرتبط با جوامع سیاهپوست و یهودی از جمله ایالات متحده آمریکا موزه یادبود هولوکاست به حبس ابد محکوم شدند.

تیراندازی در هولوکاست در موزه

ایالات متحده در موزه یادبود هولوکاست عکسبرداری در تاریخ 10 ژوئن ، 2009 ، تنها یک دزد مسلح یالات متحده عکسبرداری در موزه یادبود هولوکاست ، استفان Tyrone جانز. دانشگاه جانز و سیاف بودند در هر دو چطور بشدت مجروح شد و توسط آمبولانس به حمل و نقل از دانشگاه جرج واشنگتن بیمارستان ، نزدیکترین مرکز تروما به موزه ، که در نزدیکی بسیاری از نشانه برجسته واقع شده است. دانشگاه جانز بعد از جراحات او در بیمارستان درگذشت. به گفته تیرانداز ، داشتن شده است ضربه توسط هیات امنیتی ، مشخص بود که 88 ساله جیمز فون Brunn ، به طرفدار تفوق نژادی سفید. با سابقه معروف

پیوند به بیرون

ایالات متحده موزه یادبود هولوکاست

  • هولوکاست memorials.
  • مایلز لرمان.

پیوند به بیرون

((reflist)))

مطالعه بیشت

  • Berenbaum ، مایکل ، جهانی باید بدانید : تاریخچه هولوکاست در ایالات متحده آمریکا در موزه یادبود هولوکاست گفت ، کوچولو ، براون و شرکت ، بوستون ، نیویورک ، لندن 1993.
  • نگار ، جیمز Ingo ، "ایالات متحده در موزه یادبود هولوکاست ،" اجتماع 9 (خرداد 1989) ، 58-79.
  • Linenthal ، ادوارد T. حفظ حافظه : تلاش برای ایجاد امریکا's هولوکاست در موزه ، وایکینگ ، نیویورک 1995.
  • Ochsner ، جفری کارل ، "درک هولوکاست ایالات متحده از طریق موزه یادبود هولوکاست ،" JAE : مجله معماری آموزش 48 (اردیبهشت 1995) ، 240-249.
  • Sorkin ، مایکل ، "موزه هولوکاست : بین زیبایی و ترسناک ،" پیشرو معماری 74 (فوریه 1993).
  • جوان ، جیمز E. ، بافت مموری : هولوکاست Memorials و معنی ، انتشارات دانشگاه ییل ، نیوهیون و لندن 1993.

پیوند به بیرون