گوگل پاندا: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
صفا عبایی (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
صفا عبایی (بحث | مشارکت‌ها)
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۶۶: خط ۶۶:


زمانی که یک به روز رسانی نام گذاری شده رخ می‌دهد ، مطالعه اسناد صنعت از فعالیت ‌ها به عنوان درگیری در به روز رسانی ، مهم است.
زمانی که یک به روز رسانی نام گذاری شده رخ می‌دهد ، مطالعه اسناد صنعت از فعالیت ‌ها به عنوان درگیری در به روز رسانی ، مهم است.

اگر از دست دادن رتبه ‌بندی ‌ها و یا ترافیک با تاریخی مشخص مطابقت داشته باشد ، از این لیست شیوه های بد استفاده کنید تا ببینید آیا در وب سایت شما شرکت می‌کنند یا خیر .


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۵ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۸:۰۲

گوگل پاندا(به انگلیسی: Google Panda) نام الگوریتم جدید شرکت گوگل در رتبه‌بندی صفحات است که برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. این الگوریتم نتایج جستجو را تا حدی تغییر داده و به شدت با متن‌های کپی شده و کم ارزش مبارزه می‌نماید.

گوگل پاندا از زمان شروع به کارش، به روزرسانی‌های بسیاری را تجربه کرده‌است. گوگل برای حمایت از ناشرانِ مطالب، توصیه‌هایی را در بلاگ گوگل منتشر کرده‌است و مسیر درست برای بالا بردن کیفیت مطالبِ وبسایت‌ها را توضیح داده است.

در فروردین ماه ۱۳۹۱ تأثیرات این الگوریتم روی زبان پارسی توسط مدیران سایت‌ها شناسایی شد.

فرایند پاندا

بهینه‌سازی سایت بر اساس گوگل پاندا ۵ راهکار کلی دارد:

۱. افزایش زمان ماندگاری در سایت

۲. افزایش گردش در سایت

۳. کاهش فرار از سایت

۴. شبکه‌های اجتماعی

۵. برندسازی اینترنتی

6.

راه اندازی پاندا

به روز رسانی الگوریتم پاندا، تعدادی از پدیده های پیچیده در Google SERPs را شامل می شود:

  • صفحات ضعیف - صفحات ضعیف با متن بسیار کم و منابع متناسب و متناهی، مانند مجموعه ای از صفحات که شرایط مختلف سلامتی را با تنها چند جمله در هر صفحه نشان می دهند.
  • محتوای تکراری - محتوای کپی شده ای که در اینترنت در بیش از یک مکان نمایش داده می شود. مسائل مربوط به محتوای تکراری نیز ممکن است در وب سایت خود شما هم اتفاق بیافتد، زمانی که صفحات متعددی با همان متن با تغییرات جزئی یا بدون تغییر داشته باشید.

به عنوان مثال، یک شرکت پالایش ممکن است 10 صفحه ایجاد کند، یکی برای هر شهری که کار می کند ، برای هر شهر تقریبا یکسان باشد، در حالی که فقط در صفحات فقط نام های شهر جایگزین شده است (به عنوان مثال "دودکشهای ما در دونر" در یک صفحه و "دودکش های تمیز در بولدر" را در کنار یکدیگر می گذاریم و بعد "دودکش ها را در Aspen تمیز می کنیم").

  • محتوای کم کیفیت - صفحاتی که ارزش کمی برای خوانندگان دارند، زیرا آن‌ها اطلاعات عمیق و درستی ندارند.
  • عدم توانایی / اعتماد به نفس - محتوا تولید شده توسط منابع که قطعی یا تایید نشده اند.

یک نماینده گوگل اعلام کرد که سایت هایی که، قصد جلوگیری از تاثیر پاندا را دارند، باید به عنوان مقامات کار کنند تا موضوع و اشخاص آنها شناخته شود و به عنوان  یک کاربر انسانی در دادن اطلاعات کارت اعتباری خود احساس راحتی می‌کند، به رسمیت شناخته شوند.

  • محتوا farming - تعداد زیادی صفحات با کیفیت پایین، اغلب از وب سایت ‌های دیگر جمع می‌شوند.

به عنوان مثال، از یک مزرعه محتوا ممکن است یک وب سایت باشد که تعداد زیادی از نویسندگان را با دست‌ مزد پایین استخدام می‌کند تا مقالات کوتاهی ایجاد کند که انواع وسیعی از جستجوهای موتور جستجو را پوشش می‌دهد، و یک بدنه محتوا را تولید می‌کند که فاقد اختیار و ارزش برای خوانندگان است، چرا که هدف اصلی آن این است که رتبه‌بندی موتور جستجو برای هر عبارت قابل ‌تصور را بدست آورد.

  • محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پایین (UGC[۱]) - نمونه‌ای از این نوع از محتوایGenerated کاربر با ارزش پایین، یک وبلاگ است که پست‌ های بلاگ نویسی را منتشر می ‌کند که کوتاه، پر از اشتباه‌ات گرامری و دستوری و فاقد اطلاعات موثق است.
  • نسبت آگهی به محتوا - صفحات عمدتا از تبلیغات پرداخت شده به جای محتوای اصلی ساخته شده است.
  • محتوای با کیفیت پایین در اطراف لینک های وابسته - محتوای ضعیف در اطراف لینک اشاره به برنامه های وابسته پرداخت می شود.
  • وبسایت هایی که توسط کاربران مسدود شده اند – سایت ‌هایی که کاربران انسانی یا مستقیما در نتایج موتور جستجو و یا با استفاده از یک مرورگر وب کروم برای انجام این کار مسدود می‌شوند، که نشان‌دهنده کیفیت پایین است .
  • صفحات ناسازگار با جستجوی محتوا – صفحاتی که "قول می دهند" برای ارائه پاسخ های مربوطه کلیک کنید تا در نتایج جستجو آن ها را ببینید ، اما پس از آن موفق به انجام این کار نیست.

به عنوان مثال، یک صفحه وب ممکن است به عنوان « کوپن ها برای تمام غذاها » نامگذاری شود ، اما وقتی روی آن کلیک می کنید ، ممکن است کوپن وجود نداشته باشد و ممکن است فقط یک صفحه از تبلیغات وجود داشته باشد که موجب ناامیدی می شود.


چگونه متوجه شویم که توسط گوگل پاندا آسیب دیده ایم؟

یک نشانه از مجازات بالقوه پاندا ، کاهش ناگهانی ترافیک ارگانی وب سایت شما یا رتبه بندی موتور های جستجو است که با تاریخ شناخته شده به روزرسانی الگوریتم مرتبط است.

با این حال، بسیار مهم است که در نظر داشته باشید که بسیاری از چیزها می تواند به رتبه بندی و ترافیک گمشده منجر شود.

این شامل افزایش رقیب در بازار شما می شود (نگاه کنید به اینکه چه کسی شما را برتر از شما می بیند تا ببینید چه کسی تازه از شما پیش رفته است)، مجازات های دستی (چک کردن کنسول گوگل برای مسائل گزارش شده)، کاهش تقاضای فصلی در مورد علاقه مصرف کننده اسکی در ماه ژوئیه) یا حتی به روز رسانی گوگل کاملا متفاوت از آنچه که شما مظنون هستید (برای مثال پنگوئن به جای پاندا).

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که بسیاری از چیزها می‌توانند منجربه رتبه‌بندی و ترافیک از دست رفته شوند.

این ها شامل افزایش  رقیب ها در بازار شما هستند (نگاه کنید چه کسی از شما جلوتر رفته ‌است)، مجازات‌های دستی  (بررسی کنسول جستجوی گوگل برای موارد گزارش‌شده ) ، کاهش تقاضای فصلی در مورد علاقه مصرف کننده ( اسکی در ماه ژوئیه) ، یا حتی به روز رسانی کاملا متفاوت گوگل از آنچه که شما منتظر آن هستید (برای مثال پنگوئن به جای پاندا).

زمانی که یک به روز رسانی نام گذاری شده رخ می‌دهد ، مطالعه اسناد صنعت از فعالیت ‌ها به عنوان درگیری در به روز رسانی ، مهم است.

اگر از دست دادن رتبه ‌بندی ‌ها و یا ترافیک با تاریخی مشخص مطابقت داشته باشد ، از این لیست شیوه های بد استفاده کنید تا ببینید آیا در وب سایت شما شرکت می‌کنند یا خیر .

منابع

  1. "User-generated content". Wikipedia (به انگلیسی). 2018-11-05.